Οδηγούμε την BMW 420i Convertible
Οδηγώντας σε μια πανέμορφη διαδρομή της Ελλάδας πίσω από το τιμόνι της απολαυστικής BMW 420i Convertible.
Κείμενο: Μανώλης Σαλούρος / Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
H άφιξη της νέας BMW 420i Convertible στα γραφεία του περιοδικού εν μέσω του καλοκαιριού δε θα μπορούσε να αντιμετωπιστεί διαφορετικά, παρά με μια εξόρμηση με ανοιχτή την οροφή της. Κατευθυνόμαστε στη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο, εκεί που ο ήλιος χάνεται μέσα στη θάλασσα, με τα παραθαλάσσια τοπία να συνδυάζονται με πλούσια ιστορία και τις τουριστικές επιλογές σε διαμονή και εστίαση να προσφέρονται για κάθε βαλάντιο.
Στάση… Μάναρη και φύγαμε για το κυρίως μενού
Η κομψή και δυναμική εμφάνιση του αυτοκινήτου μας απορρέει σε μεγάλο βαθμό από τις επιβλητικές και μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις σε σχέση με αυτές του προηγούμενου μοντέλου. Με μήκος 4.768 χλστ., είναι κατά 128 χλστ. μεγαλύτερη από την προκάτοχό της, το πλάτος της έχει αυξηθεί κατά 27 χλστ. στα 1.852 χλστ. και το μεταξόνιό της κατά 41 χλστ. στα 2.851 χλστ., ενώ το αυξημένο πλάτος των μετατροχίων (+ 28 χλστ. μπροστά, +18 χλστ. πίσω) τονίζει τη μυώδη σιλουέτα του αυτοκινήτου.
Κύριο χαρακτηριστικό της εμφάνισης είναι η μεγάλη, κάθετα διατεταγμένη μάσκα «νεφρών», η οποία -όπως και στην Coupe- βρίσκεται σε περίοπτη θέση στο κέντρο του εμπρός τμήματος, ενώ οι λεπτοί προβολείς (full-LED προσφέρονται στάνταρντ, ενώ Adaptive LED Headlights με BMW Laserlight διατίθεται προαιρετικά) φτάνουν μέχρι τα τόξα των εμπρός τροχών. Μια και αναφερόμαστε σε… τόξα, δε θα μπορούσαμε να μην κάνουμε την απαραίτητη στάση για να ζεσταθεί ο φωτογραφικός μας εξοπλισμός σε ένα πραγματικό έργο τέχνης και υπόδειγμα αρχιτεκτονικής. Ένα χιλιόμετρο πριν από τον Μάναρη Αρκαδίας (ή Μάναρι) βρίσκεται η μεγαλύτερη τοξωτή κοιλαδογέφυρα στην Ελλάδα, κατασκευασμένη μεταξύ 1890 και 1897, για να εξυπηρετήσει τη σιδηροδρομική γραμμή Κορίνθου-Καλαμάτας. Σε μικρή απόσταση βρίσκεται και το γραφικό διατηρητέο κτίριο του Σιδηροδρομικού Σταθμού.
Ταξιδεύοντας για Μεσσηνία πλέον, μας εντυπωσιάζει η υποδειγματική ηχομόνωση και θερμομόνωση του soft-top, το οποίο είναι 40% ελαφρύτερο από το αναδιπλούμενο hard-top του προηγούμενου μοντέλου. Η οροφή λειτουργεί με ηλεκτρικό μοτέρ, που επιτρέπει το άνοιγμα-κλείσιμο μέσα σε 18 δλ. μέσω ενός μπουτόν, ακόμα και εν κινήσει, με ταχύτητες έως 50 χλμ./ώρα. Ο μεταβλητός χώρος του soft-top επιτρέπει την αύξηση της χωρητικότητας για τη μεταφορά αποσκευών από τα 300 στα 385 λίτρα, όταν η οροφή είναι κλειστή.
Καθόμαστε υποδειγματικά στα σπορ αλλά και φιλόξενα καθίσματα με τις πολλές ρυθμίσεις, έχοντας μπροστά μας το στάνταρντ Live Cockpit Plus, που περιλαμβάνει το σύστημα ελέγχου/λειτουργίας iDrive με Control Display 8,8 ιντσών και Touch Controller και έναν πίνακα οργάνων black panel με έγχρωμη οθόνη 5,1 ιντσών στο κέντρο. Το προαιρετικό BMW Live Cockpit Professional, από την άλλη, διαθέτει πλήρως ψηφιακή οθόνη, που περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων πίσω από το τιμόνι με μία οθόνη διαγώνια 12,3 και Control Display 10,25 ιντσών. Σημειώστε, τέλος, πως στα εμπρός προσκέφαλα υπάρχουν ενσωματωμένοι αεραγωγοί του συστήματος θέρμανσης λαιμού και αυχένα!
Ξεχειλίζουν από ιστορία
Προσεγγίζουμε τα όμορφα μέρη της Μεσσηνίας ξεκινώντας από την Κορώνη, την παραλιακή κωμόπολη που είναι φημισμένη για το βενετσιάνικο κάστρο το οποίο δεσπόζει πάνω από την πόλη. Οι λάτρεις της ιστορίας αξίζει να γνωρίζουν ότι στη θέση της σημερινής Κορώνης βρισκόταν η αρχαία πόλη Ασίνη, ενώ η Αρχαία Κορώνη βρισκόταν βορειότερα, στη θέση που βρίσκεται σήμερα το χωριό Πεταλίδι. Εκεί αξίζει να δείτε και το Ναό της Παναγίας της Ελεήστριας, ακριβώς κάτω από το κάστρο, μέσα σε ένα υπέροχο δάσος από φοινικόδεντρα (και όχι μόνο) και με πανοραμική θέα στην παραλία της πόλης.
Επόμενη στάση η Μεθώνη με τη σημαντική ιστορία, γιατί, εξαιτίας της στρατηγικής θέσης που βρισκόταν, έγινε το μήλον της έριδος για τους εκάστοτε ισχυρούς. Στις 7 Οκτωβρίου 1828, η Μεθώνη απελευθερώθηκε από τα γαλλικά στρατεύματα της εκστρατείας του Μοριά με επικεφαλής τον στρατάρχη Μαιζών, ενώ από την άνοιξη του 1829 οι Γάλλοι άρχισαν την οικοδόμηση της σύγχρονης πόλης της Μεθώνης έξω από τα τείχη του κάστρου. Εδώ, στο περίφημο κάστρο της -ένα από τα σημαντικότερα του ελλαδικού χώρου-, αναλώνουμε αρκετή ώρα στη φωτογράφιση, αφού αποτελεί και για εμάς το τέλειο φόντο.
Χτίστηκε από τους Βενετούς όταν έγιναν κύριοι της πόλης, το 1209 μ.Χ., πάνω σε ένα βράχο που εισχωρεί στη θάλασσα και χωρίζεται από την ξηρά με μια τεχνητή τάφρο, ενώ η έκτασή του είναι 93 στρέμματα. Νότια του φρουρίου βρίσκεται ο πύργος Μπούρτζι, χτισμένος σε μία μικρή βραχονησίδα, ο οποίος συνδέεται με το κύριο φρούριο με μία γέφυρα με καμάρες.
Στους στριφτερούς δρόμους πλέον της περιοχής, απολαμβάνουμε και την BMW 420i Convertible. Στην πράξη δε χρειάζεσαι τίποτα παραπάνω από αυτόν τον 4κύλινδρο TwinPower Turbo 2λιτρο βενζινοκινητήρα των 184 ίππων και των 300 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με το εξαιρετικό σε αίσθηση και ουσία κιβώτιο Steptronic των 8 σχέσεων, κάτι που ισχύει ως στάνταρντ για πρώτη φορά σε όλες οι εκδόσεις της Σειράς 4 Cabrio. Συνδυασμός που χαρίζει επιδόσεις επιπέδου 8,2 δλ. για το «0-100» και 236 χλμ. τελικής ταχύτητας.
Μιλώντας όμως για ένα μεγάλο κάμπριο περίπου 4,8 μέτρων, σημαντικότατος παράγοντας είναι η βελτιωμένη ακαμψία του αμαξώματος, την οποία παρατηρείς στην πίεση. Το χαμηλό κέντρο βάρους, οι ακριβείς ρυθμίσεις στη γεωμετρία του πλαισίου και οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων έχουν ως αποτέλεσμα ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία και ακρίβεια οδικής συμπεριφοράς, η οποία ολοκληρώνεται από ένα ασφαλέστατο και ακούραστο σύστημα πέδησης, παρά τα 1.690 κιλά του συνόλου, αλλά και από το κορυφαίο τιμόνι που απολαμβάνουμε πάντα στα μοντέλα της BMW.
Magic hour στην Πύλο!
Πώς θα κλείσουμε αυτό το οδοιπορικό μας στη Μεσσηνία; Μα, φυσικά, απολαμβάνοντας ένα τέλειο ηλιοβασίλεμα στην Πύλο! Στο μέρος που έχει απογειωθεί τα τελευταία χρόνια, εξαιτίας κυρίως των παγκοσμίου φήμης κορυφαίων ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων, κάτι που ετοιμάζεται να γίνει και στη διπλανή Γιάλοβα, αλλά και γενικότερα στην ευρύτερη περιοχή.
Η Πύλος, λοιπόν, γνωστή παλαιότερα και με την ενετική-ιταλική ονομασία «Ναβαρίνο» ή «Ναυαρίνο», αποτελεί το σημείο με τις περισσότερες επιλογές στην περιοχή. Λόγω της στενόμακρης μορφής της νήσου Σφακτηρίας, η οποία «κλείνει» τον όρμο του Ναυαρίνου, γνωστού και ως Κόλπου της Πύλου, και η οποία λειτουργεί ως φυσικός κυματοθραύστης, το λιμάνι της Πύλου θεωρείται ένα από τα ασφαλή αγκυροβόλια στη Μεσόγειο. Αν λοιπόν, την ώρα που διαβάζετε αυτές τις γραμμές δεν έχετε αποφασίσει ακόμη τον καλοκαιρινό σας προορισμό, η Μεσσηνία αποτελεί μία λύση εγγυημένης απόδρασης!_ Μ. Σαλ.
TIPS
Πού θα κάνουμε μπάνιο;
Περιοχή με πανέμορφες παραλίες και πολλές διαφορετικές επιλογές. Ξεχωρίστε στο πρόγραμμά σας τη Βοϊδοκοιλιά, τον Ρωμανό, το Ντιβάρι (Χρυσή Ακτή), τη Γιάλοβα, τη Γλώσσα, τη Ζάγκα αλλά και την παραλία της Μεθώνης, με τη μαγική θέα στο κάστρο στα δεξιά σας.
Πού θα φάμε;
Όπως και στον τομέα της διαμονής, έτσι και σε αυτόν της εστίασης η ευρύτερη περιοχή προσφέρεται για κάθε βαλάντιο. Σημειώστε τα «Κούκος», «Καφενείον ο Πλάτανος», «Agyra» και «Katerina’s» (ή «Η ταβέρνα της Ρίνας» – φωτ.) στην Πύλο, τα «Νίκος», «Παλιά Ιστορία», «Modon» στη Μεθώνη, και τα «Κορώνη», «Resalto» και «Καγκελάριος» στην Κορώνη.
BMW 420i Convertible
ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.998 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 184 ίπποι/5.000-6.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 300 Nm/1.350-4.000 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >ΚΙΒΩΤΙΟ: Steptronic 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον, διπλά ψαλίδια >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.768×1.852×1.384 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.851 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.690 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 8,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 236 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 6,1-5,7 λίτρα/100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 140-131 γρ./χλμ.