Προς πώληση η χρυσή συλλογή του Τσάρου της F1
Ο Bernie Ecclestone, πρώην επικεφαλής της Formula 1, αποφάσισε να βάλει προς πώληση μέρος της μοναδικής και θρυλικής συλλογής του από αγωνιστικά αυτοκίνητα, τα οποία για δεκαετίες ήταν γνωστά μόνο σε εκείνον και στους ανθρώπους που είχε εμπιστευτεί για τη φροντίδα τους.
Ο 94χρονος Ecclestone, ο οποίος ξεκίνησε την καριέρα του ως πωλητής μοτοσικλετών, έχει δημιουργήσει τη συλλογή του από τη δεκαετία του 1950. Από τότε, έχει αποκτήσει δεκάδες σπάνια και ιστορικά αγωνιστικά αυτοκίνητα, μερικά από τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία στον κόσμο της Formula 1.
Συλλογή πολύτιμη και ιστορική
Η συλλογή του περιλαμβάνει 69 αγωνιστικά αυτοκίνητα, μερικά από τα οποία είναι μοναδικά ή έχουν σπουδαία αγωνιστική ιστορία. Ανάμεσά τους βρίσκονται «διαμάντια» όπως μια προπολεμική Auto Union και μια Lancia D50.
Από τη συλλογή του Ecclestone δεν λείπουν φυσικά διασημότητες από το Maranello, όπως η Ferrari 312T του Αυστριακού τριπλού παγκόσμιου πρωταθλητή Niki Lauda, η Ferrari F2002 του θρυλικού Schumacher και η υπέροχη Ferrari 375 του τεράστιου Alberto Ascari.
O Ecclestone βγάζει επίσης προς πώληση την Vanwall VW10 του θρυλικού Stirling Moss, το πρώτο βρετανικό μονοθέσιο που κέρδισε αγώνα του παγκοσμίου πρωταθλήματος της Formula 1 (το Βρετανικό GP του 1957) με το συγκεκριμένο μονοθέσιο να είναι εκείνο που κατέκτησε και το πρώτο στην ιστορία πρωτάθλημα Κατασκευαστών, το 1958.
Ένα από τα πιο αξιοσημείωτα αυτοκίνητα στη συλλογή είναι η Brabham BT46 «fan car», την οποία πιλόταρε ο Niki Lauda για να κερδίσει το Σουηδικό Grand Prix του 1978.
Το «Fan Car» που εξόργισε τον κόσμο της F1
Η Brabham BT46 ήταν ένα από τα πιο καινοτόμα αλλά και αμφιλεγόμενα αυτοκίνητα στην ιστορία της Formula 1. Σχεδιασμένο από τον μεγάλο Gordon Murray, το μονοθέσιο ήταν εξοπλισμένο με έναν τεράστιο ανεμιστήρα στην ουρά, ο οποίος «ρουφούσε» το όχημα προς το έδαφος, αντί να χρησιμοποιεί το παραδοσιακό «ground effect» όπως τα άλλα μοντέλα της εποχής. Η ενέργεια αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, και για να μην αποξενώσει τους συμμάχους του στην F1, ως πρόεδρος του Σύνδεσμου Κατασκευαστών, ο Ecclestone απέσυρε το μονοθέσιο από την ενεργό δράση.
Πλήρωσε χρέη 652 εκατομμυρίων λιρών
Αντί να δημοσιοποιηθεί η πώληση μέσω δημοπρασίας, ο Ecclestone επέλεξε έναν πιο ιδιωτικό δρόμο, αναθέτοντας τη διαχείριση της πώλησης της πολύτιμης συλλογής του στην εξειδικευμένη εταιρεία αυτοκινήτων Tom Hartley Jr στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό σημαίνει ότι οι τελικές τιμές πώλησης θα παραμείνουν μυστικές και δεν θα γίνουν γνωστές στο κοινό.
Η πώληση αυτή είναι αποτέλεσμα συμφωνίας που είχε με τις βρετανικές φορολογικές αρχές πέρυσι, προκειμένου να αποφύγει ποινή φυλάκισης 17 μηνών για απάτη, πληρώνοντας 652 εκατομμύρια λίρες και επιπλέον 74.000 λίρες ως έξοδα δίωξης.
Τι δήλωσε ο Ecclestone
Ο Ecclestone σχολίασε πριν από την πώληση: «Συλλέγω αυτά τα αυτοκίνητα εδώ και πάνω από 50 χρόνια και πάντα αγόραζα τα καλύτερα από κάθε είδος. Πολλοί άλλοι συλλέκτες, κατά τη διάρκεια των ετών, έχουν επιλέξει σπορ αυτοκίνητα, εμένα ωστόσο η παθιασμένη μου αγάπη ήταν πάντα για τα Grand Prix και τα αυτοκίνητα της Formula 1».
Ο Τσάρος της F1 εξήγησε: «Ένα αυτοκίνητο Grand Prix και ιδιαίτερα ένα αυτοκίνητο Formula 1 είναι πολύ πιο σημαντικό από οποιοδήποτε αυτοκίνητο δρόμου ή άλλο είδος αγωνιστικού αυτοκινήτου, καθώς η F1 και η τεχνολογία των αυτοκινήτων της είναι η κορυφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Όλα τα αυτοκίνητα που έχω αγοράσει όλα αυτά τα χρόνια έχουν φανταστική αγωνιστική ιστορία και είναι σπάνια έργα τέχνης»._Δημήτρης Γιόκκας
Παρακολουθήστε ακόμη εδώ: Η συγκλονιστική ιστορία του Enzo Ferrari (video)
Διαβάστε ακόμη: Ο Κύπριος πίσω από το τιμόνι της επιτυχίας της McLaren
Πως να μάθετε αν το όχημα σας φέρει αερόσακο Takata