Δοκιμάζουμε το νέο Peugeot 3008 1.5 BlueHDI 130 PS
Η ανανέωση για το επιτυχημένο Peugeot 3008 είναι γεγονός, οπότε επεξεργαζόμαστε τις εμφανισιακές και τεχνολογικές διαφοροποιήσεις ενός μοντέλου που εκτός από εκδόσεις βενζίνης ή πετρελαίου, όπως αυτή που οδηγήσαμε, προσφέρεται και σε plug-in υβριδικές παραλλαγές.
Με αφορμή την παρουσίαση του νέου Peugeot 3008, παίρνουμε μια πρώτη γεύση από την πετρελαιοκίνητη έκδοση 1.5 BlueHDI, που στην περίπτωση της δοκιμής μας, εξοπλίζεται με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων και αποδίδει ισχύ 130 ίππων.
Από την αρχή της σταδιοδρομίας του, εν έτει 2016, το Peugeot 3008 έδειξε πως διαθέτει τα φόντα ώστε να κατακτήσει τις καρδιές των υποψήφιων αγοραστών, αλλά και των περισσότερο ειδικών. Η ανάδειξή του σε “Car Of The Year 2017”, αλλά και το γεγονός ότι έχουν κατασκευαστεί περισσότερα από 800.000 αυτοκίνητα μέχρι σήμερα, πιστοποιούν των... προβλέψεων το αληθές.
Στα τέλη του 2020, η στιγμή της ανανέωσης για το μικρομεσαίο SUV της Peugeot έφτασε, με τους Γάλλους να προβαίνουν σε μικρές αλλαγές, προσφέροντας ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία επιλογών, αναφορικά με τα κινητήρια σύνολα, που πλέον περιλαμβάνουν και υβριδικές παραλλαγές.
Ας εξερευνήσουμε τα νέα δεδομένα του νέου Peugeot 3008.
Εμφάνιση
Από το αρχικό λανσάρισμα, η σιλουέτα του Peugeot 3008 είχε εντυπωσιάσει, τραβώντας τα βλέμματα. Ήταν λογικό λοιπόν, οι αλλαγές να εστιάζονται σε λεπτομέρειες που δε θα αλλοιώσουν τη φυσιογνωμία του μικρομεσαίου SUV. Στο εμπρός μέρος η νέα μάσκα, στην οποία έχουν ενσωματωθεί και τα νέα φωτιστικά σώματα, δημιουργώντας μια ενιαία οντότητα, δεν βρίσκεται πια σε πλαίσιο. Το λογότυπο της Peugeot είναι τοποθετημένο στην άκρη του καπό, ενώ οι πλευρικές εισαγωγές αέρα σε μαύρη γυαλιστερή απόχρωση και οι μαύρες ρίγες του ανασχεδιασμένου προφυλακτήρα, διαμορφώνουν τον πιο σπορ χαρακτήρα του ανανεωμένου 3008.
Θέλοντας να αναδείξουν περαιτέρω το δυναμικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, οι Γάλλοι έχουν ανασχεδιάσει τα εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία διαθέτουν τεχνολογία LED. Το σχήμα των φώτων ημέρας DRL, που έχουν περίγραμμα από χρώμιο, θυμίζει δόντι λιονταριού, με προφανή αναφορά στη σχέση της Peugeot με τον λέοντα. Περνώντας στο πίσω μέρος, το σκουρόχρωμο κάλυμμα των φωτιστικών σωμάτων τεχνολογίας Full LED και η τρισδιάστατη, τριπλή “υπογραφή”, όπως θα μπορούσαμε να χαρακτηρίσουμε τους γνωστούς πια “όνυχες”, διαμορφώνουν την προσωπικότητα του 3008.
Ανανέωση υπάρχει και στους διατιθέμενους χρωματισμούς, με δύο αποχρώσεις του μπλε (Célèbes, Vertigo) να προστίθενται στα υπάρχοντα (Λευκό Πέρλα, Γκρι Artense, Γκρι Platinium, Μαύρο Perla Nera, Κόκκινο Ultimate), δημιουργώντας μια “παλέτα” 7 χρωματισμών.
Εσωτερικό
Το Peugeot i-Cockpit υπήρξε βασικό συστατικό της επιτυχίας του 3008, αφού η διαμόρφωση και ο σχεδιασμός του ταμπλό προσέδωσαν ξεχωριστό αέρα στην καμπίνα. Η αρχιτεκτονική που παίρνει υψηλό βαθμό στο συνδυασμό design και εργονομίας, διατηρεί την ίδια επιτυχημένη φιλοσοφία. Το μικρό τιμόνι και οι 7 διακόπτες τύπου πιάνο, διαμορφώνουν τη γνωστή, κομψή διάταξη, η οποία πλαισιώνεται από ψηφιοποίηση τελευταίας γενιάς.
Μπροστά από τον οδηγό υπάρχει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων με οθόνη 12,3'', που επιδέχεται διαμόρφωσης σε στοιχεία όπως μέση κατανάλωση, αυτονομία, ταχύμετρο ή στροφόμετρο. Στο κέντρο του ταμπλό, ο χειρισμός της οθόνης αφής 10 ιντσών, μέσω της οποίας γίνεται ο έλεγχος λειτουργιών όπως ηχοσύστημα ή κλιματισμός, καθώς και συστημάτων συνδεσιμότητας ή πλοήγησης, είναι εύκολος και πρακτικός. Ακόμη, η διασύνδεση με smartphone, εκ των ων ουκ άνευ στη σημερινή εποχή της αυτοκίνησης, γίνεται με ευκολία χάρη στο λογισμικό Mirror Screen, που επιτρέπει τη διασύνδεση με Apple Car Play και Android Auto™. Για φόρτιση συσκευών υπάρχουν μία θύρα USB εμπρός, δύο θύρες USB πίσω, ενώ υπάρχει και δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης smartphone. Διαφοροποίηση υπάρχει και στη συνολική εικόνα της καμπίνας, αφού το νέο 3008 διαθέτει νέες επενδύσεις με δέρμα, alcantara ακόμη και ξύλο στις πιο πλούσιες εκδόσεις.
Η χωρητικότητα αποσκευών είναι 520 λίτρα και φτάνει στα 1.482 αν πέσουν τα καθίσματα, ενώ στην καμπίνα 4 επιβάτες και ένας πέμπτος μικρότερων διαστάσεων, θα συνυπάρξουν χωρίς δυσκολίες σε επίπεδο άνεσης.
Τεχνολογικά συστήματα
Στο πλαίσιο της σύγχρονης προσέγγισης των ανθρώπων της Peugeot, σύμφωνα με την οποία τα νέα τους μοντέλα συνδυάζουν χαρακτηριστικά πολυτέλειας (premium) με προηγμένα τεχνολογικά συστήματα, το νέο 3008 συνεχίζει να εφοδιάζεται με πλειάδα εξ αυτών. Το σύστημα νυκτερινής ορατότητας (Night Vision), που αποτελεί σύμφωνα με την Peugeot πρωτιά στα μικρομεσαία SUV, έχει τη δυνατότητα να αναγνωρίζει πεζούς ή ζώα σε απόσταση 200-250 μέτρων, ακόμη και κατά τη νύχτα ή την οδήγηση με μειωμένη ορατότητα (π.χ. ομίχλη), παρουσιάζοντας μια υπέρυθρη εικόνα στην οθόνη του πίνακα οργάνων. Ακόμη, το νέο 3008 διαθέτει τελευταίας εξέλιξης σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης, που αναγνωρίζει πεζούς ή ποδηλάτες, για ταχύτητες μεταξύ 5-140 χλμ./ώρα, ανάλογα με την έκδοση.
Εκτός από τα συστήματα που προαναφέραμε, συνοπτικά το νέο Peugeot 3008 διαθέτει ακόμη ενεργή υποβοήθησης διατήρησης πορείας εντός της λωρίδας κυκλοφορίας, Adaptive Cruise Control (από τα 30 χλμ./ώρα), Visiopark 1 και 2 (κάμερες και απεικόνιση 180 ή 360° αντίστοιχα), προειδοποίηση απόσπασης προσοχής οδηγού (ταχύτητα άνω των 65 χλμ./ώρα), αυτόματη ενεργοποίηση φώτων πορείας, αναγνώριση πινακίδων ορίου ταχύτηταw, ενεργό σύστημα ελέγχου τυφλών γωνιών κ.α.
Κινητήρια σύνολα
To νέο Peugeot 3008 προσφέρεται με κινητήρες εσωτερικής καύσης βενζίνης και πετρελαίου, καθώς και σε υβριδική έκδοση plug-in, που διαθέτει δηλαδή τη δυνατότητα φόρτισης σε πρίζα. Στην περίπτωση της δοκιμής μας, οδηγήσαμε την 4κύλινδρη πετρελαιοκίνητη έκδοση BlueHDI που αποδίδει 130 ίππους και συνδυαζόταν με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο, ενώ υπάρχει και δυνατότητα επιλογής αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (EAT8).
Από εκεί και έπειτα, το γαλλικό SUV διαθέτει τον γνωστό 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα Puretech 1.2 λίτρων ισχύος 130 ίππων (με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο), ενώ υπάρχει και ο μεγαλύτερος, 4κύλινδρος Puretech 1,6 λίτρων, με ισχύ 180 ίππων και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.
Επιπλέον, το Peugeot 3008 προσφέρεται και σε υβριδικές plug-in εκδόσεις, που συνδυάζουν βενζινοκινητήρα και ηλεκτροκινητήρες, αποδίδοντας συνολικά 225 (Hybrid 225) και 300 (Hybrid4 300) ίππους. Η πρώτη έχει κίνηση στους εμπρός τροχούς και η δεύτερη είναι τετρακίνητη, ενώ σε αμφότερες τις περιπτώσεις το κιβώτιο είναι αυτόματο (e-EAT8) και η μπαταρία έχει χωρητικότητα 13,2 kWh.
Στο “δικό μας” 3008
Πίσω από το μικρό τιμόνι, που μας προδιαθέτει θετικά αφού αποπνέει έναν παιχνιδιάρικο χαρακτήρα, όντας στην πράξη ακριβές και με καλή αίσθηση, το Peugeot 3008 παραμένει στα γνώριμα επίπεδα. Χάρη στη ροπή 300 Nm από τις 1.750 στροφές, ο υπερτροφοδοτούμενος πετρελαιοκινητήρας με απόδοση 130 ίππους στις 3.750 στροφές “αρπάζει” από χαμηλά, προσφέροντας στον οδηγό την απαραίτητη ελαστικότητα. Η λειτουργία του κιβωτίου είναι ομαλή και η συνύπαρξη με τον κινητήρα είναι αρμονική, χάρη στην καλή κλιμάκωση. Επιπλέον, η αίσθηση του επιλογέα είναι καλή, γεγονός στο οποίο συνάδει και η εργονομική τοποθέτησή του.
Σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς, το 3008 ισορροπεί ανάμεσα στα σπορ και στα premium χαρακτηριστικά. Εφόσον ο οδηγός επιδιώξει να κινηθεί πιο σβέλτα, το σύνολο είναι προβλέψιμο, καθώς τα 1.429 κιλά του αμαξώματος δεν φαίνονται στο δρόμο.
Επιπλέον, η απόσταση 219 χιλιοστών από το έδαφος επιτρέπει την άνετη, εφόσον είναι λελογισμένη δεδομένης της κίνησης στους εμπρός τροχούς και τον συνολικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, κίνηση εκτός δρόμου. Ανάλογα με την έκδοση, το νέο Peugeot 3008 εφοδιάζεται με τροχούς 215/65 R 17, 225/55 R 18 ή 205/55 R 19.
Όσο για την κατανάλωση, σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις είναι 4,9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στη δική μας περίπτωση έφτασε στα 6,4 λίτρα/100 χλμ., χωρίς να προσπαθήσουμε ιδιαίτερα, οπότε ένα νούμερο κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ., είναι απόλυτα εφικτό για κάποιον με ελαφρύ πόδι.
Από πλευράς εξοπλισμού, το πετρελαιοκίνητο Peugeot 3008 προσφέρεται στις εκδόσεις Active, Active Plus, Allure, Allure Plus και GT.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.499 κ.εκ. ΚΥΛΙΝΔΡΟΙ: 4 ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 130 ίπποι/3.750 σ.α.λ. ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.750 σ.α.λ. ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς ΚΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ: Τύπου Μακφέρσον / Ημιάκαμπτος άξονας ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.447Χ1.841x1.620 χλστ. ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.675 χλστ. ΠΟΡΤ ΜΠΑΓΚΑΖ: 520 (έως 1.482) λίτρα ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 219 χλστ. 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,8 δλ. ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 192 χλμ./ώρα ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,9 λίτρα/100 χλμ. ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 129 γρ./χλμ.
*ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΕΙΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ