BMW 2 Gran Coupe: Οδηγούμε το μικρότερο κουπέ της γκάμας (τιμές)
Το νέο αυτό μέλος των τετράθυρων κουπέ ανήκει στην σειρά 2, αλλά βασίζεται στα μηχανικά μέρη της Σειράς 1.
Η σειρά 2 της BMW αποτελεί το σταυροδρόμι των δύο φιλοσοφιών που υπάρχουν στο DNA της BMW, της εμπρός και της πίσω κίνησης, με τους ανθρώπους της εταιρείας να δείχνουν απόλυτα ξεκάθαροι στους σκοπούς τους. Οι δίποτρες κλειστές και ανοικτές, εκδοχές της σειράς 2 διατηρούν την πισωκίνητη πλατφόρμα με διαμήκη κινητήρα (κάτι που σύμφωνα με τα λεγόμενα τους, θα συνεχιστεί και στην επόμενη γενιά), στοχεύοντας σε ένα πιο δυναμικό αποτέλεσμα (με αποκορύφωμα φυσικά την Μ2).
Τώρα πια όμως η σειρά 2 εμπλουτίζεται με μία τετράπορτη εκδοχή, η οποία όμως βασίζεται στην πλατφόρμα της σειράς 1, κάτι που συνεπάγεται εμπρός κίνηση και εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες. Έτσι ολοκληρώνεται η γκάμα των Gran Coupe της εταιρείας (που περιλαμβάνουν μοντέλα από τις σειρές 4, 6 και 8), ενώ θα αποτελεί και το μοντέλο εισόδου για εκείνες τις αγορές (όπως αυτές των ΗΠΑ και του Καναδά) όπου δεν προσφέρεται η σειρά 1. Με αυτό το νέο μοντέλο η BMW θέλει παράλληλα να δώσει μία απάντηση στον ανταγωνισμό, που αποτελείται κυρίως από την Mercedes CLA και λιγότερο από το Audi A3 sedan.
Αυτός ο διαχωρισμός γίνεται γιατί είναι φανερή η προσπάθεια της BMW να δημιουργήσει ένα σχήμα που παραπέμπει σε ένα αθλητικό κουπέ, παρά σε ένα πιο ουδέτερο σεντάν. Για αυτό το λόγο πέρα από τις δυναμικές αναλογίες, χρειάστηκε να χαμηλώσουν την οροφή, κάτι που το κατάφεραν χάρις στην κατάργηση των πλαισίων από τα παράθυρα. Από εκεί και πέρα οι οπτικοί δεσμοί με την σειρά 1 είναι εμφανείς στο εμπρός μέρος, ενώ πίσω ξεχωρίζουν τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα και η διπλή ξεχωριστή απόληξη της εξάτμισης.
Στο εσωτερικό συναντάμε την γνώριμη εικόνα της σειράς 1. Αυτό σημαίνει ότι ανάλογα με την έκδοση υπάρχει το Live Cockpit Professional με τις μεγάλες οθόνες 10,25΄΄ για τον πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, το head up display, το σύστημα πολυμέσων (με την έβδομη έκδοση του λειτουργικού συστήματος της BMW και υπηρεσίες Connected Navigation που επιτρέπουν την ενσωμάτωση εσωτερικών και εξωτερικών πληροφοριών στον προγραμματισμό της διαδρομής), αλλά και τον προσωπικό βοηθό intelligent personal assistant.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τους τρικύλινδρους 1500αρηδες βενζίνης και πετρελαίου με 140 και 116 ίππους αντίστοιχα, οι οποίοι προαιρετικά θα συνδυάζονται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων. Μετά υπάρχει η 220d με τον 2λιτρο ντίζελ των 190 ίππων, ενώ στην κορυφή βρίσκεται η M235i xDrive με τον 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 306 ίππων, που συνδυάζεται αποκλειστικά με τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων (το τελευταίο προσφέρεται και στην 220d). Η βενζινοκίνητη 228i xDrive (2.0 231ps) θα είναι διαθέσιμη μόνο για τις αγορές στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
Σε ότι αφορά την ανάρτηση, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν την πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και φυσικά εμπρός γόνατα ΜακΦέρσον. Υπάρχουν τρία διαθέσιμα setup ρυθμίσεων: η στάνταρ, η Μ Sport (χαμηλωμένη κατά 10 χλστ. και με σφικτότερες αντιστρεπτικές δοκούς) και η adaptive με ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ. Η κορυφαία έκδοση M235i διαθέτει μία ειδικά εξελιγμένη εκδοχή της M Sport ανάρτησης (προαιρετικά διατίθεται και το adaptive σύστημα) με αντίστοιχες επεμβάσεις στα φρένα και το σύστημα διεύθυνσης, καθώς και μία σειρά ειδικών ενισχύσεων στο σασί, το κεντρικού τούνελ και τα υποπλαίσια των αναρτήσεων. Στην μετάδοση το αυτόματο sport steptronic κιβώτιο των οκτώ σχέσεων ενσωματώνει ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Τόρσεν το οποίο διαχειρίζεται την ροπή στους εμπρός τροχούς, ενώ υπάρχει και τετρακίνηση η οποία μπορεί να μεταφέρει έως και το 50% της ροπής στους πίσω τροχούς. Σε όλες τις εκδόσεις πάντως υπάρχουν επιπλέον συστήματα για την διαχείριση της ροπής όπως το ARB (επενεργεί απευθείας στο ν ηλεκτρονικό εγκέφαλο του κινητήρα για ταχύτερη απόκριση), το Performance Control με χαρακτηριστικά torque vectoring, καθώς και τα DSC.
Κατά την διάρκεια της επίσημης παρουσίασης που έγινε στην Πορτογαλία, είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μία πρώτη γεύση από την 220d αλλά και την κορυφαία M235. To ντίζελ μοντέλο έχει τον GT χαρακτήρα που αρμόζει σε μία κουπέ BMW, με δεδομένο ότι όσο και αν στήσαμε αυτί, ποτέ ο κινητήρας δεν προδόθηκε από την εξαιρετική ηχομόνωση. Την παράσταση πάντως όπως είναι λογικό έκλεψε η ενδυναμωμένη αδελφή της. Χωρίς το παραδοσιακό μπλέ χρώμα που συνηθίζεται στα M Performance μοντέλα της εταιρείας, αλλά με μία κομψή λευκή φορεσιά όπου ξεχώριζαν οι μαύρες αποχρώσεις των τροχών και του διακριτικού body kit, η M235 δεν είναι ένα σκληροπυρηνικό χάτσμπακ με ουρά, αλλά ένα πολύ γρήγορο κουπέ, με το οποίο μπορείς να διατηρείς πολύ υψηλές μ.ω.τ. με απόλυτη σιγουριά, ανεξάρτητα από την μορφολογία του δρόμου.
Οι τιμές της BMW 2 Gran Coupe στην Κύπρο
218d Gran Coupe €31,100
220d Gran Coupe A €36,300
218i Gran Coupe €28,400
220i Gran Coupe A €34,100
M235i xDrive Gran Coupe A €48,600