Δαβίδ εναντίον Γολιάθ ή αλλιώς Puma ST vs Puma RC
Μια επική μάχη που αποτυπώθηκε σε ένα συναρπαστικό βίντεο οργάνωσε η Ford στην πίστα Brands Hatch στη Μ. Βρετανία ανάμεσα στο Puma ST των 200 ίππων και το Puma RC, ένα τηλεκατευθυνόμενο μοντέλο σε κλίμακα 1/10 της κορυφαίας SUV πρότασης της Ford Performance στην Ευρώπη.
Δαβίδ εναντίον Γολιάθ, σε μια ιστορία όμως διαφορετική από αυτή που όλοι γνωρίζουμε. Πιο συγκεκριμένα, το νέο Puma ST, το πρώτο SUV της Ford Performance στην Ευρώπη, πρωταγωνιστεί σε μία επική μονομαχία εναντίον μια μικρής αλλά ισχυρής έκδοσης του… εαυτού του, σε ένα συναρπαστικό νέο βίντεο που κυκλοφόρησε η Ford.
Το βίντεο με τίτλο Puma ST vs. Puma RC φέρνει αντιμέτωπα το υψηλών επιδόσεων Puma ST των 200 ίππων που οδηγεί η Louise Cook και ένα τηλεχειριζόμενο μοντέλο σε κλίμακα 1/10 με χειριστή τον επαγγελματία οδηγών αγώνων RC (radio-controlled) Lee Martin σε μια αγωνιώδη μάχη με το χρόνο.
Το όλο σκηνικό έχει… στηθεί στην εμβληματική πίστα Brands Hatch στη Μ. Βρετανία, με τη μοναδική αυτή μονομαχία να αποτελεί και την απόλυτη δοκιμή ευελιξίας για το Puma ST. Χρησιμοποιώντας τις ικανότητές του στις στροφές, οι οποίες ενδυναμώνονται από τις σοφιστικέ τεχνολογίες της Sports Technologies, το Puma ST μπορεί να διανύσει τα 1,9 χλμ. του Brands Hatch Indy Circuit σε 60 περίπου δευτερόλεπτα.
Από την άλλη, η μινιατούρα Puma RC σε κλίμακα 1/10 πρέπει να καλύψει 3 γύρους στην πίστα καρτ μήκους 220 μέτρων στο Brands Hatch, η οποία αποτελεί πιστό αντίγραφο της πίστας Indy Circuit με τις ίδιες 6 απαιτητικές στροφές.
Οι μονομάχοι
Το γνωστό πλέον Puma ST αντλεί ισχύ από τον βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost των 200 ίππων της Ford και επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα. Οι τεχνολογίες της Sports Technologies, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνονται το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα, τα πατενταρισμένα ελατήρια κατανομής φορτίων και οι σπορ ρυθμίσεις τόσο στην ανάρτηση όσο και στο σύστημα διεύθυνσης, συνδυάζονται ιδανικά για την περίστασ την ώρα που τα επιλέξιμα προφίλ οδήγησης περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα Track που προσαρμόζει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του οχήματος για ταχύτερους χρόνους στην πίστα.
Από το μεριά του, το Puma RC, ένα μοναδικό και ειδικά διαμορφωμένο μοντέλο σε κλίμακα 1/10 που ανέπτυξε η Βρετανική Designworks για τον συγκεκριμένο αγώνα, βασίζεται στην πλατφόρμα ARC R12FF και χρησιμοποιεί ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 402 W που εξασφαλίζει ταχύτητες της τάξης των 80 χλμ./ώρα. Προσεκτικά σχεδιασμένο για να παραπέμπει στο μοντέλο κανονικών διαστάσεων με όσο το δυνατόν μεγαλύτερη πιστότητα, το Puma RC είναι προσθιοκίνητο, όπως το… πραγματικό Puma ST, με το ελαφρύ του πλαίσιο να είναι κατασκευασμένο από ανθεκτικό πολυεστέρα (HIPS) με χρήση ψηφιακών μηχανολογικών δεδομένων από το πραγματικό αυτοκίνητο και μιας φρέζας που ελέγχεται μέσω υπολογιστή.
Λεπτομέρειες του οχήματος όπως οι ζάντες, οι εξωτερικοί καθρέπτες και οι υαλοκαθαριστήρες έχουν κατασκευαστεί μέσω τρισδιάστατης εκτύπωσης και διακρίνονται για την λεπτομέρειά τους. Ακόμα και το εξωτερικό χρώμα Mean Green του οχήματος είναι ίδιο με εκείνο του Ford Puma ST χρησιμοποιώντας τη ίδια ακρυλική, υδατοδιαλυτή βαφή.
Οι πιλότοι
Προσφέροντας στο Puma ST των 200 ίππων την καλύτερη ευκαιρία για νίκη στην εν λόγω αντιπαράθεση, η Βρετανίδα οδηγός αγώνων ράλλυ Louise Cook που βρέθηκε πίσω από το τιμόνι του είναι νικήτρια στο FIA Production Car Cup στην δικίνητη κατηγορία αλλά και κάτοχος του τίτλου British Rally Championship για τις γυναίκες οδηγούς.
Από τη μεριά του, ο Lee Martin, χειριστής του Puma RC στη συγκεκριμένη αντιπαράθεση, είναι επαγγελματίας οδηγός RC με 6 ευρωπαϊκά και 13 βρετανικά πρωταθλήματα στο παλμαρέ του.
Puma ST vs Puma RC
Puma ST | Puma RC | |
Κινητήρας | 200 ίπποι, 1.5 λίτρων Ford EcoBoost | ηλεκτροκινητήρας 402 W χωρίς ψήκτρες |
Μετάδοση | Κίνηση εμπρός, εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο | Κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης |
Επιτάχυνση | 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δευτ. | 0-80 χλμ./ώρα σε 3,0 δευτ. |
Τελική ταχύτητα | 220 km/h | 80 km/h |
Τροχοί | 19 ιντσών | 1,9 ιντσών |
Μήκος | 4.226 mm | 420 mm |
Ύψος | 1.533 mm | 155 mm |
Βάρος | 1.358 kg | 1,3 kg |
Οι δηλώσεις
«Αυτός δεν ήταν ένας συνηθισμένος αγώνας, αλλά το Puma ST είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει επιδόσεις και ευελιξία σε ένα συμπαγές και πρακτικό πακέτο, ανεξαρτήτως συνθηκών. Ακόμα και όταν έχει απέναντί του ένα καθαρά αγωνιστικό αυτοκίνητο και έναν πρωταθλητή οδηγό, μπορεί να ανταποκριθεί επάξια»_Stefan Muenzinger, manager Ford Performance, Europe
«Η οδήγηση του Puma ST για πρώτη φορά ήταν μία συναρπαστική εμπειρία. Δεν ξέρω τι περίμενα αλλά δεν αισθάνθηκα ότι ήταν ένα SUV, καθώς έδινε την αίσθηση ενός hatchback και απόλαυσα τόσο πολύ την οδήγηση στο Brands Hatch. Έχω συνηθίσει να οδηγώ αυτοκίνητα ράλλυ της Ford και ήταν ωραίο που βίωσα τη γνώριμη αίσθηση ταχύτητας και ασφάλειας που προσφέρει το πλαίσιο του Puma ST»_Louise Cook, WRC rally driver
«Ήταν μία θαυμάσια ευκαιρία για να δει κάποιος πως ένα αυτοκίνητο RC μάχεται ενάντια σε ένα πραγματικό αυτοκίνητο. Το μοντέλο δημιουργήθηκε για να μοιάζει όσο το δυνατόν περισσότερο με το πραγματικό: ήταν προσθιοκίνητο, είχε αμάξωμα SUV – και όπως και το πραγματικό είχε εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Ο αγώνας ήταν απολαυστικός. Ίσως την επόμενη φορά η Louise κι εγώ μπορούμε να αλλάξουμε αυτοκίνητα.»_ Lee Martin, RC racer
Δείτε στη συνέχεια το σχετικό βίντεο: