Όταν η Porsche κατασκεύαζε την Mercedes 500 E
Λίγοι είναι αυτοί που γνωρίζουν την ιστορία της 8κύλινδρης Mercedes 500 E, την οποία κατασκεύασε σε περισσότερα από 10.000 αντίτυπα η… Porsche.
H Mercedes 500 E αποτέλεσε μια ειδική κατασκευή την οποία ανέλαβε να κατασκευάσει η Porsche, στα τέλη της δεκαετίας του ’80, με επικεφαλής του όλου εγχειρήματος δύο ταλαντούχους μηχανικούς: τους Michael Hölscher (Project Manager Development) και Michael Mönig (Prototype Management).
Την εποχή εκείνη η Porsche κατάφερε να συνάψει από την τότε Daimler-Benz AG το συμβόλαιο για την κατασκευή ενός σπορ σεντάν αυτοκινήτου, που θα βασίζονταν στην W124, το οποίο έμεινε γνωστό τα χρόνια που ακολούθησαν με την ονομασία Mercedes 500 E. Για την Porsche, η συνεργασία αυτή αποτέλεσε μια σημαντική ανάσα σε μια οικονομικά δύσκολη συγκυρία για την εταιρεία από το Zuffenhausen, ενώ την ίδια στιγμή το όλο εγχείρημα ήταν για την Mercedes ένα πρώτης τάξεως εφαλτήριο προκειμένου να εντάξει στους κόλπους της ένα τετράθυρο, μεγάλο σε διαστάσεις σπορ αυτοκίνητο με εντυπωσιακές για την εποχή επιδόσεις.
Πολύ σύντομα, η Porsche δημιούργησε έναν ανοιχτό δίαυλο επικοινωνίας με την Mercedes στα πλαίσια του οποίου νέες ιδέες, blue prints και αρχικά ανταλλακτικά πηγαινοέρχονταν ανάμεσα στις δυο εταιρείες έως ότου η Mercedes 500 E πάρει τη μορφή του πρωτοτύπου υπό τη σκέπη της ονομασίας “Project 2758” – και στη συνέχεια ενός «κανονικού» αυτοκινήτου παραγωγής.
Mercedes 500 E «Μade by Porsche»
Από το 1988 έως και το φθινόπωρο του 1990, όταν η εντυπωσιακή Mercedes 500 Ε παρουσιάστηκε επίσημα και για πρώτη φορά στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, οι Michael Hölscher και Michael Mönig πέρασαν ατέλειωτες ώρες προκειμένου να πετύχουν το αποτέλεσμα που ήθελαν.
Η νέα Mercedes 500 Ε χρησιμοποιούσε ως βάση της το γνωστό, 4θυρο αμάξωμα της W124, με σημαντικές ωστόσο σχεδιαστικές διαφορές, όπως για παράδειγμα τα φαρδύτερα εμπρός φτερά και τα νέα φωτιστικά σώματα στο εμπρός μέρος που επέτρεπαν την είσοδο μεγαλύτερων ποσοτήτων αέρα που με τη σειρά του τροφοδοτούσε τον 5λιτρο ατμοσφαιρικό V8 κινητήρα Mercedes SL.
Ο συγκεκριμένος κινητήρας είχε 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, απέδιδε 326 ίππους και συνεργάζονταν με αυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων, αποδίδοντας μέγιστη ροπή 480 Νm. Το αυτοκίνητο είχε την ικανότητα να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο μόλις 6,1 δλ. επιτυγχάνοντας τελική ταχύτητα που περιορίζονταν ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Την ίδια στιγμή διέθετε μεγαλύτερα φρένα από την 500 SL, από την οποία δανείζονταν την εμπρός ανάρτηση.
Όντας ένα εντυπωσιακό σε κάθε του πτυχή σεντάν υψηλών επιδόσεων, η Mercedes 500 E κατασκευάστηκε από το 1991, όταν και ξεκίνησε η εμπορική της διάθεση, έως και τον Απρίλιο του 1995, όταν το όλο project ολοκληρώθηκε, σε 10.479 αντίτυπα, με την Porsche να δημιουργεί αρχικά 10 αυτοκίνητα την ημέρα. Ωστόσο, πολύ σύντομα, λόγω της αυξημένης ζήτησης, ο ρυθμός παραγωγής του αυτοκινήτου διπλασιάστηκε σε 20 μονάδες σε ημερήσια βάση.
Σήμερα, τριάντα χρόνια μετά την έναρξη παραγωγής της… made by Porsche Mercedes 500 E, οι συνταξιούχοι πλέον μηχανικοί που την δημιούργησαν είχαν την ευκαιρία να την οδηγήσουν ξανά αναπολώντας ένα εγχείρημα που αρχικά έμοιαζε ακατόρθωτο.
«Κοιτάζοντας το αυτοκίνητο σήμερα, είναι σχεδόν αδύνατο να πιστέψουμε ότι ο σχεδιασμός θα μπορούσε να είναι τόσο τέλειος πριν από 30 χρόνια χωρίς τη χρήση δεδομένων CAD. Έχω τεράστιο σεβασμό για τους συναδέλφους μου στο τμήμα κατασκευής αμαξωμάτων και ειδικά για το όραμα το οποίοι είχαν», δηλώνει ο Hölscher.
Σημ: Η μαύρη Mercedes 500 E που απεικονίζονται στο σχετικό υλικό ανήκει σήμερα στην Porsche και φυλάσσεται στο μουσείο γνωστό Porsche Museum, στην έδρα της εταιρείας.
Δείτε το σχετικό βίντεο στη συνέχεια: