«Mini 6000» – Ταξίδι στο ψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου

Ένα Mini του 1974 ξεκίνησε από το Μοντεβιδέο της Ουρουγουάης και περνώντας από τις κεντρικές πεδιάδες της Αργεντινής έφτασε στο Ojos del Salado, το ψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου στην έρημο Atacama της Χιλής.

Το ταξίδι «Mini 6000» με εμπνευστή και οδηγό τον Ben Coombs έγινε με ένα Mini του 1974. Με εκκίνηση από την πρωτεύουσα της Ουρουγουάης και στη συνέχεια ένα ταξίδι στις κεντρικές πεδιάδες της Αργεντινής, κατέληξε στο Ojos del Salado, το ψηλότερο ηφαίστειο του κόσμου στην έρημο Atacama της Χιλής. Παρά το γεγονός ότι στο παρελθόν είχε ταξιδέψει σε όλη την αμερικανική ήπειρο με ένα TVR Chimera και είχε διασχίσει την Αφρική με μια Porsche 944, το «Mini 6000» ήταν αναμφισβήτητα η πιο δύσκολη περιπέτειά του μέχρι σήμερα.

Mini 6000

Διασχίζοντας την πιο ξηρή περιοχή του πλανήτη, με το οδικό ταξίδι των 4.000 μιλίων του Ben Coombs μέσω Ουρουγουάης, Αργεντινής και Χιλής, το Mini του 1974 έγινε προς στιγμήν το υψηλότερο αυτοκίνητο στον πλανήτη, εφοδιασμένο με ελαστικά «FK07» της Falken. Εκτός από τις θερμοκρασίες που έπεσαν στους -20˚C, τους καυτούς ανέμους που έκαναν αμμοβολή, ενώ κουβαλούσε 200 κιλά επιπλέον εξοπλισμού μέσα και πάνω στο 600 κιλών Mini του, περιλαμβανομένου ενός πακέτου τριών εφεδρικών ελαστικών, ο Ben και το Mini του αντιμετώπισαν τις απρόβλεπτες και απειλητικές συνέπειες της ανάβασης στα 6000 μέτρα.

Mini 6000

Ακόμη και στο μισό αυτό υψόμετρο, τόσο το Mini όσο και ο οδηγός είχαν 25% λιγότερο αέρα για να αναπνεύσουν. Έχοντας πλήρη επίγνωση των κινδύνων που θα αντιμετώπιζε και επιθυμώντας να διασφαλίσει ότι θα πήγαινε σε αυτό το σκληρό περιβάλλον όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένος, ο Ben δεν έκανε συμβιβασμούς.

Mini 6000

Ο Βen εντυπωσιάστηκε πολύ με ορισμένα από τα νεότερα πετρώματα που συναντάμε στις απότομες πλαγιές του Ojos del Salado να έχουν ηλικία μόλις 30.000 ετών και με τις τελευταίες ροές λάβας να λέγεται ότι υπήρξαν πριν από 11.000-12.000 χρόνια. Παρά την καθημερινή συντήρηση για να αντιμετωπιστεί το υψόμετρο που στραγγαλίζει τον αέρα του κινητήρα του Mini, περιλαμβανομένης της τακτικής ρύθμισης του καρμπυρατέρ ανάλογα με το αυξανόμενο υψόμετρο, ήταν δύσκολο να περάσει αρκετό καύσιμο για να ξεκινήσει και να συνεχίσει να λειτουργεί ο κινητήρας.

Mini 6000

Με το Mini να βρίσκεται πλέον σε υψόμετρο υψηλότερο από οποιουδήποτε άλλου δρόμου στον κόσμο, μόλις 100 μέτρα πριν από τον στόχο των 6.000 μέτρων, ο πλωτήρας του καρμπυρατέρ κόλλησε, εμποδίζοντας τον κινητήρα να πάρει μπροστά. Τότε, ο Ben κατευθύνθηκε προς τα κάτω μέσα από το ένα «δάσος» με ογκόλιθους, φέρνοντας το αυτοκίνητο σε επίπεδο έδαφος, όπου επιτέλους ζωντάνεψε και μπορούσε να ξεκινήσει την όχι λιγότερο απαιτητική κατάβαση και το ταξίδι επιστροφής των 1.500 μιλίων, μέσω της Παταγονίας. Καθώς τα μεγέθη των ελαστικών γίνονται όλο και μεγαλύτερα, η Falken συνεχίζει να υποστηρίζει τους ιδιοκτήτες κλασικών αυτοκινήτων προσφέροντας μικρότερα μεγέθη, περιλαμβανομένης μιας ευρύτερης γκάμας ελαστικών 12 και 13 ιντσών, που συναντώνται συχνότερα στα σύγχρονα κλασικά αυτοκίνητα.

Mini 6000

Ojos del Salado

Mini 6000

Παρακολουθήστε τα όλα εδώ: Η ιστορία της καρό σημαίας | SpeedΖone Podcast EP67

 

Δείτε τον πλήρη κατάλογο με τις ανακλήσεις εδώ 

Ωρολογιακές βόμβες Takata στην Κύπρο (δείτε εδώ το podcast)

Δείτε ακόμη: Αυτά που δεν έδειξε η σειρά Senna | SpeedΖone Podcast EP66 

Tags: