Οδηγούμε στην Ιταλία τη Mustang Mach-E AWD 351 PS
Προικισμένη με εξήντα χρόνια αυτοκινητικής ιστορίας, η ηλεκτρική Mustang Mach-E βάλλει ευθέως εναντίον της επίσης αμερικανικής Tesla.
Η Mustang Mach-E είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Ford. Ο Αμερικανός κατασκευαστής, ωστόσο, αποφάσισε να τη λανσάρει χρησιμοποιώντας όχι το όνομα «Ford», αλλά το πολύ πιο εμβληματικό «Mustang», της σειράς των σπορ αυτοκινήτων που γεννήθηκαν το 1964, και μέχρι στιγμής παρήγε αποκλειστικά κουπέ ή κάμπριο μοντέλα. Ωστόσο, η Mach-E δεν είναι ένα δίθυρο κουπέ, αλλά ακόμα ένα ευέλικτο SUV, που έρχεται να προστεθεί στο πλήθος της δημοφιλέστερης κατηγορίας αυτοκινήτων των ημερών μας. Ο λόγος για τη χρήση του ονόματος «Mustang» αντί του «Ford» είναι απλός. η ενίσχυση του κύρους και της εικόνας του. Η Mustang Mach-E γεννήθηκε με την αποστολή να προκαλέσει την Tesla και να γίνει στο πανόραμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ό,τι αντιπροσώπευαν οι Mustang για τα σπορ μοντέλα: ισχυρά αυτοκίνητα με εξαιρετική εικόνα, αλλά και προσιτά για κάθε τσέπη.
Mustang Mach-E… επί τα αυτά
Η Mustang Mach-E παρουσιάζει πολλές πρωτοτυπίες. Για παράδειγμα, δεν υπάρχουν λαβές στις πόρτες, οι οποίες ανοίγουν πατώντας ένα ηλεκτρικό κουμπί (στην πόρτα του οδηγού, ωστόσο, υπάρχει ένας μοχλός), ενώ δίνεται και η δυνατότητα να ανοίξουν χωρίς κλειδί: μέσω του bluetooth του τηλεφώνου, το οποίο το αυτοκίνητο «αισθάνεται» στις τσέπες σας, ή πατώντας έναν αριθμητικό κωδικό που θα έχετε ορίσει στο τηλέφωνο. Σε κάθε περίπτωση, είναι σημαντικό η Mach-E να συνδεθεί με την εφαρμογή FordPass.
Στο εσωτερικό, οι ομοιότητες είναι ακόμη μεγαλύτερες με το Model 3: η Mustang Mach-E διαθέτει επίσης μία οθόνη 15,5 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, από την οποία ελέγχεται κάθε λειτουργία του αυτοκινήτου. Το ταμπλό και τα καθίσματα, παρ’ ότι είναι πιο κοντά στη λογική της Tesla, είναι σαφώς πιο εκλεπτυσμένα σε σχήματα και υλικά, εντούτοις στη χρήση του infotainment υπάρχει μια σημαντική διαφορά, στην οποία θα αναφερθούμε ξεχωριστά.
Επιλογές ψυχαγωγίας τύπου Tesla εδώ δεν υπάρχουν, και πρόκειται για μια σκόπιμη επιλογή από τη Ford, που ελήφθη για λόγους ασφάλειας. Με λίγα λόγια, ενώ ένα Tesla στο εσωτερικό του είναι αφιερωμένο στην ψυχαγωγία ακόμα και όταν είναι σταματημένο, η Mustang Mach-E είναι αφιερωμένη πάνω απ’ όλα στην οδήγηση.
Αυτό επιβεβαιώνεται και από τη δημιουργική σχεδίαση του αυτοκινήτου. παρόλο που είναι τόσο ογκώδης και ψηλή, η Mustang Mach-E είναι ένα σπορ αυτοκίνητο, ακόμα κι αν το βάρος την περιορίζει λίγο. Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου ζυγίζουν πάνω από 600 κιλά και ανεβάζουν το συνολικό βάρος της πάνω από τα 2.100 κιλά. Εγκατεστημένες όμως χαμηλά στο πλαίσιο, διατηρούν χαμηλά το κέντρο βάρους.
Οι αναρτήσεις κάνουν τη δουλειά τους καλά, με τη βοήθεια μιας τέλεια ισορροπημένης κατανομής βάρους: 48,9% μπροστά, 51,1% πίσω. Το όφελος γίνεται αισθητό στην οδήγηση. Η Mustang Mach-E είναι πολύ σταθερή, παρά το μέγεθός της, και έχει καλή οδική συμπεριφορά. Οι κλίσεις παραμένουν ελεγχόμενες και το φόρτε της κατασκευής είναι στους επαρχιακούς δρόμους, όπου η συμπεριφορά της παραπέμπει σε ένα αρκετά ευέλικτο GranTurismo, παρά το μέγεθός της. Συν τοις άλλοις, επιβραδύνει εντυπωσιακά καλά, με την απόσταση φρεναρίσματος από τα 100 χλμ./ώρα να είναι μικρότερη από 33 μέτρα.
Οι ηλεκτροκινητήρες πραγματοποιούν τις υποσχέσεις τους και στο «0-100», όπου χρειαστήκαμε 5,29 δλ., μόλις δύο δέκατα περισσότερο από ό,τι δηλώνει η εταιρεία. Μας φάνηκε λίγο άβολη η επιλογή προγραμμάτων οδήγησης, γιατί απαιτείται πλοήγηση στα μενού κλικάροντας δύο ή τρία εικονίδια στη σειρά στην οθόνη, αντί να υπάρχει ένα φυσικό κουμπί στο τιμόνι ή στην κονσόλα, που θα ήταν πιο εργονομικό. Σχετικά με τις λειτουργίες, υπάρχουν τρεις: Active (το ενδιάμεσο), Whistler (που σημαίνει «σφύριγμα») για το πιο μαλακό, και Untamed («άγριο») για το πιο σπορ. Παράξενο, ωστόσο, είναι το γεγονός ότι δεν υπάρχει λειτουργία Eco, που μειώνει την παροχή ενέργειας όταν η μπαταρία εξαντλείται. Η απόδοση της μπαταρίας, παρ’ όλα αυτά, είναι πραγματικά αξιοσημείωτη.
Συνοψίζοντας, η Mustang Mach-E προσφέρει την άνεση ενός premium SUV με καλύτερη οικονομία καυσίμου, αυτονομία και τιμή που στην ελληνική αγορά έχει οριστεί στα 67.472 ευρώ. H συγκεκριμένη, ισχυρότερη έκδοση της γκάμας δεν πληροί το όριο των 50.000 ευρώ προ φόρων ώστε να επωφεληθεί των προνομίων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», στο οποίο, με βάση τον ισχύοντα τιμοκατάλογο στα μέσα Απριλίου, εντάσσονται οι υπόλοιπες τρεις (τετρακίνητη με 269 ίππους και δικίνητη με 269 ή 294 ίππους) εκδόσεις της Mach-E._ Αλμπέρτο Σαμπατίνι
Ford Mustang Mach-E AWD 351 PS
> ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες > ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ: 351 ίπποι > ΜΕΓ. ΡΟΠΗ: 580 Nm > ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς > ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ:
Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.713×1.881×1.625 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.984 χλστ.
> ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ (ΕΜΠΡΟΣ/ΠΙΣΩ): 81/402 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 2.182 κιλά > ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 98,7 kWh > ΦΟΡΤΙΣΗ DC (150 kW): 45 λεπτά (10%-80%)
> ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ: 540 χλμ.* > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 5,1 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 0 γρ./χλμ. >
*TIMH KATAΣKEYAΣTH