Leyat Hélica – Ένας διαφορετικός τρόπος να κινείσαι
Το γαλλικής προέλευσης Leyat Hélica, προϊόν των πειραμάτων της πρώτης εποχής της αεροδυναμικής, ήταν περισσότερο γνωστό ως «το αεροπλάνο χωρίς φτερά».
Η «Leyat Automobiles» ήταν μια γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία που ιδρύθηκε το 1919 στο Παρίσι από τον Marcel Leyat. Το εργοστάσιο της εταιρείας βρισκόταν στο Quai de Grenelle, στο 15ο δημοτικό διαμέρισμα. Το Hélica ήταν περισσότερο δημοφιλές ως «το αεροπλάνο χωρίς φτερά» χάρις στις περίεργες αεροδυναμικές και μηχανολογικές λύσεις που είχε ακολουθήσει. Οι επιβάτες κάθονταν ο ένας πίσω από τον άλλον όπως σε ένα αεροσκάφος, ενώ το αυτοκίνητο κινούνταν από μια γιγαντιαία έλικα που έπαιρνε ενέργεια από ένα μηχανικό σύνολο με το όνομα «Scorpion», απόδοσης 8 ίππων.
Το αμάξωμα του οπωσδήποτε παράξενου αυτοκινήτου ήταν κατασκευασμένο από… κόντρα πλακέ. Το όχημα κατευθυνόταν χρησιμοποιώντας τους πίσω τροχούς και το πλαίσιό του ζύγιζε μόλις 250 κιλά, γεγονός που το καθιστούσε επικίνδυνα γρήγορο. Το 1927, ένα Hélica έφτασε την ταχύτητα των 171 χλμ. στο «Autodrome de Linas-Montlhéry» (σ.σ.: o οδηγός που έφτασε αυτό το πράγμα σε αυτά τα χιλιόμετρα, αξίζει σίγουρα έναν αδριάντα). Ο Leyat συνέχισε να πειραματίζεται με την Helica, χρησιμοποιώντας έλικες με δύο και τέσσερα πτερύγια, ενώ από το 1919 μέχρι το 1925 πούλησε 30 οχήματα αυτού του τύπου.
Ποιος ήταν ο Marcel Leyat
Ο Marcel Leyat που έζησε για 101 χρόνια (1885-1986) ήταν μηχανικός, εφευρέτης, πρωτοπόρος της αεροπορίας, κατασκευαστής αυτοκινήτων και ένθερμος φίλος των πρώτων καιρών της αεροδυναμικής τεχνολογίας. Αποφοίτησε από την École Centrale του Παρισιού το 1907 και την επόμενη χρονιά εργάστηκε για την Société Astra, κατασκευάζοντας ένα διθέσιο ανεμόπτερο με την ονομασία «Quand Quelle». Το 1909 έβαλε σκοπό να είναι ο πρώτος που θα διασχίσει με αεροπλάνο τη Μάγχη, αλλά ο Louis Blériot τον πρόλαβε. Το 1910, κατασκεύασε ένα διθέσιο αεροπλάνο με έλικα μήκους 11 μέτρων και πλάτους 16 μέτρων. Κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου, κατασκεύασε αρκετά αεροσκάφη, περιλαμβανομένου ενός βομβαρδιστικού. Συνολικά, σχεδίασε και κατασκεύασε περίπου τριάντα διαφορετικά αεροσκάφη μέχρι τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Διαβάστε ακόμη: Ο 16χρονος Κύπριος που στοχεύει καριέρα στα Indycars