Μουντά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Το design θα κάνει τη διαφορά
Τι άλλο μένει για να δώσει χαρακτήρα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να μπαίνουν στη ζωή μας στη ζωή μας, έχουν προκύψει και οι πρώτες διαπιστώσεις για όσα ευπρόσδεκτα φέρνει η συγκεκριμένη τεχνολογία, αλλά και για εκείνα που ήδη μας «χαλάνε».
Ας αφήσουμε όμως κατά μέρος τον προβληματισμό για την αυτονομία και τη δημόσια φόρτιση ενός ηλεκτρικού. Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα ζητήματα αυτά θα αντιμετωπιστούν σε μεγάλο βαθμό στα επόμενα χρόνια.
Η ουσία είναι, και αυτό αποτελεί κοινή διαπίστωση όσων έχουν βρεθεί πίσω από το τιμόνι ενός τέτοιου οχήματος, πως η συμβίωση μαζί του είναι απείρως πιο ευχάριστη και αγχολυτική σε σχέση με την οδήγηση ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Ένα ηλεκτρικό κινείται απροβλημάτιστα στην πόλη, καθώς είναι αθόρυβο και δε χρειάζεται να αλλάζεις ταχύτητες, αποδεικνύεται σαφώς οικονομικότερο αν έχεις δική σου παροχή ρεύματος και, αν αποφασίσεις να εκδράμεις, κάθε άλλο παρά υστερεί στον τομέα των επιδόσεων.
Άρα, θα μας λείψουν τα θερμικά αυτοκίνητα; Αναμφίβολα, αν και κατά βάση για συναισθηματικούς λόγους. Από πού, όμως, προκύπτει αυτό το συναίσθημα με μια «μηχανή»; Μα, από τον ίδιο το θαυμασμό μας για την ακρίβεια της κατασκευής της και την πολυπλοκότητα της λειτουργίας της, και βέβαια από τον τρόπο που επικοινωνεί με τις αισθήσεις μας. Γιατί τι έχεις να θαυμάσεις σε μια περιέλιξη ή στο βουητό ενός ρότορα; Οπότε, ναι, θα μας λείψει ο ήχος ενός πολυκύλινδρου συνόλου βενζίνης, όμως από την άλλη δεν είμαστε σίγουροι πως θα πάθουμε και στέρηση από την απουσία ενός τυπικού 4κύλινδρου κινητήρα εσωτερικής καύσης κάτω από το καπό του αυτοκινήτου μας, ο οποίος μπορεί να ασθμαίνει στις χαμηλές στροφές ή να βουίζει ενοχλητικά όταν επιταχύνεις απότομα σε κάποιο προσπέρασμα.
Βέβαια, ακόμα και οι άχαρες αυτές πτυχές στη λειτουργία ενός κινητήρα ή και ενός κιβωτίου συνθέτουν την προσωπικότητα ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Δεν είναι υπερβολή να πούμε πως ένας έμπειρος δοκιμαστής, ακόμα κι αν του έκλειναν τα μάτια, θα ήταν σε θέση να καταλάβει τι μάρκα αυτοκίνητο οδηγεί ήδη από το κούμπωμα της 1ης, τη χροιά και την απόκριση του κινητήρα και βέβαια από τη μυρωδιά των πλαστικών.
Στη νέα εποχή, πολύ απλά, όλες αυτές οι διαφοροποιήσεις πάνε περίπατο, καθώς το ίδιο ηλεκτρικό μοτέρ μπορεί να φοράνε αυτοκίνητα δέκα διαφορετικών κατασκευαστών. Τα χαρακτηριστικά απόδοσης ενός ηλεκτροκινητήρα δε σηκώνουν εύκολα επιπλέον ανάλυση, αφού υπάρχει άφθονη αβίαστη ροπή από χαμηλά. Ροπή, βέβαια, που σπάνια θα επιδιώξεις να απολαύσεις μετά την τρίτη μέρα κατοχής του νέου σου ηλεκτρικού αυτοκινήτου, έχοντας διαπιστώσει με τι ρυθμό κατακρημνίζεται η φόρτιση της μπαταρίας.
Τι μένει, λοιπόν, για να διαφοροποιηθεί ένα ηλεκτρικό μοντέλο από κάποιο άλλο; Μα, το design! Για αυτό και πιστεύουμε πως η αυτοκινητοβιομηχανία στα χρόνια που έρχονται θα κινηθεί με πολύ πιο τολμηρά βήματα σε σχέση με το παρελθόν. Μένει να αποδειχθεί εξίσου τολμηρό και το αγοραστικό κοινό._ Μ. Σ.