Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 130 EAT: Οδηγούμε το ανανεωμένο μοντέλο

Με ένα εντελώς νέο προσωπείο, το ανανεωμένο Citroen C3 Aircross θέλει να συνεχίσει να πρωταγωνιστεί στην κατηγορία του, χωρίς να απαρνείται τις παραδοσιακές του αρετές.

Ο ανταγωνισμός είναι ιδιαίτερα έντονος στην κατηγορία των BSUV και, ύστερα από τέσσερα χρόνια παρουσίας στην αγορά, έφτασε η στιγμή της ανανέωσης για το Citroen C3 Aircross. Σημειώστε ότι από το 2017, όταν και πρωτοπαρουσιάστηκε, έχει πουλήσει πάνω από 320.000 αντίτυπα, όντας ένα από τα πιο δημοφιλή στην κατηγορία του πανευρωπαϊκά.

Ανανεώνοντας το Citroen C3 Aircross

Σε ανάλογες ανανεωτικές προσπάθειες, οι κατασκευαστές εστιάζουν σε επιμέρους λεπτομέρειες, που πολλές φορές μπορεί και να περάσουν στα ψιλά γράμματα. Κάτι τέτοιο όμως δε συμβαίνει εδώ, αφού από την πρώτη στιγμή αντιλαμβάνεται κανείς την έκταση των αλλαγών στο εμπρός μέρος.

Front end

Το ρύγχος είναι πλήρως ανασχεδιασμένο, με πολλές και έντονες ακμές, σε σύγκριση με τις απαλές καμπύλες του απερχόμενου μοντέλου. Το ανανεωμένο Citroen C3 Aircross διαθέτει νέα μάσκα με καινούργιο γεωμετρικό μοτίβο, όπου το ανώτερο τμήμα συνεχίζει να ενώνει το σήμα της εταιρείας με τα μακρόστενα φώτα ημέρας, ενώ το κατώτερο τμήμα της ενώνεται με τους νέους, επίσης μακρόστενους προβολείς, που είναι πλέον τεχνολογίας LED, από την αρχική έκδοση.

H τεράστια εισαγωγή, που καλύπτει τη βάση του προφυλακτήρα, χαρακτηρίζεται από ένα νέο «κοίλο» μοτίβο, είναι πλέον μεγαλύτερη και φτάνει μέχρι το κατώτερο άκρο, το οποίο οριοθετείται από τις ασημί λεπτομέρειες της ποδιάς και τους μίνιμαλ προβολείς ομίχλης. Πέρα από τις όποιες απόψεις, το σίγουρο είναι ότι πλέον κάθε μοντέλο της Citroen διαθέτει τη δική του προσωπικότητα με ένα διαφορετικό ρύγχος, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με άλλες εταιρείες, των οποίων τα μοντέλα δυσκολεύεσαι να ξεχωρίσεις, καθώς παραπέμπουν σε αντίγραφα υπό κλίμακα.

Το ανανεωμένο Citroen C3 Aircross συνεχίζει να προσφέρει ένα ευρύ φάσμα επιλογών εξατομίκευσης, με έως και εβδομήντα εξωτερικούς συνδυασμούς με βάση τα επτά χρώματα (συμπεριλαμβανομένων τριών νέων), τα τέσσερα οπτικά πακέτα χρωμάτων (συμπεριλαμβανομένων δύο νέων), που ενσωματώνουν νέες διακοσμητικές αποχρώσεις και την οροφή σε δύο χρωματικές αντιθέσεις, ενώ νέας σχεδίασης είναι οι ζάντες αλουμινίου 16 και 17 ιντσών.

Το εσωτερικό του γαλλικού μοντέλου διατηρεί τη γνώριμη εικόνα, με τις προσπάθειες των ανθρώπων της εταιρείας σε αυτή την ανανέωση να εστιάζουν σε θέματα τεχνολογίας και πρακτικότητας. Σε ό,τι αφορά το τελευταίο, το ανασχεδιασμένο χειρόφρενο, δημιούργησε χώρο για δύο επιτέλους κανονικές ποτηροθήκες, κάτι που απελευθέρωσε την κοιλότητα στη βάση της κεντρικής κονσόλας, η οποία μπορεί πλέον να φιλοξενήσει αρκετά μικροαντικείμενα. Φυσικά, υπάρχουν και οι γενναιόδωρες θήκες στις πόρτες, που μπορούν να φιλοξενήσουν πιο ογκώδη αντικείμενα, όπως μεγάλα μπουκάλια.

Σε ό,τι αφορά την τεχνολογία, η μεγαλύτερη αλλαγή αφορά το νέο σύστημα πολυμέσων, με πέντε τεχνολογίες συνδεσιμότητας και δώδεκα τεχνολογίες οδήγησης. Διαθέσιμη είναι τώρα μία νέα οθόνη 9 ιντσών, με μεγαλύτερη ευκρίνεια και καλύτερη ευχρηστία. Στις πλευρές της δεν υπάρχουν οι γνωστές επιφάνειες αφής για τις βασικές λειτουργίες. Αυτές πλέον είναι προσβάσιμες μέσω ενός φυσικού διακόπτη στη βάση της οθόνης, που ενεργοποιεί το κεντρικό μενού των βασικών λειτουργιών.

Μέσα από εκεί είναι δυνατός και ο έλεγχος του κλιματισμού, μιας και δεν υπάρχει κάποιο ξεχωριστό πάνελ διακοπτών, όπως ισχύει στην περίπτωση του C4 CCross. Επιπλέον, το σύστημα πολυμέσων μπορεί να εμπλουτιστεί με το Citroen Connect nav, την κάμερα οπισθοπορείας, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις συμπεριλαμβάνεται πλέον σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού τηλεφώνου.

Η εκμετάλλευση των χώρων ήταν πάντοτε ένα από τα ατού του Citroen C3 Aircross. Στις πίσω θέσεις οι επιβάτες έχουν άφθονο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια, ενώ το συρόμενο κάθισμα μπορεί να μεταβάλει τη χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ από 410 έως και 520 λίτρα. Ένα επιπλέον χρήσιμο στοιχείο που μπορεί να αποδειχθεί καταλυτικό εάν χρειαστεί να μεταφερθούν αντικείμενα με μεγάλο μήκος είναι η δυνατότητα ανάκλισης της πλάτης του καθίσματος του συνοδηγού.

Το μηχανικό πακέτο της ισχυρότερης έκδοσης του Citroen C3 Aircross

Στην προκειμένη περίπτωση έχουμε να κάνουμε με την κορυφαία βενζινοκίνητη έκδοση της γκάμας που αποτελείται από τον 1.200αρη Puretech κινητήρα των 130 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων. Θα περιμέναμε ότι μέσα στο πλαίσιο αυτής της ανανέωσης το μικρό SUV της Citroen θα αποκτούσε την αναβαθμισμένη έκδοση του EAT κιβωτίου των 8 σχέσεων, όπως συμβαίνει στα συγγενικά Opel Mokka και Peugeot 2008. Αυτή η παρατήρησή μας έχει να κάνει κυρίως με την κλιμάκωση των σχέσεων, και όχι με την εν γένει λειτουργία, που, χάρη στον κλασικό μετατροπέα ροπής, παραμένει ιδιαίτερα ομαλή και προοδευτική, σε σύγκριση με ορισμένα κιβώτια διπλού συμπλέκτη του ανταγωνισμού, που αποδεικνύονται πολλές φορές πιο απότομα στην καθημερινή χρήση.

Από εκεί και πέρα, οι 130 ίπποι και τα 230 Nm του 3κύλινδρου κινητήρα μπορούν να κινήσουν με αρκετή ευκολία τον compact όγκο του Citroen C3 Aircross, τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον ανοιχτό δρόμο, ακόμα και υπό πλήρες φορτίο. Εάν πάντως ο οδηγός το επιθυμεί, μπορεί να επιλέξει τη σειριακή λειτουργία του κιβωτίου, η οποία είναι προσβάσιμη μόνο μέσω του επιλογέα, και όχι από κάποια paddles στο τιμόνι. Με ένα συγκρατημένο οδηγικό στυλ, η κατανάλωση μπορεί να διατηρείται γύρω στα 7 λτ./100 χλμ., ενώ κατά μέσο όρο η τιμή που καταγράψαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής διαμορφώθηκε στα 8,6 λίτρα/100 χλμ.

Στους υποψήφιους αγοραστές που δίνουν έμφαση στο κόστος χρήσης, το Citroen C3 Aircross προσφέρει την εναλλακτική των BlueHDi πετρελαιοκινητήρων, τόσο στη χειροκίνητη έκδοση των 100 ίππων όσο και στην αυτόματη των 120 ίππων.

Η άνεση έχει πάντα τον πρώτο λόγο

Από τη στιγμή που η ούγια γράφει «Citroen», ξέρεις ότι όλα τα επιμέρους στοιχεία έχουν σεταριστεί προκειμένου να δίνουν προτεραιότητα στο θέμα της άνεσης. Τον πρώτο λόγο έχουν τα advanced comfort καθίσματα, τα οποία με τις έξτρα αφράτες επενδύσεις τους παραπέμπουν σε άνετες πολυθρόνες. Το επόμενο στοιχείο έχει να κάνει με την ανάρτηση και τις μαλακές ρυθμίσεις, οι οποίες μαζί με το 60άρι προφίλ των 16άρηδων τροχών καταφέρνουν να απορροφούν τις περισσότερες κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Από την άλλη, βέβαια, όλα αυτά σημαίνουν ότι το Citroen C3 Aircross δε δείχνει να συμβαδίζει με περιστασιακές αυξομειώσεις του ρυθμού και ένα σβέλτο ταμπεραμέντο, όπου οι κλίσεις του αμαξώματος αυξάνονται, η πλευρική στήριξη των καθισμάτων αποδεικνύεται λίγη και το τιμόνι ξεδιπλώνει την ανάλαφρη αίσθησή του.

Είπαμε, όμως, ότι το Citroen C3 Aircross απευθύνεται σε συνειδητοποιημένους αγοραστές, που έχουν ως πρωταρχικό μέλημα την άνεση και την ευχρηστία. Από την άλλη, το γαλλικό μοντέλο συνεχίζει να προσφέρει στην κορυφαία έκδοση Shine Pack το σύστημα επαυξημένης πρόσφυσης Grip Control, το οποίο μαζί με το Hill Descent μπορεί να δώσει μία επιπλέον βοήθεια σε δύσκολες καταστάσεις μειωμένης πρόσφυσης.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ

Citroen C3 Aircross 1.2 Puretech 130 EAT

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 230 Nm/1.750 σ.α.λ.

ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.154×1.756×1.597 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.604 χλστ.

ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 410-1.289 λίτρα

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10.3 δλ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 195 χλμ./ώρα*

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,6 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 142 γρ./χλμ.

ΤΙΜΗ: ΑΠΟ 21,200 ΕΥΡΩ 

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ