Audi A3 με συναίσθημα

Στην τέταρτη γενιά του Α3 τον πρώτο λόγο έχει το συναίσθημα, σε ό,τι αφορά τόσο τη σχεδίαση όσο και την οδική συμπεριφορά.

Με καταγεγραμμένη την ελαφρώς πτωτική τάση των μικρομεσαίων χάτσμπακ λόγω της αναπόφευκτης διαρροής πωλήσεων προς άλλες κατηγορίες, και κυρίως προς τα SUV, το νέο Α3 αποφάσισε να αλλάξει τις προτεραιότητές του, όπου τον πρώτο λόγο δεν έχει η λογική, αλλά το συναίσθημα, μαζί φυσικά με τις κυρίαρχες σύγχρονες αυτοκινητιστικές απόψεις αναφορικά με την ευφυΐα, τη συνδεσιμότητα και τον εξηλεκτρισμό.

Η συναισθηματική προσέγγιση γίνεται άμεσα αντιληπτή από τη σχεδίαση τόσο του εξωτερικού όσο και του εσωτερικού. Οι προηγούμενες γενιές υιοθετούσαν μια μετριοπαθή κομψότητα, όταν η τέταρτη γενιά έρχεται για να κεντρίσει, να προκαλέσει και να εντυπωσιάσει. Η 3θυρη έκδοση καταργήθηκε (όπως και το κάμπριο), οπότε το μεγαλύτερο βάρος θα σηκώσει η sportback υλοποίηση, μαζί με το σεντάν που ακολουθεί άμεσα. Μπορεί η μεγάλη κυψελοειδής μάσκα με τους εντυπωσιακούς αεραγωγούς στις άκρες του προφυλακτήρα να κεντρίζει το ενδιαφέρον, η χαμηλή διαμόρφωση της ουράς να δίνει μια αίσθηση από κουπέ, το εντυπωσιακότερο όμως στοιχείο του νέου Α3 είναι η ανάγλυφη διαμόρφωση των πλαϊνών τμημάτων, με τα έντονα φουσκώματα στους θόλους των τροχών και τα τονισμένα μαρσπιέ.

Περνώντας στο εσωτερικό, οι τόνοι διατηρούνται σε υψηλό επίπεδο, χάρη στην τρισδιάστατη διαμόρφωση του ταμπλό, με τις έντονες ακμές και τη φυγοκεντρική διαμόρφωση. Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός 10,25 ιντσών, ενώ έξτρα θα είναι το μεγαλύτερο virtual cockpit των 12,3 ιντσών. Στο μέσον του ταμπλό δεσπόζει η έντονα κεκλιμένη οθόνη αφής των 10,1 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, που πλαισιώνεται από ξεχωριστά χειριστήρια για τον στάνταρ διζωνικό κλιματισμό. Είναι φανερό ότι προτεραιότητα δόθηκε στη σχεδίαση, και όχι στη μεγιστοποίηση της εκμετάλλευσης των χώρων, που έχει παραμείνει στο πολύ καλό επίπεδο του προηγούμενου μοντέλου.

dash

Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή, με το κάθισμα να στηρίζει πολύ σωστά το σώμα του οδηγού, ενώ οι θυσίες στην ορατότητα λόγω της διαμόρφωσης του πίσω μέρους, είναι μικρές. Οι όποιες διαφοροποιήσεις για τους πίσω επιβάτες εστιάζονται κυρίως στο ελαφρώς μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος, ενώ το πορτ μπαγκάζ έχει διατηρήσει χωρητικότητα που ξεκινάει από τα 380 λίτρα και φτάνει έως τα 1.200 λτ.

Σε αυτή την πρώτη σύντομη επαφή μας με το νέο Α3, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την έκδοση 35 TFSi. Τον 1.500άρη κινητήρα των 150 ίππων, με το νέο drive-by-wire αυτόματο κιβώτιο και το ήπιο υβριδικό 48V σύστημα, το γνωρίσουμε διεξοδικά στο νέο Golf. Η πολύ γραμμική απόδοση του κινητήρα τονώνεται από τη βελτιωμένη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου (το οποίο δεν είναι τόσο απότομο στην εκκίνηση και στο ρολάρισμα με χαμηλές ταχύτητες όσο παλιότερα), ενώ το 48V σύστημα δίνει μια μικρή επιπλέον ώθηση ορισμένες φορές κατά τη φάση της επιτάχυνσης. Διαθέσιμος επίσης είναι ο 1.000άρης βενζινοκινητήρας των 110 ίππων και ένας ντίζελ των 116 ίππων, ενώ ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η plug-in υβριδική έκδοση 40 TFSI ePHEV, με συνδυαστική απόδοση 204 ίππων και 350 Nm, και με την μπαταρία να εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία 58 χλμ. (σύμφωνα με το πρότυπο WLTP).

Στην Κύπρο οι τιμές του Audi A3 Sportback ξεκινούν από τις 25.500 ευρώ. 

tech image

Παράλληλα με την ανάκτηση της ενέργειας πέδησης και σε συνδυασμό με το σύστημα απενεργοποίησης των δύο κυλίνδρων σε χαμηλό φορτίο λειτουργίας, μπορεί να προσφέρει οφέλη στην κατανάλωση (σε αυτήν τη σύντομη βόλτα μέχρι την Ανάβυσσο, η μέση τιμή διαμορφώθηκε στα 7,7 λτ./100 χλμ.). Μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν πάντως τα οδικά χαρακτηριστικά του νέου Α3. Ακόμα και η στάνταρντ έκδοση που οδηγήσαμε δείχνει μια σπορτίφ προδιάθεση, χάρη και στον πίσω άξονα τεσσάρων συνδέσμων (από τις εκδόσεις των 150 ίππων και άνω) με ένα καλό σε αίσθηση τιμόνι (προαιρετικά προσφέρεται το progressive steering με μεταβλητό βήμα κρεμαγιέρας). Στην S Line τοποθετείται η σφιχτότερη ανάρτηση, που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 15 χλστ., ενώ εάν το επιθυμεί ο υποψήφιος αγοραστής μπορεί να επιλέξει το σύστημα ηλεκτρονικά μεταβαλλόμενης απόσβεσης (που χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 10 χλστ.).

rear turn