Οδηγούμε το Toyota Yaris Cross λίγο πριν την άφιξη του στην Κύπρο
Μπορεί η Toyota να χαρακτηρίζει το Yaris Cross ως ένα «αστικό SUV», εντούτοις, χάρη στον πρακτικό χαρακτήρα του, θα καλύψει με άνεση και τις ανάγκες εξόρμησης μιας οικογένειας.
Μετά τον νέο αέρα που έφεραν στην Toyota τα C-HR, Corolla και Yaris, το Yaris Cross έρχεται να διεκδικήσει το δικό του μερίδιο στην πλέον ενδιαφέρουσα κατηγορία, αυτήν των B-SUV, στην οποία η Toyota φιλοδοξεί να αποσπάσει ένα μερίδιο 8%.
Από πλευράς διαστάσεων, μπορεί το Yaris Cross να τοποθετείται στον μέσο όρο της κατηγορίας των B–SUV, εντούτοις η… άχρηστη πληροφορία της ημέρας έχει να κάνει με το γεγονός ότι το μήκος του (4.180 χλστ.) είναι αντίστοιχο των 5θυρων εκδοχών των δύο πρώτων γενιών του RAV4!
Καθώς το τελευταίο σταδιακά μεγάλωσε και σήμερα εκπροσωπεί την εταιρεία στην κατηγορία D, άφησε χώρο για τα μικρότερα SUV της, C–HR και Yaris Cross, το οποίο θα κατασκευάζεται, όπως και το Yaris Hatchback, στο εργοστάσιο της Toyota στη Βαλενσιέν της Βόρειας Γαλλίας.
Στις Βρυξέλλες
Την Ευρωπαϊκή της έδρα επέλεξε η Toyota για την πρώτη παρουσίαση του αυτοκινήτου σε επιλεγμένο αριθμό δημοσιογράφων, με δεδομένο ότι το κανονικό λανσάρισμα θα ακολουθήσει τον Αύγουστο. Τα διαθέσιμα αυτοκίνητα που ήταν προπαραγωγής -όλα στο χρυσαφί χρώμα του λανσαρίσματος- έφεραν το κλασικό διακριτικό καμουφλάζ που έχουμε συναντήσει και σε άλλες αντίστοιχες παρουσιάσεις της εταιρείας στο παρελθόν.
Περνώντας στο εσωτερικό, η πρώτη εντύπωση είναι θετική, αφού αποπνέουν ποιότητα τόσο τα υλικά που έχουν επιλεγεί όσο και η αίσθηση των χειριστηρίων. Προσεγμένες ήταν και οι εσωτερικές επιφάνειες των θυρών στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ενώ στο ταμπλό οι μαλακές επενδύσεις περιορίζονται σε μια οριζόντια φάσα.
Η εργονομία βρίσκεται επίσης σε υψηλά στάνταρντ, με το σύστημα κλιματισμού να διαθέτει ξεχωριστά χειριστήρια, ενώ τρεις φυσικοί διακόπτες στο αριστερό μέρος της οθόνης των 9 ιντσών του συστήματος πολυμέσων αποδεικνύονται επίσης χρήσιμοι για την πραγματοποίηση των σχετικών επιλογών εν κινήσει.
Στα υπερυψωμένα καθίσματα βρίσκεις εύκολα την ιδανική θέση οδήγησης, στη δε 4ωρη συνύπαρξή μας με το αυτοκίνητο αποδείχθηκαν ξεκούραστα. Παρ’ ότι το Yaris Cross διαθέτει το ίδιο μεταξόνιο με το χάτσμπακ, η πρόσβαση στο πίσω κάθισμα είναι λίγο πιο εύκολη, με δεδομένο ότι το ύψος του αυτοκινήτου (1.560 χλστ.) έχει αυξηθεί κατά 90 χιλιοστά.
Με έναν κανονικού αναστήματος οδηγό, ο πίσω θα έχει έναν αέρα περίπου μία παλάμη για τα γόνατα και το κεφάλι του, κάτι που κρίνεται ικανοποιητικό με τα δεδομένα ενός urban SUV. Μεγαλύτερο είναι και το πλάτος κατά 20 χιλιοστά (1.765 χλστ.), εντούτοις το Yaris Cross παραμένει πιο στενό σε σχέση με τα περισσότερα αυτοκίνητα του ανταγωνισμού, επιλογή που η ιαπωνική εταιρεία θεωρεί ότι προσδίδει αυξημένη ευελιξία μέσα στην πόλη.
Ο πλούσιος χώρος αποσκευών (ο πίσω πρόβολος έχει αυξηθεί κατά 180 χλστ. σε σχέση με του Yaris) μπορεί να υποδεχθεί 397 λίτρα αποσκευών (320 στην περίπτωση της 4κίνητης έκδοσης), διαθέτει δε κάποιες έξυπνες δυνατότητες διαμόρφωσης, ενώ ένα σύστημα με ιμάντες δίνει τη δυνατότητα ασφάλισης των μεταφερόμενων αντικειμένων.
Η πλάτη του πίσω καθίσματος (στις πιο πλούσιες εκδόσεις) αναδιπλώνεται σε τρία μέρη (40/20/40), έτσι ώστε να μπορούν να φορτωθούν και μακρύτερα αντικείμενα, ενώ χαρακτηριστικό της ευελιξίας του χώρου αποσκευών είναι και η δυνατότητα μεταφοράς δύο ποδηλάτων!
Η έξυπνη εύκαμπτη εταζέρα μπορεί να αναδιπλωθεί έτσι ώστε να μη χρειαστεί να αποθηκευτεί ξεχωριστά κατά τη μεταφορά ογκωδών αντικειμένων, ενώ η ηλεκτρική πόρτα, με δυνατότητα ενεργοποίησής της με μία κίνηση του ποδιού κάτω από τον προφυλακτήρα, διευκολύνει στο φόρτωμα και ξεφόρτωμα.
Γνώριμα τα μηχανικά μέρη του Yaris Cross
Καθώς το Toyota Yaris Cross βασίζεται στο ίδιο δάπεδο με το Yaris hatchback, υιοθετεί τα ίδια μηχανικά μέρη, τον εύστροφο 1.500άρη των 125 ίππων με μηχανικό κιβώτιο ή CVT και φυσικά το νέας γενιάς υβριδικό σύστημα των 116 ίππων, που συνδυάζεται με το αυτόματο σύστημα μετάδοσης, το οποίο η Toyota αποκαλεί «eCVT». Σε αντίθεση με το Yaris, αλλά και την πλειονότητα των B–SUV, το Yaris Cross προσφέρεται και ως τετρακίνητο.
Η έκδοση AWD-i διαθέτει στον πίσω άξονα ένα ηλεκτρικό μοτέρ με ισχύ 3,9 kW και ροπή 52 Nm, το οποίο αποδεικνύεται χρήσιμο σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης (εκκίνηση στο χιόνι ή ανάβαση σε σαθρό έδαφος), ενώ παρέχει πρόσθετη ευστάθεια σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυσης. Φυσικά, σε κανονικές συνθήκες το τετρακίνητο Yaris Cross ταξιδεύει με την κίνηση να μεταφέρεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Πώς όμως όλα αυτά αποτυπώνονται στο δρόμο; Αν και οι Βρυξέλλες δεν αποτελούν το κατάλληλο περιβάλλον για να ανακαλύψεις το χαρακτήρα ενός αυτοκινήτου, καθώς τα μποτιλιαρίσματα τόσο στους αυτοκινητοδρόμους όσο και στις δευτερεύουσες οδούς πολλές φορές είναι εκτός λογικής, εντούτοις οι συνθήκες αυτές αναδεικνύουν με τον καλύτερο τρόπο τα οφέλη που έχει να προσφέρει ένα υβριδικό σύνολο στον τομέα της κατανάλωσης, που στην περίπτωση του «δικού μας» δικίνητου Yaris Cross κυμάνθηκε γύρω στα 5 λίτρα/100 χλμ.
Οι πρώτες εντυπώσεις πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου έχουν να κάνουν με τη στιβαρότητα της κατασκευής, ατού που χαρακτηρίζει βέβαια και το μικρότερο αδελφάκι του. Κατά 29% έχει αυξηθεί και η ακαμψία του πίσω άξονα, εν προκειμένω όμως συνδυάζεται με μαλακότερα ελατήρια.
Δύσκολο να εκτιμήσεις πώς επιδρούν οι αλλαγές αυτές στην άνεση του αυτοκινήτου, καθώς το αυτοκίνητο της δοκιμής φορούσε ελαστικά διάστασης 215/50 R18, που διάβαζαν λίγο παραπάνω τις ανομοιογένειες της ασφάλτου, για αυτό και θεωρούμε ότι στη χώρα μας θα είναι πιο ταιριαστή η επιλογή τροχών με διάσταση 16 ή 17 ιντσών.
Χάρη στην κατάλληλη τοποθέτηση της μπαταρίας και του κινητήρα, το κέντρο βάρους διατηρήθηκε χαμηλά, έτσι που να περιορίζονται οι κλίσεις του αμαξώματος όταν ανεβαίνει ο ρυθμός.
Τότε γίνεται πιο αισθητή στην καμπίνα η λειτουργία του κινητήρα, και είναι αυτό το γεγονός το οποίο τελικά σε καθοδηγεί με τον τρόπο του σε έναν πιο στρωτό τρόπο οδήγησης. Εντούτοις, τόσο το πλαίσιο όσο και το τιμόνι αλλά και τα φρένα του αυτοκινήτου θα ανταποκριθούν απόλυτα, αν ο οδηγός επιδιώξει να κινηθεί πιο γρήγορα.
Τέλος, αξίζει να επισημάνουμε πως το νέο crossover της Toyota είναι εξοπλισμένο με μια πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας, πολλά από τα οποία προσφέρονται ήδη από τη βασική έκδοση.
Ιδιαίτερη μνεία έγινε επίσης στη διάρκεια της παρουσίασης για το νέο σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος, το οποίο η εταιρεία αναφέρει πως είναι αποτελεσματικότερο και ταχύτερο σε σχέση με ό,τι προσφέρει ο ανταγωνισμός.
Κάπου εδώ ολοκληρώνονται οι πρώτες μας εντυπώσεις από το Yaris Cross, για τις πωλήσεις του οποίου η Toyota φιλοδοξεί, συνδυαστικά με εκείνες του Yaris hatchback, πως θα αντιπροσωπεύουν μέχρι το 2025 το 30% των αυτοκινήτων που η εταιρεία διαθέτει στην Ευρώπη. Στα ατού του εκτός των άλλων συγκαταλέγονται και οι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές του.
Στην Κύπρο το αυτοκίνητο αναμένεται το ερχόμενο φθινόπωρο, οι προπωλήσεις όμως έχουν ήδη ξεκινήσει._ Μ. Σ.
Οι τιμές εκκίνησης του Toyota Yaris Cross
1.5 125 PS: 19.800 ευρώ
1.5 116 PS Hybrid: 22.300 ευρώ
Toyota Yaris Cross Hybrid
>ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.490 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 116 PS >ΡΟΠΗ: 120 Nm/3.800 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΤΗΡΑ: 141 Nm >ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ: 4.180x1.765x1.560 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.560 χλστ. >ΒΑΡΟΣ: 1.170 (1.260) κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,2 (11,8) δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 170 χλμ./ώρα >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 4,3 (4,6) λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 98 (105) γρ./χλμ.
Σε παρένθεση οι τιμές της τετρακίνητης έκδοσης.
ΚΕΙΜΕΝΟ: ΜΙΧΑΛΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ