Πέντε αυτοκίνητα για οδήγηση
Με ευκαιρία το καλοκαίρι και αφορμή τον ελεύθερο χρόνο, ο Σ.Χ. καταγράφει αυτοκίνητα για την Τέλεια Διαδρομή, που δεν προσδιορίζεται.
Προτάσεις με ή και χωρίς πολύ γκάζι, με βασικό τους προτέρημα το πάτημα στους δύστροπους δρόμους μας. Προτάσεις με ρεαλιστικά στοιχεία, όταν η ποιότητα κύλισης βελτιώνει τη διάθεση, τόσο στο καθημερινό «γραφείο-σπίτι-γραφείο» όσο και παράπλευρα. Ό,τι σε προκαλεί ώστε να λοξοδρομείς και να σχεδιάζεις τις αποδράσεις που χρειαζόμαστε.
Έχεις χρόνο τέτοιες ημέρες, και μέχρι το τέλος του Αυγούστου, για βραδινή οδήγηση στην Τέλεια Διαδρομή που σε διατηρεί υγιή…
Alfa Romeo Giulia
Η σύγχρονη Berlina. Είναι το κορυφαίο σεντάν λόγω χαρακτήρα, αλλά και με αντικειμενικά κριτήρια, στη βασική της έκδοση δίνει χρώμα και ζωή σε κάθε μετακίνηση. Ακόμα και με τους 200 ίππους, χάρη στο στυλ της, που σχετίζεται και με το πώς πατάει, σου φτιάχνει τη διάθεση και υπενθυμίζει πόσο σημαντική είναι η αυτοκίνηση σε σχέση με το μυαλό μας, που όντας καθαρό μας διατηρεί δημιουργικούς. Αρκεί η «μικρή», που άλλωστε δημιουργεί και ξεχασμένες σκέψεις για την αύξηση της ιπποδύναμης με παρέμβαση, όπως τον προηγούμενο καλό καιρό. Η αφαίρεση του ESP; Είναι τόσο καλά ρυθμισμένο, που δε θα παρέμβουμε. Απαιτητική Alfa, καμία σχέση με τις BMW μιας άλλης εποχής.
Προσαρμόζεσαι, λοιπόν, με σεβασμό στους Ιταλούς τεχνικούς, και οδηγείς αυτήν τη σύγχρονη Berlina όπως δεν οδηγούσες την κλασική τη δεκαετία του ’70. Αυτοκίνητο γλυκός πονοκέφαλος από την αύξηση της αδρεναλίνης και για τον Πραγματικό Οδηγό.
Audi Α3
Από την Audi το καθημερινό χάτσμπακ, σε premium κλάση. Το Α3, το καλύτερο στην κατηγορία του, ειδικά σε έκδοση Sport line, που κάνει τη διαφορά. Βελτιώνει το πλαίσιο συνολικά, και αρκούν οι 150 ίπποι από τον 1.5 σε συνδυασμό με το DSG. Εξαιρετικό το αποτέλεσμα ακόμα και στην Comfort ρύθμιση, που διατηρεί χαμηλά την κατανάλωση, αρκεί να αξιοποιείς έξυπνα το κιβώτιο. Να το διαβάσεις και να δεθείς μαζί του. Ευφυές αυτοκίνητο με ψυχή, και μόνο επιφανειακά το χαρακτηρίζεις συντηρητικό. Ένα κλασικό χάτσμπακ με κορυφαία ποιότητα κατασκευής αλλά και βάθος μέχρι το S3, με τη βάση όμως να προδίδει τις διαστάσεις του, χωρίς να υποτιμούμε τις Hybrid εκδοχές. Προκύπτει και δίλημμα σε σχέση με τα Q2-Q3. Τόσο καλό, και δεν το κρύβουμε. Ονειρεύεσαι το σύγχρονο RS 3.
Cupra Formentor
«Πάλι από το ίδιο γκρουπ», θα σχολιάσετε, και απαντάμε με χαμόγελο σε κάθε καχύποπτο δογματισμό. Αν μας άρεσαν πέντε της VAG, για αυτά θα γράφαμε, και μπορεί και δέκα. Γεγονός πως είμαστε οι τελευταίοι που θα κατατάξουμε την Cupra σε επίπεδο Alfa Romeo, θεωρώντας αστοχία το σχόλιο-συνήθεια των Γερμανών. Επιλέγουμε όμως Formentor, και ειδικά την εκδοχή με τους 310 PS τη θεωρούμε ως ένα SUV GT κλάσης Mercedes AMG, που δείχνει το δρόμο στον εσωτερικό ανταγωνισμό. Θα το συγκρίναμε με την ηλεκτρική Mustang, που μας πήρε το μυαλό, αν είχαμε αποκτήσει τις υποδομές ώστε να φτάνουμε σε τέσσερις ώρες Θεσσαλονίκη. Μέχρι τότε, μόνο με το RS Q3, που παρά τους περίπου 400, υπολείπεται συνολικά σε οδική συμπεριφορά.
Καμία σχέση με value for money το υπερθετικό σχόλιό μας. Εδώ έχουμε να κάνουμε με ριφιφί. Τους υποτίμησαν οι Γερμανοί και έκλεψαν ουσία κλάσης Porsche οι Ισπανοί, με άλλοθι να φτιάξουμε κάτι αλλιώς, ώστε να θυμίσουμε το μέγεθός μας. Κάθεσαι όπως σε ένα ΕVΟ και στη συνέχεια οδηγείς. Το αυτοκίνητο που ονειρεύεσαι ειδικά εσύ, που δεν κέρδισες τίτλο πέντε χρόνια στη Seat Sport. Άξιοι!
Hyundai i20N
Από τη μία δεν μπορείς να αξιοποιήσεις τον «θεούλη»· το σύγχρονο ΕVΟ, όπως το GR Yaris, όντας πανάκριβο και δυσεύρετο. Από την άλλη, με το Fiesta κουρασμένο, θέλεις κάτι δυνατό και έξυπνο σε αυτές τις διαστάσεις του μικρού-μεσαίου πέρα από το Polo, που τεμπελιάζει, και το καλό e208 Performance, που καθυστερεί.
Με εμπιστοσύνη στη Hyundai και στη σειρά Ν, λοιπόν, καμία σχέση με τα N–Line, λαχταράς το i20Ν. Σαφέστατα ταιριάζει καλύτερα στον Αθανασούλα από ό,τι σε έναν βετεράνο ετών 65, αλλά αναφερόμαστε στην πολιτική εκδοχή. Κρίνεις από το i30Ν, που το έζησες με τον Μπασιούκα στον Αλμυρό κάτω από ιδανικές συνθήκες και φιλοξενίας, και θέλεις να πας με αυτό. Στο Καράβωμα και στον Χολομώντα. Παντού. Εμείς με την πολιτική εκδοχή στην Τέλεια Διαδρομή, και ο δικός μας άνθρωπος με την αγωνιστική στην ειδική διαδρομή. Από την αξιόπιστη Hyundai, λοιπόν, και με άποψη. Εκπληκτικός συνδυασμός αντιθέσεων με το Tucson, όταν ο Μ.Σ, που εμπιστεύεσαι και δύσκολα ενθουσιάζεται, παραμιλάει με το Ioniq.
Nissan Qashqai
Έρχεται βροχή, θα εξελιχθεί σε μπόρα και είναι γεγονός η επιστροφή του «εφιάλτη» στο πανελλήνιο πρωτάθλημα των πωλήσεων. Το RAV δημιούργησε την κατηγορία, το Forester την εξέλιξε, αλλά το Qashqai την καθιέρωσε. Γήινο, ιδιαίτερα φιλικό και σεμνό το πρώτης γενιάς. Μπήκε στα σπίτια μας για να μείνει το δεύτερης, με πλουραλισμό κινητήρων σε συμβατικές εκδοχές, και φτάσαμε στην τρίτη γενιά. Ο πραγματικός φονιάς των χάτσμπακ, σήμερα με πινελιές Juke που γοητεύουν, όπως είδαμε σε φωτογραφίες, που επαλήθευσε το δείγμα από ντίλερ σε ντίλερ. Σήμερα το καράβι για την Ελλάδα πιάνει λιμάνι με τα πρώτα και, σε συνδυασμό με το DNA του που ουδέποτε πλήγωσε αυτός ο έντιμος κατασκευαστής, το περιμένεις, ώστε να πας και χώμα. Να ζωντανέψουν και οι αναμνήσεις μας συνδεδεμένες με το King Cab και το X–Trail στο χωματόδρομο, ως αυτοκίνητο δοκιμών της άλλης, της πραγματικής μας ζωής. Να ζήσεις και τις νέες τεχνολογίες από τον κατασκευαστή που προσφέρει κινητήρες στη Mercedes, ενώ με το Leaf, εξελίσσοντας τη φιλοσοφία Prius, δίδαξε πώς είναι ένα φουλ ηλεκτρικό την εποχή που αμφισβητούνται τα πάντα όλα. Φανατικά και με πολλά ατού η μπάρα κάτω από τις 30 χιλ., και με αυτό, με το Nissan Qashqai, θέλεις να ολοκληρώσεις την περιήγησή σου στο τέλος του Αυγούστου, οπότε αλλάζουν προοδευτικά και τα χρώματα στο περιβάλλον.