Οδηγούμε τη νέα γενιά του υβριδικού Lexus NX

To νέο SUV της Lexus δείχνει έτοιμο να πρωταγωνιστήσει σε μια πολύ απαιτητική κατηγορία, με όπλα το ντιζάιν, την ποιότητα και την τεχνολογία.

Μπορεί το ΝΧ να χαίρει μιας διαρκώς αυξανόμενης αναγνωρισιμότητας στη χώρα μας, εκτός συνόρων όμως η σημασία του για την εταιρεία είναι πολύ μεγάλη. Η πρώτη γενιά λανσαρίστηκε το 2014 και σύντομα έγινε το πιο καλοπουλημένο μοντέλο της Lexus, με πωλήσεις 175.000 μονάδων. Αυτήν τη στιγμή συνεισφέρει περίπου το ένα τρίτο των πωλήσεων της εταιρείας στη Γηραιά Ήπειρο, ενώ σε παγκόσμιο επίπεδο οι συνολικές του πωλήσεις έχουν ξεπεράσει το ένα εκατομμύριο μονάδες.

Το μοντέλο της δεύτερης αυτής γενιάς θέλει να συνεχίσει αυτή την πορεία, βασιζόμενο στην αιχμηρή σχεδίαση, σε μια ποιοτική υλοποίηση από τη σχεδίαση μέχρι και την κύλιση και, φυσικά, στην καταξιωμένη υβριδική τεχνολογία.

Lexus NX hybrid

Τα οπτικά διαπιστευτήρια του νέο Lexus NX

Σίγουρα θα πρέπει κανείς να δει το νέο NX από κοντά προκειμένου να ανακαλύψει ιδίοις όμμασι την ανάγλυφη διαμόρφωση που δημιουργούν οι διάφορες αυτές ακμές. Δεσπόζει φυσικά η χαρακτηριστική κάθετη μάσκα της εταιρείας, που καταλαμβάνει και πάλι ολόκληρο το διαθέσιμο ύψος στο ρύγχος του ΝΧ.

front light

Οι προβολείς διατηρούν την αιχμηρή τους σχεδίαση, έχοντας ενσωματώσει πλέον τα φώτα ημέρας. Έντονα ανάγλυφη είναι και η διαμόρφωση του πίσω μέρους, όπου ξεχωρίζει η φωτιζόμενη μπάρα που ενώνει τα φώτα, ενώ στην πέμπτη πόρτα το λογότυπο της Lexus έχει αντικατασταθεί από την ονομασία της μάρκας.

Με αυτό τον τρόπο το ΝΧ καταφέρνει να προβάλει μια δυναμική εικόνα με μία έκδοση αμαξώματος, τη στιγμή που ορισμένοι ανταγωνιστές επιλέγουν, εκτός από τα συμβατικά αμαξώματα, και εκείνα με σαφείς κουπέ αναφορές (και την ανάλογη οικονομική επιβάρυνση).

Η υπέροχη ατμόσφαιρα στο εσωτερικό του νέου Lexus NX

Η Lexus ακολούθησε μια ακόμα πιο τολμηρή προσέγγιση στο εσωτερικό, χαρίζοντας με το νέο Lexus NX να υποστηρίζει απόλυτα την ποιότητα και τον πολυτελή χαρακτήρα της Lexus, με μεγάλες δόσεις ψηφιοποίησης. τσι, τον ψηφιακό πίνακα οργάνων πλαισιώνει η εντυπωσιακή οθόνη αφής (14 ιντσών για το κορυφαίο σύστημα Link Ρro, έναντι 9,8 ιντσών του αρχικού συστήματος Link Connect).

Ιδιαίτερης αναφοράς χρήζει και το μεγάλο headup display, τις ενδείξεις του οποίου μπορεί να προσαρμόσει σύμφωνα με τις προτιμήσεις του ο οδηγός, ενώ προβάλλονται μέχρι και πληροφορίες που αφορούν το χειρισμό των νέων πολυδιακοπτών του τιμονιού.

Το προηγμένο σύστημα κλιματισμού διαθέτει ξεχωριστό πάνελ χειρισμού. Μια περίοδο προσαρμογής χρειάζεται η εργονομία ορισμένων διακοπτών, όπως αυτών που βρίσκονται στριμωγμένοι στη βάση της κεντρικής οθόνης, ενώ αντίθετα απλοποιημένη είναι η φιλοσοφία χειρισμού του επιλογέα και των διάφορων προγραμμάτων οδήγησης.

Σε πρώτη επαφή μπορεί κανείς να γκρινιάξει για τις θήκες για μικροαντικείμενα, όπως αυτές στις πόρτες, αφού από εκεί και πέρα ουσιαστικά υπάρχουν οι δύο ποτηροθήκες. Μετά όμως διαπιστώνεις ότι η βάση της επαγωγικής φόρτισης είναι συρόμενη, αποκαλύπτοντας έτσι μία μεγάλη θήκη στην κεντρική κονσόλα.

Επίσης θα πρέπει να αναφέρουμε ότι πλέον το άνοιγμα των θυρών γίνεται ηλεκτρικά, χάρη στο σύστημα elatch door release, το οποίο μάλιστα συνεργάζεται με το blind spot monitor και δεν επιτρέπει το άνοιγμα της πόρτας όταν είναι σταθμευμένο το όχημα και ανιχνευθεί επερχόμενος κίνδυνος (υπάρχει πάντως και μία εφεδρική μηχανική χειρολαβή, σε περίπτωση έλλειψης ηλεκτρικού ρεύματος).

H νέα αρχιτεκτονική

Το Lexus NX δεύτερης γενιάς βασίζεται στην πλατφόρμα GAK, η οποία προσφέρει μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, χαμηλότερο κέντρο βάρους κατά 20 χλστ., βελτιωμένο συντελεστή NVH (σε ό,τι αφορά θορύβους και ταλαντώσεις), αλλά το κυριότερο στοιχείο είναι η μεγαλύτερη χωροταξική ευχέρεια που δίνει στους μηχανικούς, προκειμένου να δημιουργήσουν μια πιο ευρύχωρη καμπίνα, χωρίς να χρειάζεται να γίνουν παραχωρήσεις από την τοποθέτηση των τμημάτων του υβριδικού συστήματος.

Συγκριτικά λοιπόν με το απερχόμενο μοντέλο, το νέο NX έχει μεγαλώσει σε όλες του τις διαστάσεις. Το μήκος του φτάνει στα 4.660 χλστ. (+20 χλστ.), το πλάτος στα 1.865 χλστ. (+20 χλστ.) και το ύψος στα 1.670 χλστ. Αυξημένο είναι επίσης τόσο το μεταξόνιο των 2.690 χλστ. (+30 χλστ.), όσο και το εμπρός και πίσω μετατρόχιο (+30 και +59 χλστ., αντίστοιχα).

Το αποτέλεσμα είναι μια πιο ευρύχωρη καμπίνα για τους επιβάτες, ένας μεγαλύτερος χώρος αποσκευών 545 λίτρων (που πλέον υπερτερεί των περισσοτέρων ανταγωνιστών), αλλά και ένα ευρύτερο δάπεδο στο οποίο μπορεί να χωρέσει η μπαταρία της plugin έκδοσης (εκείνη της υβριδικής έκδοσης 350h βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα), χωρίς να χρειαστεί να γίνουν εκπτώσεις στη χωρητικότητα του ρεζερβουάρ (55 λτ.).

Η υβριδική τεχνολογία

Το Lexus NX είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που προσφέρεται σε plug-in υβριδική έκδοση, κάτι που πλέον στα μοντέλα της Lexus θα καταδεικνύεται από την ένδειξη «+». Ο λόγος για την έκδοση NX 450h+, που ενσωματώνει την ίδια τεχνολογία με το RAV4 PHEV, το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε πρόσφατα.

Το υβριδικό σύστημα αυτής της έκδοσης απαρτίζεται από ένα βενζινοκινητήρα 2,5 λίτρων και 185 ίππων, και έναν δυνατό ηλεκτροκινητήρα 182 ίππων ενσωματωμένο στο κιβώτιο, ενώ στο πίσω μέρος ένας μικρότερος ηλεκτροκινητήρας 54 ίππων αναλαμβάνει να δώσει στο σύνολο χαρακτηριστικά τετρακίνησης. Συνδυαστικά το αποτέλεσμα φτάνει στους 309 ίππους, με τα 0-100 χλμ./ώρα να «έρχονται» σε 6,3 δλ.

Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία ιόντων λιθίου, χωρητικότητας 18,1 kWh, που εξασφαλίζει αυτονομία τουλάχιστον 68 χλμ., απόσταση που μπορεί να αυξηθεί στα περίπου 90 χλμ. σε αστικές συνθήκες. Χάρη στον on-board φορτιστή των 6,6 kWh, η φόρτιση μπορεί να ολοκληρωθεί σε περίπου 2,5 ώρες σε wallbox ή γύρω στις 7,5 ώρες σε οικιακή πρίζα.

H άλλη έκδοση της γκάμας που θα εισάγεται στη χώρα μας είναι φυσικά και αυτή υβριδική. Η έκδοση NX 350h εφοδιάζεται με το τέταρτης γενιάς αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα της εταιρείας, όπου η απόδοση των επιμέρους κινητήρων είναι παραπλήσια με εκείνη της δυνατότερης έκδοσης, η μπαταρία όμως είναι πολύ μικρότερη και η συνδυαστική ισχύς φτάνει στους 244 ίππους, ενώ θα προσφέρεται και σε προσθιοκίνητη έκδοση (χωρίς δηλαδή τον πίσω ηλεκτροκινητήρα), αν και η μικρή διαφορά στην τελική τιμή μάλλον περιορίζει το εμπορικό της ενδιαφέρον.

Σε κάθε περίπτωση, οι οικολογικές επιδόσεις είναι πραγματικά ασυναγώνιστες, αφού οι εκπομπές CO2 είναι της τάξης των 20 και των 133 γρ./χλμ., αντίστοιχα, για τις εκδόσεις 450h+ και 350h.

Εκτός από τα τρία βασικά προγράμματα οδήγησης που επιλέγονται από τον μεγάλο περιστροφικό διακόπτη κάτω από την οθόνη, γύρω από τον επιλογέα του κιβωτίου βρίσκονται οι διακόπτες των προγραμμάτων του υβριδικού συστήματος. Υπάρχουν τέσσερις επιλογές: EV για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση χωρίς ενεργοποίηση του βενζινοκινητήρα, κάτι που γίνεται στο πρόγραμμα auto EV/HV.

Στο πρόγραμμα HV το σύστημα επιλέγει τον αποτελεσματικότερο συνδυασμό, αξιοποιώντας συνεχώς την ανάκτηση της ενέργειας προκειμένου να διατηρεί το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας. Για έκτακτες περιπτώσεις υπάρχει και η δυνατότητα φόρτισης (πρόγραμμα charge) μέσω του βενζινοκινητήρα. Τέλος, υπάρχει ξεχωριστός διακόπτης για το σύστημα trail, το οποίο φρενάρει τον τροχό που ολισθαίνει προκειμένου να διοχετευθεί περισσότερη ροπή στον τροχό με την καλύτερη πρόσφυση.

Ρολάροντας βελούδινα

Εκτός από τις βελτιώσεις στην ακαμψία και το κέντρο βάρους που έφερε η νέα πλατφόρμα, βελτιώσεις έγιναν στο σύστημα διεύθυνσης, στα φρένα, στη γεωμετρία της ανάρτησης (που αποτελείται από γόνατα ΜακΦέρσον και εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω) και των δυναμικών χαρακτηριστικών.

Σε αυτή την πρώτη επαφή μας με το ΝΧ είχαμε για μία ακόμη φορά να διαπιστώσουμε αυτό που η εταιρεία ορίζει ως Lexus Driving Signature. Απομονωμένος σε αυτή την ήσυχη και άνετη καμπίνα, ο οδηγός απολαμβάνει μια βελούδινη ποιότητα κύλισης, με το Lexus NX να δείχνει πρώτα από όλα εξαιρετικά στιβαρό και συμπαγές.

Μπορεί να υποστηρίξει και έναν πιο σβέλτο ρυθμό (υπάρχει άλλωστε και η σπορτίφ έκδοση F Sport με το στάνταρντ σύστημα μεταβαλλόμενης απόσβεσης), διατηρώντας μια ουδέτερη συμπεριφορά, κάτι πάντως που οι επιβαίνοντες θα αντιληφθούν από τη χαρακτηριστική αλλαγή στη χροιά του θορύβου που παράγεται από τον κινητήρα.

LEXUS NX

MONTEΛO:                  450h+            350h

ΥΒΡΙΔΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: β/κ 2,5 λτ. + 2 η/κ

ΙΣΧΥΣ β/κ:                    185 ίπποι 195

ΙΣΧΥΣ ΕΜΠΡΟΣ η/κ:    182 ίπποι

ΙΣΧΥΣ ΠΙΣΩ η/κ:            54 ίπποι

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 309 ίπποι      244

ΚΙΝΗΣΗ:                        Στους τέσσερις τροχούς

KΙΒΩΤΙΟ:                       Αυτόματο e-CVT

ΜΠΑΤΑΡΙΑ:                    Iόντων λιθίου

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ:  Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ:         Διπλά ψαλίδια

ΦΡΕΝΑ Ε/Π:                  ΑΔ/ΑΔ

MHK.xΠΛ.xYΨ.:             4.660×1.865 x1.670 χλστ.

METAΞONIΟ:                 2.690 χλστ.

ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΕΔΑΦΟΣ: 195 χλστ.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ:                 545 λτ.

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ:               55 λτ.

BAPOΣ:                           1.990 κιλά        1.790

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ*:           6,3 δλ.              7,7

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ*:       200 χλμ./ώρα (135 χλμ./ώρα**)

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ:       0,9-1,1            5,9-6,4

ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ:                    69-89 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2*:             20-26               133-146

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ

**ΑΜΙΓΩΣ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ