Στα Ιστορικά εντάσσονται από το 2025 τα αγωνιστικά αυτοκίνητα των ετών 1991-2000
Το Παγκόσμιο Συμβούλιο της FIA αποφάσισε ότι από το 2025 τα αγωνιστικά που κατασκευάστηκαν μεταξύ των ετών 1991 και 2000 θα μπορούν να φέρουν τα Ιστορικά Τεχνικά Διαβατήρια που τους επιτρέπουν να συμμετέχουν σε πρωταθλήματα της FIA και διεθνείς διοργανώσεις.
Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Παγκόσμιου Συμβουλίου της FIA εγκρίθηκε μια σπάνια και σημαντική επικαιροποίηση των κανονισμών που διέπουν την επιλεξιμότητα των ιστορικών αυτοκινήτων, για τη συμμετοχή τους σε αγώνες μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Αυτές οι αλλαγές στο «Παράρτημα Κ» του Διεθνούς Κώδικα σημαίνουν ότι από το 2025 τα αγωνιστικά αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν μεταξύ των ετών 1991 και 2000 θα μπορούν να φέρουν τα Ιστορικά Τεχνικά Διαβατήρια που τους επιτρέπουν να συμμετέχουν σε πρωταθλήματα της FIA και διεθνείς διοργανώσεις μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτή η ενημέρωση θα επαναφέρει πολλά από τα πιο εμβληματικά αγωνιστικά αυτοκίνητα στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, επιτρέποντας στους λάτρεις να απολαύσουν τους ήχους μιας αξιοσημείωτης δεκαετίας τεχνολογικής προόδου. Στους αγώνες πίστας τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της F1 από την εποχή των turbo, τα οποία προηγουμένως είχαν εγκριθεί μόνο για επίδειξη, μετακινούνται πλέον στην κατηγοριοποίηση αγώνων.
Οι κινητήρες των 3,5 λίτρων της F1 που ακολούθησαν την απαγόρευση των κινητήρων turbo θα επιστρέψουν στους αγώνες, καθώς και η κατηγορία Formula 3000. Στους αγώνες σπορ αυτοκινήτων, αυτή η νέα περίοδος επιλεξιμότητας σημαίνει ότι οι ιστορικοί αγώνες θα αντικατοπτρίζουν πλέον την άνοδο των εμβληματικών Le Mans Prototypes και GT με αυτοκίνητα όπως η Mercedes-Benz CLK GTR, η Porsche 911 GT1, η McLaren F1 GTR ή η Ferrari F40 LM, η Jaguar XJ220 και η Chrysler Viper.
Για τους φίλους των αυτοκινήτων τουρισμού, η περίοδος Super Touring είναι τώρα επίσης επιλέξιμη, φέρνοντας αυτοκίνητα από Audi, Opel, Renault, Alfa Romeo και Volvo για να δώσουν ξανά «μάχη». Η αλλαγή για τα ιστορικά ράλι προβλέπει ότι ένα ευρύ φάσμα νέων αυτοκινήτων γίνεται επιλέξιμο, συμπεριλαμβανομένων μερικών από τις πιο εμβληματικές κατηγορίες. Η κλασική περίοδος του Group A στα μέσα της δεκαετίας του ’90 περιελάμβανε αυτοκίνητα όπως το Subaru Impreza του Group A, συνώνυμο του αείμνηστου Colin McRae. Το Mitsubishi Lancer και το Ford Escort Cosworth ήταν επίσης εξαιρετικά επιτυχημένα, μαζί με αυτοκίνητα από την Toyota και τη Lancia. Καθώς η δεκαετία του ’90 έφτασε στο τέλος της, το 1997 εισήχθη η μορφή «World Rally Car». Αυτά τα turbo 4WD αυτοκίνητα ήταν στην αιχμή της τεχνολογίας μετάδοσης, των φρένων και των επιδόσεων. Τα Toyota Corolla WRC, Subaru Impreza WRC, Ford Focus WRC και Peugeot 206 WRC παραμένουν μέχρι σήμερα μερικά από τα πιο δημοφιλή και γοητευτικά αυτοκίνητα ράλι. Η μετάβαση στο έτος 2000 ανοίγει μια άνευ προηγουμένου ποικιλία νέων αυτοκινήτων ράλλυ, από το ταπεινό Nissan Micra μέχρι τα θρυλικά αυτοκίνητα του WRC.
Η FIA θα προβεί σε περαιτέρω ανακοινώσεις και θα διεξάγει έρευνα στις αρχές του 2025 για να βοηθήσει τους ιδιοκτήτες των νέων επιλέξιμων ιστορικών αυτοκινήτων, ώστε να υποβάλουν αίτηση για τα Ιστορικά Τεχνικά Διαβατήρια και να κάνουν τα αυτοκίνητά τους να αγωνιστούν ξανά.