Οδηγούμε το νέo Dacia Duster
Η Dacia ανανεώνει και «ενισχύει» το Duster χωρίς όμως να αλλοιώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που το κατέστησαν δημοφιλές εδώ και περισσότερο από μια δεκαετία.
Το Duster είναι το αυτοκίνητο που συνθέτει εδώ και μια δεκαετία τον κεντρικό πυλώνα της Dacia. Και όχι άδικα, θα προσθέταμε, καθώς από το 2010 και μετά και με 1,9 εκατ. πωλήσεις στο… τσεπάκι του κατάφερε να «πιάσει» τον παλμό της SUV κατηγορίας προσφέροντας σε μια value for money συσκευασία, χώρους, πλήρη εξοπλισμό και μια ικανότητα να κινείται εξίσου αποτελεσματικά εντός και εκτός ασφάλτου.
Η πορεία αυτή συνεχίζεται σήμερα «μέσα» από ένα ανανεωμένο μοντέλο. Εμφανισιακά, το νέο Duster είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως… Duster, διαθέτοντας για την περίσταση στο εμπρός μέρος μία «φωτιστική υπογραφή» σε σχήμα πλαγίου Υ όσον αφορά τα φώτα ημέρας και μια ανασχεδιασμένη στα σημεία μάσκα που σε συνδυασμό πλαισιώνουν τα διαφορετικά φλας, τα οποία για πρώτη φορά ενσωματώνουν την τεχνολογία LED.
Στο πίσω μέρος, καινούργια είναι η σχεδίαση της αεροτομής στην κορυφή της πέμπτης πόρτας, στοιχεία που σε συνδυασμό με τα νέα ελαστικά χαμηλής τριβής έχουν μειώσει κατά τι τις αεροδυναμικές αντιστάσεις – και κατ’ επέκταση τις εκπομπές ρύπων, που στην τετρακίνητη έκδοση φτάνει τα 5,9 gr/χλμ.
Στο εσωτερικό οι αλλαγές έχουν ανάλογη έκταση. Εδώ, σημείο αναφοράς είναι οι νέες ταπετσαρίες των καθισμάτων, η ανασχεδιασμένη κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα που πλέον διαθέτει συρόμενο υποβραχιόνιο σε μια διαδρομή μήκους 70 χλστ., καθώς και τα δύο νέα συστήματα πολυμέσων (Media Dislay και Media Nav) που συνοδεύονται από μια οθίνη αφής 8 ιντσών.
Σε ότι αφορά τα συστήματα ασφαλείας, το νέο Duster εξοπλίζεται με τα συστήματα Blind Sport Warning που είναι ενεργό από τα 30 έως τα 140 χλμ./ώρα, Park Assist με τέσσερις αιθητήρες υπερήχων και δυνητικά και με κάμερα οπισθοπορείας, Hill Start Assist, Adaptive Hill Decent Control κ.α.
Το Dacia Duster εξακολουθεί να προσφέρει τα χαρακτηριστικά «παντός εδάφους» του προκατόχου του. Ήτοι, 217 χλστ. απόσταση από το έδαφος, στις προσθιοκίνητες εκδόσεις και 214 χλστ. στις τετρακίνητες, καθώς και γωνίες ράμπας, προσέγγισης και διαφυγής που ανέρχονται στις 21, 30 και 34 μοίρες αντίστοιχα (33 μοίρες στην έκδοση 4WD).
Από εκεί και πέρα, η γκάμα των κινητήρων του νέου Duster περιλαμβάνει στην κορυφή της πυραμίδας την προσθιοκίνητη έκδοση 1.3 ΤCe 150, που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC, με έξι για την περίσταση σχέσεις. Αντίθετα, στη βάση της παλέτας εκδόσεων, συναντάμε την 3κύλινδρη έκδοση 1.0 TCe 90, με χειροκίνητο κιβώτιο έξι επίσης σχέσεων, ενώ αμέσως μετά και με το ίδιο σύστημα μετάδοσης (βλ. χειροκίνητο 6άρι και κίνηση στους εμπρός τροχούς) την ιδιαίτερα επιτυχημένη εκδοχή του ίδιου κινητήρα, που για την περίσταση καταναλώνει βενζίνη και LPG και αποδίδει 100 ίππους. Εδώ, οι ιθύνοντες της Dacia προχώρησαν στην αύξηση της χωρητικότητας αποθήκευσης του υγραερίου κατά 50%, γεγονός που αυξάνει την αυτονομία κίνησης της «διττής» αυτής έκδοσης πάνω από τα 1.200 χλμ.
Στο στρατόπεδο της πετρελαιοκίνησης, η Dacia δίνει το «παρών» με τον με τον γνώριμο 1.500άρη Blue dCi των 115 ίππων, που… πάει πακέτο με χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους εμπρός τροχούς ή τετρακίνηση με δυνατότητα κλειδώματος της τελευταίας για σταθερή κατανομή της ροπής εμπρός και πίσω σε ποσοστό 50/50.
Πως τα μεταφράζονται όλα αυτά στην πράξη; Οδηγώντας το νέο Dacia Duster στα περίχωρα της πόλης του Παρισιού οι πρώτες εντυπώσεις μας από την κορυφαία έκδοση 1.3 TCe 150hp και την «διπλή» βενζίνης και LPG είναι θετικές. Ο «μεγάλος» κινητήρας εξασφαλίζει την απαραίτητα…. σβελτάδα και έναν αλέγρο γενικά χαρακτήρα σε επίπεδο επιδόσεων, συνεργαζόμενος απροβλημάτιστα με το «διπλόδικο» κιβώτιο, ενώ αναβαθμισμένη στο σύνολό της είναι και η ποιότητα κύλισης. Από εκεί και πέρα, παρά τους μόλις 100 ονομαστικούς της ίππους, η έκδοση βενζίνης/LPG δεν στερείται ικμάδας – το αντίθετο μάλιστα, καθώς το αυτοκίνητο ταξιδεύει απροβλημάτιστα και πάντα με υψηλά επίπεδα άνεσης.
Σε ότι αφορά την έκδοση ντίζελ, που για λίγο οδηγήσαμε σε μια ειδικά διαμορφωμένη off road πίστα που είχε δημιουργήσει η Dacia για τις ανάγκες της παρουσίασης, τα πρώτα μας σχόλια έχουν να κάνουν με την ικανότητα του αυτοκινήτου να αναρριχάται, να βυθίζεται σε νερό αλλά και να περνά «ανώμαλα» εμπόδια με χαρακτηριστική ικανότητα που πλέον όλο και πιο σπάνια συναντά κανείς σήμερα στα μικρά/μικρομεσαία SUV μοντέλα της αγοράς.