Οδηγούμε στη Γαλλία το νέο Peugeot 308

Με 7 εκατομμύρια πωλήσεις έως σήμερα, όπως και με τον τίτλο «Car Of The Year» για το 2014 στο ενεργητικό του, το Peugeot 308 περνάει στην τρίτη γενιά του, με αλλαγές κυρίως εμφανείς, αντί εξεζητημένων λύσεων για την «πιστοποίηση» της διαφορετικότητάς του. 

Τo νέο Peugeot 308, παρ’ ότι ολοκαίνουργιο, προς ικανοποίηση των αρκετών ακόμα… αρνητών, δεν είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Όχι ακόμα τουλάχιστον. Έστω κι έτσι, όμως, για τη γαλλική εταιρεία, που από καιρό έχει περάσει και το κατώφλι της ηλεκτροκίνησης, αυτό είναι το μοντέλο που σηματοδοτεί την είσοδό της σε μια νέα εποχή. Άλλωστε, πρόκειται για το best-seller της, οπότε μπορεί να επέλεξε να μην του γεμίσει το πάτωμα με συσσωρευτές, αλλά εστίασε μεμονωμένα σε άλλους τομείς για την αναβάθμισή του.

Ο εκπρόσωπος της PSA στην κατηγορία C θα συνεχίσει με «κλασική» 5θυρη χάτσμπακ έκδοση, όπως και με στέισον βάγκον, που ασχέτως της σχεδόν παντελούς απουσίας της από τη δική μας αγορά, στην Ευρώπη καταλαμβάνει σχεδόν το μισό των συνολικών πωλήσεων του μοντέλου. Ως εκ τούτου, χρειάστηκε να ολοκληρωθεί και ο σχεδιασμός της στέισον έκδοσης πριν η Peugeot προχωρήσει στην αποκάλυψη του μοντέλου αρχικά στα μέλη της επιτροπής του Car Of The Year, με αυτοκίνητα που μπορεί να έμοιαζαν αρκετά με «τελικό προϊόν», ωστόσο ήταν προ-παραγωγής.
 

Η ιδέα

Πρόκειται για το πρώτο μοντέλο που φέρει το νέο λογότυπο της μάρκας. Από την πρώτη ματιά, αίσθηση προκαλεί το εμπρός τμήμα με την κάθετη κυψελωτή μάσκα, κυρίως λόγω του αυξημένου μήκους του καπό, που έχει «σπρώξει» την καμπίνα αισθητά προς τον πίσω άξονα. Οι φωτογραφίες μπορεί να προϊδεάζουν για περιορισμό των διαθέσιμων χώρων εξαιτίας αυτής της σχεδιαστικής προσέγγισης, ωστόσο η αλήθεια είναι πως συγκριτικά με τον προκάτοχό του αυτό το «308» είναι κατά 11 εκ. μακρύτερο (4,36 μ.) και μόλις κατά 2 εκ. πιο χαμηλό (1,44 μ.), με τους επιβάτες να έχουν στη διάθεσή τους βελτιωμένους χώρους, χάρη στα επιπλέον 55 χλστ. του μεταξονίου του (2.675 χλστ.). Η διαφοροποίηση του σχεδιασμού έφερε και βελτίωση στο συντελεστή οπισθέλκουσας, που από το 0,30 «έπεσε» στο 0,28.
 

Σε περισσότερο… εύπεπτες λεπτομέρειες, η εταιρική ταυτότητα της μάρκας υποστηρίζεται από τα εμπρός λεπτά φωτιστικά σώματα, που πλαισιώνονται από τα χαρακτηριστικά πλέον κάθετα στενόμακρα φώτα ημέρας. Ειδικότερα για τις εκδόσεις GT και GT Pack, τα Full LED φωτιστικά σώματα θα είναι ακόμη πιο λεπτά και τεχνολογίας Peugeot Matrix LED. Μένοντας στα φώτα, για το πίσω μέρος οι σχεδιαστές της εταιρείας βασίστηκαν μεν στο σχέδιο με τους κλασικούς πλέον «τρεις όνυχες», ωστόσο η διάταξή τους στο «308» είναι αισθητά οριζοντιωμένη.

Νέο Peugeot i-Cockpit

Το σήμα κατατεθέν στα μοντέλα της Peugeot, κοινώς το i-Cockpit, έχει αναβαθμιστεί με επιπλέον τεχνολογικά στοιχεία και νέο σύστημα infotainment (Peugeot i-Connect). Το μικρών διαστάσεων τιμόνι περιλαμβάνει αισθητήρες που αναγνωρίζουν το πιάσιμο της στεφάνης από τον οδηγό όταν χρησιμοποιεί τα νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ενώ από το επίπεδο εξοπλισμού Αctive Pack ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, 10 ιντσών (με τρισδιάστατη απεικόνιση στην έκδοση GT), πλήρως διαμορφώσιμος και παραμετροποιήσιμος. Στο κέντρο του ταμπλό και στραμμένη προς τον οδηγό είναι στάνταρντ μία οθόνη αφής 10 ιντσών, που, ξεκινώντας από την έκδοση Allure, ενσωματώνει και τα χειριστήρια του κλιματισμού.

Πέραν αυτών, η Peugeot επισημαίνει πως στο «308» έχει γίνει η καλύτερη δυνατή εκμετάλλευση χώρων για την άνεση των επιβατών, οι οποίοι έχουν πρόσβαση σε 34 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στην καμπίνα και σε 412 λίτρα στο χώρο αποσκευών (361 στις υβριδικές plug-in εκδόσεις. Σχετικά με την ασφάλεια, η Peugeot για το νέο «308» έχει επιστρατεύσει όλα της τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, ενώ προς τα τέλη της χρονιάς διαθέσιμο θα είναι και το πακέτο Drive Assist 2.0 με προσαρμοζόμενο cruise control με λειτουργία Stop and Go (στις εκδόσεις με κιβώτιο EAT8), όπως και με σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας, το οποίο ενσωματώνει τρεις νέες λειτουργίες για δρόμους με επιπλέον της μίας λωρίδας: ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας, που προτείνει το προσπέρασμα του προπορευόμενου αυτοκινήτου και στη συνέχεια την επιστροφή στη λωρίδα (με ταχύτητα από 70 έως 180 χλμ./ώρα), σύστημα που προτείνει στον οδηγό να προσαρμόσει την ταχύτητά του (επιταχύνοντας ή επιβραδύνοντας) σύμφωνα με τις πινακίδες του ορίου ταχύτητας, και προσαρμογή της ταχύτητας στροφής, που βελτιστοποιεί την ταχύτητα ανάλογα με την καμπυλότητα της στροφής, μέχρι τα 180 χλμ./ώρα.

Λογική… Peugeot

Κατά την πάγια τακτική της, η Peugeot έχει επιλέξει και για το νέο «308», που βασίζεται στην πλατφόρμα EMP2 (Efficient Modular Platform), μια γκάμα αποτελούμενη από -σχεδόν- το σύνολο των κινητήρων της, θέλοντας έτσι να καλύψει κάθε ανάγκη τόσο στις λιανικές όσο και στις εταιρικές πωλήσεις. Πιο συγκεκριμένα, την γκάμα θα απαρτίζουν δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις, τρεις βενζινοκίνητες με τον 1.2 PureTech (με 110 ίππους και χειροκίνητο κιβώτιο, και 130 ίππους με χειροκίνητο ή EAT8 κιβώτιο) και δύο εκδοχές του 1.5 BlueHDi των 130 ίππων, με χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο. Ειδικότερα όσον αφορά τα plug-in «308», το «βασικό» θα φοράει το 1.600άρι σύνολο της μάρκας με απόδοση 150 ίππους, που θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 81 kW, συνδεδεμένο στο κιβώτιο e-EAT8. Η συνδυαστική ισχύς τους είναι 180 ίπποι, ενώ, σύμφωνα με το εργοστάσιο, η αυτονομία της συγκεκριμένης έκδοσης για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση θα αγγίζει τα 59 χλμ. Μόλις ένα χιλιόμετρο επιπλέον αυτονομίας ανακοινώνει η Peugeot για την ισχυρότερη plug-in έκδοση (225 ίπποι συνδυαστικά), που επίσης θα φοράει το σύνολο των 1,6 λίτρων, αλλά με ισχύ 180 ίππων, και πάλι σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα των 81 kW.

Στο δρόμο

Έπειτα από την πρώτη μας επαφή με το νέο γαλλικό μικρομεσαίο, έχοντας βρεθεί για ικανοποιητικό διάστημα πίσω από το τιμόνι όλων των εκδόσεών του, διακρίναμε την παραδοσιακή συνταγή της μάρκας, κοινώς την προσοχή στην παρεχόμενη άνεση, που εδώ συνδυάζεται και με αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης. Ασχέτως κινητήρα, οι ήχοι που περνούν στην καμπίνα ουδέποτε ενοχλούν, την ίδια ώρα που το ελαφρύ σύστημα διεύθυνσης και το εξαιρετικά ήπιο σε λειτουργία 8άρι αυτόματο κιβώτιο συνθέτουν ένα ευχάριστο σκηνικό, ακόμα και κατά την οδήγηση σε δρόμους με αυξημένη κυκλοφορία.

Εκτός πόλης, το κιβώτιο αντεπεξέρχεται εύκολα σε πιο σβέλτους ρυθμούς, όχι όμως και οι κινητήρες των συμβατικών εκδόσεων, που από πλευράς προδιαγραφών δεν προορίζονται για τέτοια χρήση. Ανάλογα και η ανάρτηση, χωρίς να επιτρέπει αξιοσημείωτες κλίσεις, είναι πρωτίστως μαλακή, υποστηρίζοντας τη φιλοσοφία του μοντέλου. Η διαφορά των plug-in υβριδικών εκδόσεων ως προς την επιπλέον ιπποδύναμή τους γίνεται άμεσα αντιληπτή, όπως και η «προθυμία» των κινητήρων τους από τις χαμηλότερες στροφές λειτουργίας τους, με την εκδοχή των 180 ίππων να δείχνει και η ιδανική για συγκεκριμένο αμάξωμα – χάτσμπακ ή στέισον.

Το νέο Peugeot 308, που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Μιλούζ, θα διατεθεί αρχικά σε χάτσμπακ εκδόσεις, αρχής γενομένης το διάστημα Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την ελληνική αγορά, η έλευσή του υπολογίζεται μέσα στο Δεκέμβριο, ενώ το στέισον «308» θα εμφανιστεί στις αγορές στις αρχές του επόμενου έτους._ Ε. Ξ.

Peugeot 308

MOΝΤΕΛΟ PureTech 130 EAT8 Hybrid 180 e-EAT8 / ΚΥΒΙΣΜΟΣ 1.199 κ.εκ. 1.598 / ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ 130 ίπποι/5.500 σ.α.λ. 150/6.000 / ΜΕΓ. ΡΟΠΗ 230 Nm/1.750 σ.α.λ. 250/1.750 / ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ η/κ – 110 ίπποι/2.500 σ.α.λ. / ΜΕΓ. ΡΟΠΗ η/κ – 320/500 Nm-2.500 σ.α.λ. / ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ – 180 ίπποι / ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ – 360 Nm / ΜΠΑΤΑΡΙΑ – 12,4 kWh ιόντων λιθίου / ΚΙΝΗΣΗ Στους εμπρός τροχούς / ΚΙΒΩΤΙΟ Αυτόματο 8 σχέσεων / ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ Γόνατα ΜακΦέρσον / ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ Ημιάκαμπτος άξονας / ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ. 4.367×1.852×1.441 χλστ. / ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ 2.675 χλστ. / ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ 412 λτ. 361

*ΤΙΜΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΗ