Οδηγώντας: Tesla Model 3 Performance

Επιτέλους, με το Tesla Model 3 στα χέρια μας, και μάλιστα στην εκδοχή με την ισχυρότερη μονάδα ισχύος και τη διακριτική ονομασία Performance.

Ότι συγκλονίζει η επιτάχυνσή του είναι γνωστό. Και θεωρούμε τέτοιο το μέγεθος, που δεν προκύπτει ανάλυση ή μέτρηση ανάλογα με την εκδοχή. Μη αντιληπτές οι διαφορές από το Model 3 του γείτονα, παρ’ ότι εδώ έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία έκδοση Performance των 486 ίππων, με τους δύο ασφαλώς ηλεκτροκινητήρες (βλ. Dual Motor)  και την «75άρα» μπαταρία. Προσπερνάμε το γνωστό περί αυτονομίας, έχοντας καταλήξει ότι αφενός δεν πας Θεσσαλονίκη, και αφετέρου εξαρτάται από τη χρήση. Αν βαρεθείς νωρίς το παιχνίδι με την επιτάχυνση, οπότε και δεν προκύπτουν οι στομαχικές διαταραχές, ενώ σου αρέσει και μπορείς να αξιοποιείς τη φόρτιση επιβραδύνοντας, το ερώτημά σου αφορά το πώς στρίβει.

Αυτό το περίπου σεντάν των 1.800 και κάτι κιλών, με το φτωχό εσωτερικό, με μηχανικά μέρη που ακόμη διδάσκουν ηλεκτροκίνηση. Σύνολο που προσφέρεται σε ανταγωνιστικές τιμές, και μάλιστα, στην περίπτωσή μας, το πολύ γρήγορο υπολείπεται σαφώς σε τιμές των Γερμανών ανταγωνιστικών του. Επιλέγεις δε τις Mercedes με την πλατφόρμα της A-Class και την ΒΜW M2, ενώ αναμένεις και το RS 3, και δεν κατατάσσεις ανάλογα με το μέγεθος. Αν συγκρίνεις ορθολογιστικά με Μ3 και με τη νέα C-Class της Mercedes-AMG, τότε η διαφορά της τιμής ισοδυναμεί με την αξία ενός ηλεκτρικού Β-SUV, οπότε οι αναλύσεις έχουν άλλη διάσταση.

Στρίβει!

Μπορείς μάλιστα να το συγκρίνεις με μηχανές καλά δουλεμένες και εξελιγμένες για να λειτουργούν υπό πίεση. Με το γκάζι στο πάτωμα και, όταν συμμετέχεις σε διαδικασία σύγκρισης, δε σε απασχολεί το πόσο φορτισμένη είναι η μπαταρία, ή αλλάζοντας ρύθμιση από το menu στο iPad-τέρας στο κέντρο του ταμπλό, ώστε να βλέπεις για πόσα χιλιόμετρα έχεις ακόμα καύσιμα – συγγνώμη, ρεύμα. Οδηγείς, και βέβαια σκέπτεσαι. Το αυτοκίνητο και αυτούς που το έφτιαξαν.

Είναι μισό αιώνα μπροστά και δίνουν στον καθένα μας ακριβώς αυτό που ζητάει. Τον εκπαιδεύουν μάλιστα με τρόπο για σεμινάριο, για το πώς θα προσαρμοστεί στη φιλοσοφία τους, συνδεδεμένη με την παγκόσμια διάστασή της. Ο δημιουργός έχει αμερικανική καταγωγή, και μέχρις εκεί. Η συνέχεια έχει να κάνει με την απόλυτη έκφραση της παγκοσμιοποίησης.

Στη σωστή διάσταση με απόλυτη ισορροπία, και αυτοί που έχουν την ευθύνη γνωρίζουν καλύτερα από όλους μας τη διαφορά προσαρμογής του Νορβηγού από τον Έλληνα και τον Πορτογάλο στο μέγεθος της ηλεκτροκίνησης. Πρόκειται για μεγαλείο, αν δε θέλουμε να προσθέσουμε φίλτρα περί υποδομών και ό,τι ψιθυρίζεται για το πώς και πού θα δηλητηριάζουν οι μπαταρίες τα λύματα.

Μέχρι τότε

Σημειώσαμε ότι «στρίβει», και το εννοούμε· το αποδείξαμε οργώνοντας ειδικές διαδρομές με μικτό σε ποιότητα οδόστρωμα και τις κλασικές εναλλαγές των δρόμων μας. Τη συνδυάσαμε με μια καλή Mercedes-AMG, τη 45 S, ως σημείο αναφοράς, και ο ενθουσιασμός μας έχει τα αντικειμενικά στοιχεία που επιβάλλονται.

Δεν ξέρω για το Tesla του γείτονα ή αυτό του Μ.Σ. που πήγε Πτολεμαΐδα, αλλά το δικό μας, το γρήγορο «3άρι», έχει Το τιμόνι. Κάθεσαι σωστά, χωρίς πολλές ρυθμίσεις, αφήνεσαι να σε παρασύρει, ξεχνιέσαι και οδηγείς. Ξεχνάς το φρένο, ρυθμίζεις με το γκάζι και επιλέγεις την τροχιά σου αξιοποιώντας και την ανάρτηση και τη μετάδοση. Είπαμε, «στρίβει». Και διορθώνεις. Με άφημα του γκαζιού, και είναι η διαδικασία που δε θέλεις να ζεις με την AMG ή την Μ2, όταν εδώ σε φορτώνει χαμόγελο. Θα επιταχύνεις μία, δύο, τρεις-δεκατρείς φορές, αλλά από κάποια στιγμή και πέρα οδηγείς.

Είναι συγκλονιστικό το άκαμπτο πλαίσιο με μισό γκάζι, ενώ είσαι σε πτήση προσπερνώντας με τέρμα γκάζι. Σε αιφνιδιάζει μάλιστα, και η διαχείριση απαιτεί υπομονή και εμπειρία ώστε να υπολογίζεις σωστά απόσταση και ταχύτητα. Αλλάζουν τα δεδομένα εφ’ όλης της ύλης με δαύτο. Ένα Tesla πολεμική μηχανή με πολιτική περιβολή, που σταθμεύει δίπλα στον ανταγωνισμό στα ίσια και παλικαρίσια. Δεν τους συνθλίβει -άλλωστε πρόκειται για εξαιρετικές κατασκευές-, αλλά τους αντιμετωπίζει και σε επίπεδο οδικής ευχαρίστησης. Σας το γράφει αυτό ένας λάτρης της πίσω κίνησης, που θα ήθελε να οργώνει τη χώρα και όλο τον κόσμο με μια καλή Μ2, για χίλιους λόγους.

Ισορροπία δυνάμεων και στην κατανάλωση, με το ατού του συμβατικού να έχει να κάνει με τη δυνατότητα ανεφοδιασμού.

Κακά τα ψέματα

Ίσως δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει ούτε εμείς της αυτοκίνησης, ότι αυτό είναι το όγδοο θαύμα. Αν πρέπει να έχεις ζήσει με μια «911», επιβάλλεται να χρησιμοποιείς ένα Tesla Model 3 για τις μετακινήσεις σου, εκφράζοντας με άποψη και στυλ τη φιλοσοφία σου για το σύγχρονο lifestyle, που θα αντέξει στο χρόνο._ Σ. Χ.