Seat Arona και Ibiza: Οδηγούμε τα ανανεωμένα μοντέλα στην Ισπανία
Έφθασε ή ώρα της ανανέωσης για τους εκπροσώπους της Seat στην κατηγορία Β και εμείς παίρνουμε μία πρώτη γεύση επί ισπανικούς εδάφους.
Όταν έρχεται η ώρα της ανανέωσης για το πιο επιτυχημένο μοντέλο που βγήκε ποτέ από την γραμμή παραγωγής του Ισπανού κατασκευαστή, τότε σίγουρα αυτό αποτελεί μία πολύ σημαντική στιγμή.
Ο λόγος για το Seat Ibiza, στο οποίο έρχεται να προστεθεί και το έτερον SUV ήμισυ, αφού από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε το 2017 το Seat Arona έχει διαγράψει μία επιτυχημένη πορεία με πάνω από 350.000 πωλήσεις, ενώ την περασμένη χρονιά ήταν το δεύτερο πιο εμπορικά δημοφιλές μοντέλο στην γκάμα της Seat.
Οι εξωτερικές αλλαγές των Seat Arona και Ibiza
Το πρώτο που αντιλαμβάνεται κανείς είναι οι εξωτερικές επεμβάσεις που εστιάζονται κυρίως στο εμπρός μέρος. Εκεί ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα που είναι πλέον στάνταρ τεχνολογίας led (eco led στις απλές εκδόσεις και full led στις πλουσιότερες) και οι προβολείς ομίχλης που πλέον ειδικά στο Arona, έχουν μετακομίσει ψηλά στον προφυλακτήρα (θα είναι στάνταρ στα αυτοκίνητα που θα εισάγονται στην ελληνική αγορά).
Πλαισιώνονται από την ανασχεδιασμένη μάσκα και την μεγάλη εισαγωγή στο κάτω μέρος (με επιπλέον ασημί λεπτομέρειες στις εκδόσεις Xperience και FR του Arona).
Αντίστοιχα στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η νέα γραμματοσειρά αναγραφής του μοντέλου, διαφορετικοί είναι ο διαχύτης και το ελαφρώς μεγαλύτερο σπόιλερ, ενώ την συνολική εικόνα συμπληρώνουν νέες επιλογές στις ζάντες και τα χρώματα του αμαξώματος.
H εσωτερική αναβάθμιση των Seat Arona και Ibiza
Εκεί όμως όπου γίνεται ακόμα πιο αισθητή η αναβάθμιση της εικόνας, είναι στο εσωτερικό που αποτελούσε την αχίλλειο πτέρνα των απερχόμενων μοντέλων και πλέον παραπέμπει απευθείας στο μεγαλύτερο Leon.
Στο νέο ταμπλό που επιτέλους είναι κατασκευασμένο από μαλακά στην υφή πλαστικά, ξεχωρίζει η αιωρούμενη πλέον οθόνη (8,25 ή 9,2 ιντσών ανάλογα με την έκδοση) του συστήματος πολυμέσων, οι ανασχεδιασμένοι αεραγωγοί (προαιρετικά μπορούν να διαθέτουν περιμετρικό φωτισμό led και έγχρωμα περιγράμματα) και το νέο τιμόνι με επένδυση δέρματος nappa.
Φυσικά εναλλακτικά του κλασικού πίνακα με τα στρογγυλά αναλογικά όργανα προσφέρεται το ψηφιακό Digital Cockpit, στο οποίο ο οδηγός μπορεί μέσω διακόπτη στο τιμόνι, μπορεί να μεταβάλει την διάταξη στην απεικόνιση των πληροφοριών.
Ιδιαίτερη σημασία πάντως έχει δοθεί εκτός από την ψηφιοποίηση, στην συνδεσιμότητα (ecall και απομακρυσμένες υπηρεσίες μέσω της εφαρμογής Seat Connect app), την ενσωμάτωση τηλεφώνου μέσω του συστήματος Full Link, αλλά και την ασφάλεια με μία εμπλουτισμένη δέσμη συστημάτων υποβοήθησης, η οποία περιλαμβάνει πλέον, Travel Assist (Adaptive Cruise Control και στάνταρ Lane Assist), Traffic Sign Recognition (αναγνώριση σημάτων οδικής σήμανσης), Park Assist και High Beam Assist.
Ουσιαστικές αλλαγές σε ότι αφορά τους χώρους δεν υπάρχουν, καθώς στις πίσω θέσεις οι επιβάτες απολαμβάνουν μία απόλυτα ικανοποιητική ευρυχωρία, ενώ ο χώρος αποσκευών των αμιγώς βενζινοκίνητων εκδόσεων έχει χωρητικότητα 400 λίτρων.
Στην γκάμα των κινητήριων συνόλων δεν βρίσκεται κάποιος ντίζελ κινητήρας, μιας και η επιλογή του γερμανικού γκρουπ για ένα χαμηλό κόστος χρήσης στην μικρή κατηγορία είναι η υποστήριξη της τεχνολογίας διπλού καυσίμου βενζίνης και φυσικού αερίου (TGI).
Οι αμιγώς βενζινοκίνητες επιλογές λοιπόν ξεκινούν με τον χιλιάρη TSI είτε των 95 είτε των 110 ίππων, και συνεχίζουν με τον 1.500αρη των 150 ίππων, (αυτές των 110 και 150 ίππων μπορούν να συνδυαστούν με αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων), αλλά και την χειροκίνητη έκδοση φυσικού αερίου των 90 ίππων.
Θα πρέπει εδώ να διευκρινιστεί ότι η αρχική έκδοση στην γκάμα του Ibiza τροφοδοτείται από τον χιλιάρη ατμοσφαιρικό κινητήρα των 80 ίππων.
Στην χώρα των Βάσκων
Ταξιδέψαμε λοιπόν στην Ισπανία και πιο συγκεκριμένα στην πόλη του Μπιλμπάο για μία πρώτη γνωριμία με τα Seat Arona και Ibiza. Ξεκινήσαμε αυτή την οδηγική γνωριμία με το Arona, το οποίο ήταν διαθέσιμο είτε στην πιο σπορτίφ έκδοση FR, είτε στην έκδοση Xperience η οποία προβάλει έναν εμφανισιακά πιο τονισμένο offroad χαρακτήρα, αμφότερα στην κορυφαία εκδοχή της γκάμας, με 150 ίππους και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο.
Καθώς ανηφορίζουμε στην επιλεγμένη φιδίσια διαδρομή της καταπράσινης κοιλάδας, το Arona FR παρά την υγρασία στο οδόστρωμα, ανταποκρίνεται πρόθυμα και αποτελεσματικά στον σβέλτο ρυθμό με τον οποίον κινούμαστε.
Μέσω των προγραμμάτων οδήγησης ο οδηγός μπορεί να επέμβει στις παραμέτρους λειτουργίας τιμονιού, κινητήρα, κιβωτίου, ακόμα και της ανάρτησης μιας και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με το σύστημα dual ride suspension (το οποίο προσφέρει τις επιλογές normal και sport σε ότι έχει να κάνει με την απόσβεση των αμορτισέρ).
Παρά τις σφιχτότερες ρυθμίσεις της έκδοσης FR, η ανάρτηση δεν έδειξε σημάδια «διαμαρτυρίας», αν και θα πρέπει να σημειώσουμε την πολύ καλή ποιότητα του οδοστρώματος.
Για την επιστροφή επιλέξαμε το Ibiza, με το ίδιο πακέτο κινητήρα, κιβωτίου και ανάρτησης. Το πρώτο που σε κερδίζει έχει να κάνει φυσικά με το εσωτερικό, το οποίο αποπνέει έναν πλουσιοπάροχο και ποιοτικό «αέρα». Από εκεί και πέρα ο σπορτίφ χαρακτήρας δίνει και εδώ το παρόν, ενώ οι τροχοί των 18 ιντσών δεν έδειξαν να επηρεάζουν αρνητικά την άνεση στην πολύ καλή ποιότητα των Ισπανικών δρόμων που κινηθήκαμε.