Στον «Γύρο της Πελοποννήσου» με Toyota Supra 2.8i του 1984
Σε σχέση με το κλασικό αυτοκίνητο, όπως σχολιάζουν οι ειδικοί, πρέπει εσύ, ο οδηγός, να ταξιδέψεις στο παρελθόν και να προσαρμοστείς, ώστε να ζήσεις τη στιγμή αποφεύγοντας τη σύγκριση με το σήμερα.
Χάσμα γενεών, θα πείτε. Εξαρτάται από την εμπειρία του καθενός, όπως και από την καταγωγή της μηχανής. Είναι σαφές πως παίζει ρόλο η καταγωγή, όπως και το DNA κάθε κατασκευαστή. Γεγονός πως επτά στις δέκα BMW θα μπορούσαν να παράγονται σήμερα με μηχανικά μέρη εποχής, ακόμα και με τα βαρίδια της προστασίας, και να διαπρέπουν σε σχέση με σύγχρονες προτάσεις.
Οι Ιάπωνες...
Διαχρονικά αξιόπιστοι - Toyota, Nissan και Honda έχουν διαμάντια στη συλλογή τους, χωρίς να υποτιμάς Mazda και Subaru. Η τρέλα μας σε σχέση με τη Supra είναι γνωστή, και αν ζεις για μια τρίτης γενιάς του 1991, δε λες όχι στη λευκή ΜΑ61 - η δική μας, του ’84. Σε περιβάλλον για βράβευση από τον ΕΟΤ, όπως ο «γύρος του Καράμπελα», από τον μετρ Γιάννη του «Τρισκέλιον», για να είμαστε ακριβείς.
Αυτοκίνητο που μας προσφέρθηκε από τον Άρη Γεωργοσόπουλο, για να μην ξεχνάμε την ομορφιά από τα πολλά κυβικά και την κίνηση μόνο πίσω σε ένα κλασικό βαρύ αμάξωμα. Σε μια μεγαλύτερη σε διαστάσεις κουπέ Celica, με τον αμερικανικής φιλοσοφίας 6κύλινδρο κινητήρα να σου φτιάχνει τη διάθεση. Ο ήχος και το βάθος λειτουργίας του σε απόλυτη ισορροπία, και είναι ο συνδυασμός που σε παρασύρει για υψηλή μ.ω.τ., αξιοποιώντας και τον αχρείαστο επιλογέα, που όμως σε προκαλεί. Θυμάσαι λοιπόν γιατί οδηγώντας ένα καλό ιαπωνικό σχολίαζες κολακευτικά τον περιβόητο επιλογέα. Τα φρένα ανταποκρίνονται παρά το βάρος, και αρκεί να συνηθίσεις τον τζόγο του τιμονιού όταν επιβραδύνεις ώστε να την εμπιστευθείς και να ανεβάσεις τη μ.ω.τ. σε ρυθμό GT. Άλλωστε σήμερα, με τους κινητήρες τούρμπο και τα συστήματα μετάδοσης 4WD, λείπει αυτή η συμπεριφορά-προσφορά στον Πραγματικό Οδηγό. Προσθέστε την ιαπωνική αξιοπιστία της τότε, στην προ Κορεατών εποχή, και αντιλαμβάνεστε γιατί τη χαρήκαμε την κυρία, πέρα από την εμπιστοσύνη του ιδιόκτητη, τρόπος που διαχρονικά μας εμπνέει σε κάθε δραστηριότητα. Πρόκειται για ένα έντιμο GT των ’80s, τότε όνειρο για κάθε λάτρη της σχολής των Ιαπώνων, σήμερα σημαντική για κάθε συλλέκτη που δε χρησιμοποιεί έγχρωμες παρωπίδες, αλλά ξέρει να διακρίνει το μέγεθος κάθε πρότασης μέσα από την ποιότητά της.
Στο δρόμο...
Μας περίμενε στο χώρο στάθμευσης του περιοδικού. Έτοιμη να μας ταξιδέψει σε αγώνα ακριβείας, και δεν το κρύψαμε στιγμή. Περιμέναμε με λαχτάρα να τη γνωρίσουμε και να τη ζήσουμε. Ιδιαιτερότητες σε σχέση με το άνοιγμα της πίσω πόρτας, όπως και για τη λειτουργία του κλειδιού. Άλλο για το άνοιγμα της πόρτας, άλλο για τον κινητήρα. Το στροφόμετρο μεγάλο και αναλογικό, το ταχύμετρο μικρό και ψηφιακό, με τα άλλα όργανα όπως στην αντίστοιχη Celica. Το κάθισμα ρυθμίζεται εύκολα, με τον απλό ιαπωνικό τρόπο, οι ζώνες λειτουργούν, και τίποτα δεν προδίδει τα 36 χρόνια από την ημερομηνία κατασκευής. Η μαγεία συνδέεται με τον κινητήρα και φτάνει μέχρι τη λειτουργία του κιβωτίου, ενώ τα πάντα όλα σε σχέση με τα ηλεκτρικά της λειτουργούν υποδειγματικά.
Ο τρόπος της επιβεβαιώνει ότι η επόμενη, της τρίτης γενιάς, δημιουργήθηκε από λευκό χαρτί, και είναι γεγονός πως η δική μας, η λευκή, που λάμπει εκτός και εντός, θυμίζει τη Celica της εποχής. Νιώθεις μάλιστα το βάρος της, ειδικά σε ανηφορικά κομμάτια, όπως στον περίπου περιφερειακό στα Μέθανα, αλλά αντιλαμβάνεσαι την ποιότητά της κατηφορίζοντας. Κανένα πρόβλημα, και όσο τη γνωρίζεις ξεθαρρεύεις, οδηγείς και προοδευτικά πιέζεις. Σε προκαλεί, αφού δεν κρύβει τα στοιχεία αξιοπιστίας που συνδέονται με το αμάξωμα και τα μηχανικά της μέρη. Τα φρένα δεν κουράζονται κατηφορίζοντας στο άγνωστο, όπου δε λείπει και η άτσαλη επιβράδυνση.
Απολαμβάνεις...
Σε ανοιχτή διαδρομή, σε δρόμο κλάσης Επιδαύρου, χωρίς να υπολείπεται στο «ανέβα-κατέβα» στον Γαλατά. Απλώς σχολιάζουμε τι της ταιριάζει ώστε να χρησιμοποιείς 4η-5η-4η και να απομονώνεις το ηχοσύστημα, ώστε να απολαμβάνεις τον ήχο του 6κύλινδρου των 2.800 κ.εκ. στις μεσαίες στροφές. Εκεί όπου όλα λειτουργούν υποδειγματικά, και δεν είναι υπερβολή. Καλό κλασικό είναι το προσεγμένο και αυτό που σου επιτρέπει να το αξιοποιείς και στην καθημερινότητά σου, υπηρετώντας έντιμα το όνειρό σου, συνδεδεμένο με την αυτοκίνηση, που στην κυριολεξία υπηρετείς._ Σ. Χ.
ΥΓ.: Άρθρο μας, αφιερωμένο στον φίλο πλέον Άρη Γεωργοσόπουλο, που μας εμπιστεύτηκε.