Oδηγούμε το Renault Arkana (τιμές)
Έφτασε το Renault Arkana. Ένα coupe SUV με την κίνηση εμπρός, καλούς χώρους, μεγάλη απόσταση από το έδαφος και υβριδική τεχνολογία στη φαρέτρα του. Μεταδίδουμε τις πρώτες οδηγικές μας εντυπώσεις και τα όσα μάθαμε οδηγώντας το.
Το Renault Arkana διαθέτει μία ξεχωριστή αν μη τι άλλο εμφάνιση με το μήκος του να φτάνει τα 4.568 χλστ., το πλάτος τα 1.820 χλστ., το ύψος τα 1.576 χλστ. και το μεταξόνιο τα 2.720 χλστ. Οι διακοσμητικές λεπτομέρειες χρωμίου, όπως στα πλαίσια των παραθύρων, στα προστατευτικά των θυρών, και στα σκούρα εμπρός φρύδια των φτερών, τονίζουν ακόμα περισσότερο την ξεχωριστή του εμφάνιση.
Η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (200 χλστ.), οι εμπρός και πίσω ποδιές και τα προστατευτικά φρύδια στα φτερά θυμίζουν SUV εμφάνιση, ενώ η κεκλιμένη γραμμή της οροφής σε συνδυασμό με το σχήμα των πλευρικών παραθύρων, φέρνουν και τη λέξη “κουπέ” στο προσκήνιο.
Τα full LED φωτιστικά σώματα διαθέτουν την υπογραφή σχήματος «C» που χαρακτηρίζει όλα τα νέα μοντέλα της Renault ενώ και τα πίσω φωτιστικά σώματα αξιοποιούν και αυτά την υπογραφή «C» με μία λωρίδα που διατρέχει όλο το πλάτος της πίσω πόρτας και τα ενώνει.
Renault Arkana: Φιλόξενο
Ανοίγοντας τις πόρτες του, αποκαλύπτεται ένα high-tech cockpit, με μαλακά υλικά σε αρκετά σημεία, αλλά και εξαιρετικά φιλόξενοι χώροι. To Renault Arkana εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων που περιλαμβάνει: μία έγχρωμη οθόνη 4,2, 7, ή 10.2 ιντσών (ανάλογα την έκδοση) ενώ την εικόνα συμπληρώνει η μεγάλη κεντρική οθόνη 7 ή 9,3 ιντσών.
Η κεντρική κονσόλα προσφέρει μεγάλους και έξυπνους αποθηκευτικούς χώρους, σύστημα επαγωγικής φόρτισης smartphone, πλευρικές θήκες και ένα δίχτυ από την πλευρά του συνοδηγού. Το αυτοκίνητο διαθέτει επίσης αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, με δυνατότητα Auto Hold στις πλουσιότερες εκδόσεις. Διαθέτει επίσης και τέσσερις θύρες USB (δύο εμπρός και δύο πίσω), ενώ στις θήκες των θυρών μπορούν να χωρέσουν μπουκάλια 1,5 λίτρου.
Το Renault Arkana προσφέρει αρκετή ευρυχωρία, ειδικά στους πίσω επιβάτες, οι οποίοι ενδεικτικά αξίζει να γνωρίζετε ότι διαθέτουν χώρο για τα γόνατά τους έως 211 χλστ. Οι επιβάτες λοιπόν θα φιλοξενηθούν εύκολα ενώ θα θα έχουν στη διάθεσή τους και ένα καλό χώρο αποσκευών 513 λίτρων (480 λίτρα για την έκδοση E-TECH Hybrid με κιτ επισκευής ελαστικού). Διαθέτει επίσης ένα υπερυψωμένο δάπεδο ενώ το πίσω κάθισμα μπορεί να αναδιπλωθεί και να δημιουργήσει ένα εντελώς επίπεδο δάπεδο φόρτωσης.
Στα της εποχής… Χάρη στο σύστημα “Renault EASY CONNECT”, το Renault Arkana είναι απόλυτα δικτυωμένο, μέσω της εφαρμογής “MY Renault” και του νέου συστήματος πολυμέσων “Renault EASY LINK”. Το σύστημα παρέχει μόνιμη δικτύωση 4G και πρόσθετες υπηρεσίες που προσφέρονται από συνεργάτες όπως η Google (εύρεση διευθύνσεων) και η TomTom (πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο και περιοχές κινδύνου).
Από τον χειρισμό του αυτοκινήτου εξ αποστάσεως, μέχρι και τις πληροφορίες κυκλοφορίας σε πραγματικό χρόνο, συμπεριλαμβανομένης και της πλοήγησης “door to door” με πληροφορίες για το σημείο του προορισμού που αποστέλλονται στο αυτοκίνητο, τη θέση του αυτοκινήτου και τον τηλεχειρισμό των θυρών, όλα τα συστήματα στοχεύουν στο να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία δικτύωσης, τόσο εντός όσο και εκτός του αυτοκινήτου, μέσω smartphone.
Το σύστημα πολυμέσων Renault EASY LINK και η ενσωματωμένη χαρτογράφηση προσφέρουν, επίσης, αυτόματες και τακτικές “Over the Air” ενημερώσεις χαρτών.
E-TECH Hybrid 145
Ακολουθώντας τα βήματα των Clio, Captur και Megane, η Renault εφαρμόζει την ίδια στρατηγική και στο νέο Arkana, ενσωματώνοντας την πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία E-TECH. Ο κινητήρας E-TECH Hybrid των 145 ίππων περιλαμβάνει έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.598 κ.εκ. νέας γενιάς. Είναι εξοπλισμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων για τον περιορισμό των εκπομπών ρύπων και η ισχύς του είναι 91 ίππων, ενώ συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW και έναν 15 kW HSG (High-Voltage Starter Generator).
Ένα αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων συμπληρώνει το σύστημα μετάδοσης κίνησης. Για την ακρίβεια, ένα «ρομποτικό» με ασυγχρόνιστες σχέσεις σε δύο σετ. Η 1η και η 2η για τον ηλεκτροκινητήρα και η 3η, 4η, 5η και 6η για τον βενζινοκινητήρα, οι οποίες μάλιστα εμπλέκονται περίπου στα 30 χλμ./ώρα. Επίσης, υφίσταται και το «Β» (Brake) για αυξημένη επιβράδυνση με ενισχυμένη ανάκτηση ενέργειας. Ο συνδυασμός των ηλεκτροκινητήρων και του κιβωτίου ταχυτήτων εξασφαλίζει ομαλές αλλαγές ταχυτήτων, γεγονός που είναι από τα πρώτα πράγματα που σημειώνεις, οδηγώντας το.
Οι επιδόσεις είναι σε συμπαθητικό επίπεδο, για το χαρακτήρα του μοντέλου, με την επιτάχυνση από στάση και έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα να είναι της τάξεως των 10,8 δλ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 172 χλμ./ώρα. Ενδεικτικά σημειώστε ότι το 400άρι από στάση έρχεται σε 18,1 δλ. και το χιλιόμετρο σε 32,6 δλ. για ένα μοντέλο με βάρος στα 1.435 κιλά.
Ταυτόχρονα παρατηρείς ότι η κατανάλωση κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα και αυτό οφείλεται στην μπαταρία ιόντων λιθίου των 1,2 kWh (230V) που βρίσκεται στο χώρο των αποσκευών, προσδίδοντάς του υβριδικές αρετές οικονομίας και οικολογίας. Με αυτόν τον τρόπο δίνεται η δυνατότητα να πραγματοποιείται, έως και 80% του χρόνου οδήγησης στην πόλη, 100% ηλεκτροκίνητα, επιτυγχάνοντας έως και 40% μείωση της κατανάλωσης στην πόλη, σε σύγκριση με έναν παραδοσιακό κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το RenaultArkana E-TECH Hybrid επιτυγχάνει μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα /100 χλμ. και 112-117 γρ./χλμ. εκπομπές CO2 (τιμές WLTP). Σημαντικό το ότι σε σε λειτουργία αμιγούς ηλεκτροκίνησης το Arkana E-TECH Hybrid μπορεί να ταξιδέψει με ταχύτητες έως και 75 χλμ./ώρα.
Micro-hybrid κινητήρας 1.3 TCe 140
Το νέο Arkana είναι επίσης διαθέσιμο στην έκδοση micro-hybrid, που βασίζεται στον 4κύλινδρο βενζινοκινητήρα turbo αμέσου ψεκασμού 1.3 TCe. Η micro-hybrid τεχνολογία υλοποιείται μέσω της προσθήκης ενός συστήματος εναλλάκτη, σε συνδυασμό με μια μπαταρία ιόντων λιθίου 12V, τοποθετημένη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Ο κινητήρας συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC 7 σχέσεων.
Η τεχνολογία micro-hybrid 12V στο νέο Arkana βελτιώνει τη λειτουργία του Stop & Start και εξασφαλίζει την ανάκτηση ενέργειας κατά την επιβράδυνση του αυτοκινήτου. Επιτρέπει επίσης τη διακοπή λειτουργίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος. Ο εναλλάκτης και η μπαταρία υποβοηθούν επίσης τον κινητήρα στις περιπτώσεις που απαιτείται περισσότερη ισχύς, όπως είναι η εκκίνηση και η επιτάχυνση. Η τεχνολογία micro-hybrid μειώνει έως και κατά 8% την κατανάλωση και έως και κατά 8,5% τις εκπομπές ρύπων CO2, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ομαλότερη επανεκκίνηση και μεγαλύτερη άνεση στην οδήγηση.
Οι αντίστοιχες επιδόσεις για αυτήν την έκδοση, είναι 9,8 δλ. για το “0-100” με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 205 χλμ./ώρα. Τα πρώτα 400 μέτρα από στάση έρχονται σε 17,3 δλ. και τα 1.000 μέτρα σε 31,5 δλ. για ένα μοντέλο με βάρος 1.336 κιλών.
Στην έκδοση 1.3 TCe 140 micro-hybrid, το Arkana αποδίδει μέγιστη ροπή 260 Nm από τις 1.750 έως τις 3.500 σ.α.λ.. Αυτό σημαίνει +10 ίππους και +20 Nm ροπής σε σύγκριση με τον παλιό κινητήρα 1.3 TCe 130 την ίδια ώρα που η μέση κατανάλωση αυτού του συνόλου κυμαίνεται στα 5,8 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 δεν ξεπερνούν τα 132-138 γρ/χλμ. (τιμές WLTP).
Renault Arkana: Οδηγώντας
Το Renault Arkana βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B και παρά τα 200 χλστ. που απέχει από το έδαφος οι κλίσεις του αμαξώματος υπάρχουν αλλά δεν είναι έντονες, με τις ρυθμίσεις της ανάρτησης (McPherson εμπρός / ημιάκαμπτος άξονας πίσω) να σε ενημερώνουν με το καλημέρα ότι τα πάντα εδώ έχουν γίνει με γνώμονα την άνεση και όχι την σπορ οδήγηση, αίσθηση που σου μεταφέρει και το σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου.
Μέσα στην πόλη είναι ευέλικτο, με κύκλο στροφής 11,2 μέτρων ενώ χωρίς αμφιβολία, το ταξίδι σε ανοιχτό δρόμο είναι ο τομέας του, αφού γίνεται άνετα, με ασφάλεια και εντελώς αγχολυτικά.
Σε καλό επίπεδο αίσθησης αλλά και απόδοσης το σύστημα πέδησης του μοντέλου, με τις δύο εκδόσεις να χρησιμοποιούν αεριζόμενους δίσκους εμπρός και δίσκους πίσω.
Η τεχνολογία “Renault MULTI-SENSE” δίνει στον οδηγό την ευκαιρία να εξατομικεύσει την προσωπική τον τρόπο οδήγησης ανάλογα με τη διάθεσή του. Συνδυάζοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ της χαρτογράφησης του κινητήρα, του υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, του εσωτερικού φωτισμού και τη διαμόρφωση του ψηφιακού πίνακα οργάνων, οι ρυθμίσεις του MULTI-SENSE διατίθενται με τρεις διαφορετικές επιλογές:
– Eco, για περιορισμό της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2.
– Sport, για αμεσότερη απόκριση στο πάτημα του γκαζιού και πιο άμεση πληροφόρηση και απόκριση από το τιμόνι.
– MySense (εργοστασιακή ρύθμιση), για την ιδανική εξατομικευμένη εμπειρία.
Βενζινοκίνητη έκδοση 1.3TCe Mild Hybrid 26.900 ευρώ