
Porsche 935 Moby Dick

Δεν ήταν αυτοκίνητο αλλά θαύμα τεχνολογίας που έσπειρε τον τρόμο
Γεννήθηκε μέσα από την ανάγκη για απόλυτη ταχύτητα και την τέχνη της μηχανολογικής υπέρβασης. Ένα ήταν σίγουρο, η 935/78 δεν φτιάχτηκε για να ακολουθεί.
Ο θρυλικός σχεδιαστής της, Norbert Singer, πίεσε τους κανονισμούς στα όριά τους. Με εμπρόσθια μύτη τύπου slant nose, τα φανάρια κατέβηκαν στον προφυλακτήρα και η αντίσταση του αέρα εξαφανίστηκε. Οι αντίπαλοι με κινητήρα μπροστά δεν μπορούσαν να αντιγράψουν το κόλπο.

Το πίσω μέρος δεν είχε περιορισμούς — έτσι γεννήθηκε η μακριά ουρά που της χάρισε το παρατσούκλι Moby Dick.
Ο κινητήρας: επίπεδος εξακύλινδρος, 3.2 λίτρα, διπλό τούρμπο KKK, τετραβάλβιδες κεφαλές, 845 ίπποι σε φουλ πίεση και ρύθμιση από το cockpit. Ναι, από το cockpit!

Στο ντεμπούτο του στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής, στο Silverstone, διέλυσε τον ανταγωνισμό: τερμάτισε 7 γύρους μπροστά.
Δεν κυνήγησε τίτλους. Ήταν επίδειξη δύναμης.
Ένα μηχανολογικό αριστούργημα.
Ένας θρύλος.