Μια σπάνια συλλογή μοντέλων της Ferrari στην Concours of Elegance
Δυναμικό «παρών» αναμένεται να δώσει η Ferrari στη φετινή Concours of Elegance εκθέτοντας σε αυτή μια σπάνια συλλογή μοντέλων της που χρονολογούνται από το 1950 έως και το 1991.
Η Concours of Elegance είναι παγκοσμίως διάσημη για την… ικανότητά της να συγκεντρώνει μερικά από τα πιο σπάνια αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ στην ιστορία της αυτοκίνησης. Η φετινή εκδήλωση, η οποία θα πραγματοποιηθεί από τις 3 έως και τις 5 Σεπτεμβρίου στο Hampton Court Palace, στην έκθεση Main Concours, δεν αποτελεί εξαίρεση με τη Ferrari να παραθέτει σε αυτή μια συλλογή έξι σπάνιων και ποθητών μοντέλων της.
Η παλαιότερη Ferrari που θα δώσει το «παρών» στην φετινή Concours of Elegance είναι η 166 Inter, η οποία κατασκευάστηκε το 1950. Ο αριθμός «166» στην ονομασία της παραπέμπει στη χωρητικότητα του ενός κυλίνδρου του κινητήρα της – ο συνολικός κυβισμός του 12κύλινδρου διαμαντιού ανέρχεται στα 1.992 κ.εκ. Ο κινητήρας που σχεδιάστηκε από το Gioacchino Colombo διέθετε ένα σύστημα διανομής δύο μονάδων με σύστημα ανάφλεξης με πηνία και ένα μόνο καρμπυρατέρ με διπλό τσοκ, αποδίδοντας 110 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο που θα δούμε στην φετινή Concours of Elegance είναι ένα από τα τρία καμπριολέ μοντέλα «166s» της Stabilimenti Farina, αλλά και το αυτοκίνητο που κοσμούσε το περίπτερο της Ferrari στην Έκθεσης Αυτοκινήτου του Παρισιού του 1950.
Ένα ακόμα εκθαμβωτικό αυτοκίνητο από την εν λόγω συλλογή είναι η Ferrari 250 GT Europa του 1954. Εν προκειμένω, πρόκειται για το μοναδικό στον κόσμο δεξιοτίμονο αντίτυπο του μοντέλου και ένα από τα μόλις 30 που κατασκευάστηκαν. Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο αγοράστηκε το 1971 από τον σημερινό ιδιοκτήτη του και έχει υποστεί τη δέουσα…. αποκατάσταση, με στόχο τη διατήρηση της μοναδικότητάς του. Το αυτοκίνητο έχει λάβει μέρος σε διάφορους αγώνες και εκδηλώσεις, συμπεριλαμβανομένων των Tour Auto και Mille Miglia.
Δίπλα στην 250 GT Europa Europa θα φιλοξενείται η μεταγενέστερη Ferrari 250 GT Coupé του 1960 που σχεδίασε ο Pininfarina. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού το 1958 και κατασκευάστηκε σε μόλις 353 αντίτυπα. Κάτω από το καπό φιλοξενείται ένα ακόμα τεχνολογικό αριστούργημα της Ferrari: ένας 3λιτρος V12 με τρία καρμπιρατέρ της Weber, ο οποίος αποδίδει 240 ίππους στις 7.000 σ.α.λ.
Η Ferrari 250 GT Berlinetta SWB του 1962 αποτελεί ένα ακόμα «αστέρι» της εκδήλωσης με σήμα το cavallino rampante. Σχεδιασμένο από τον Pininfarina και κατασκευασμένο από τη Scaglietti, το εν λόγω αυτοκίνητο αποτέλεσε τον ορισμό του σλόγκαν «Form follows function». Από τα 90 αντίτυπα δρόμου που κατασκευάστηκαν με βάση ένα ατσάλινο αμάξωμα (και συνολικά 250), μόνο 11 κατασκευάστηκαν σε δεξιοτίμονη έκδοση.
Ένα άλλο αυτοκίνητο που αναμένεται να κλέψει την παράσταση είναι η 1965 Ferrari 275 GTB. Αξιοσημείωτο εδώ είναι το γεγονός ότι το αυτοκίνητο που θα παρουσιαστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο στην φετινό Concours of Elegance αγοράστηκε καινούργιο από τον δημοφιλή Γάλλο ηθοποιό Jean-Paul Belmondo το 1965 και είναι βαμμένο για την περίσταση σε ένα όμορφο βαθύ καφέ χρώμα.
Επίσης στη βρετανική εκδήλωση τα φώτα της δημοσιότητας θα δει και ένα αντίτυπο της Ferarri 275 GTB / 4 του 1967 – ένα από τα 6 μόνο μαύρα εργοστασιακά 275 GTB / 4 που έχουν παραχθεί ποτέ. Η GTB / 4, που κυκλοφόρησε το 1966, διέθετε έναν δεύτερο εκκεντροφόρο σε κάθε σειρά των κυλίνδρων του κινητήρα της, καθιστώντας την ως το πρώτο αυτοκίνητο δρόμου της Ferrari που διαθέτει διπλούς εκκεντροφόρους. Η «προσθήκη» αυτή παρείχε στον ήδη ισχυρό V12 κινητήρα επιπλέον 20 ίππους. Η Ferarri 275 GTB / 4 κατασκευάστηκε σε μόλις 330 αντίτυπα.
Η έκτη και τελευταία Ferrari που θα δούμε στην Concours of Elegance είναι επίσης ξεχωριστή. Πρόκειται για μια F40 του 1991, η οποία παραδόθηκε ολοκαίνουργια στον Sir Stirling Moss. Από τότε το αυτοκίνητο έχει στην… πλάτη του δύο επιπλέον ιδιοκτήτες χωρίς ωστόσο να εγκαταλείψει ποτέ τους δρόμους του Ηνωμένου Βασιλείου. Την περίοδο που παρουσιάστηκε, η Ferrari F40 ήταν το γρηγορότερο, ισχυρότερο και ακριβότερο αυτοκίνητο της εταιρείας, κερδίζοντας τη θέση της στο άτυπο κλαμπ των «200 μιλίων/ώρα» χάρη στο χαμηλό βάρος και τον πανίσχυρο για την εποχή V8 κινητήρα των 2,9 λίτρων με τους δύο υπερσυμπιεστές.
Όπως εκτιμούν οι διοργανωτές της Concours of Elegance, στη φετινή εκδήλωση θα εκτεθούν περισσότερα από 1.000 vintage αυτοκίνητα.