Citroen CX – Η κυρία της μεσαίας τάξης έγινε 50 ετών…
Εξαιρετική άνεση, προηγμένη εργονομία και άψογη συμπεριφορά στο δρόμο από την Citroen CX, ένα αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε πριν από 50 χρόνια αντιπροσώπευσε επάξια τα γαλλικά χρώματα στην κατηγορία του για δύο σχεδόν δεκαετίες…
Εξαιρετική άνεση, προηγμένη εργονομία και άψογη συμπεριφορά στο δρόμο από ένα αυτοκίνητο που αντιπροσώπευσε τα γαλλικά χρώματα στην κατηγορία του για δύο σχεδόν δεκαετίες…
Το πολυτελές saloon των δύο όγκων παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στον ευρύ κόσμο του αυτοκινήτου στην διεθνή έκθεση των Παρισίων, τον Οκτώβριο του 1974. Σχεδιασμένο από τoν Robert Opron, άφησε άριστες εντυπώσεις από τους πρώτους κιόλας μήνες της σταδιοδρομίας του, οι οποίες είχαν ως αποτέλεσμα να αναδειχθεί εύκολα Αυτοκίνητο της Χρονιάς 1975. Μάλιστα, οι αντίπαλοί του για τον επίζηλο τίτλο δεν ήταν καθόλου ευκαταφρόνητοι, αν σκεφτούμε ότι τη δεύτερη θέση της τελικής ψηφοφορίας κατέλαβε με σημαντική διαφορά το Volkswagen Golf πρώτης γενιάς. Το CX ήταν το πρώτο μοντέλο του είδους του στην μακρά ιστορία της Citroen που πουλήθηκε και με κινητήρα diesel, γεγονός που του έδωσε ένα ιδιαίτερο εμπορικό πλεονέκτημα σε μια εποχή που ζούσε τις συνέπειες της πρώτης παγκόσμιας ενεργειακής κρίσης.
Με την εμφάνισή του η γαλλική εταιρεία ήταν πλέον σε θέση να αποδείξει εκ νέου στο ευρύ κοινό τις καινοτόμες δυνατότητές της, με κινητήρες που πληρούσαν υψηλά πρότυπα, όσον αφορά την οδηγική απόλαυση και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Η αεροδυναμική του έπαιξε καθοριστικό ρόλο στο πολύ σημαντικό ζήτημα της αποδοτικότητας των καυσίμων, άλλωστε το ακρωνύμιο CX που υιοθετήθηκε για το μοντέλο παραπέμπει ακριβώς στον χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας του αυτοκινήτου (με τα γράμματα Cx συμβολίζεται στα γαλλικά ο αεροδυναμικός συντελεστής που γνωρίζουμε με τη βρετανική γραφή ως Cd).
Μέσα στα επόμενα χρόνια η Citroen συνέχισε να αναβαθμίζει το CX με περαιτέρω τεχνολογικές βελτιώσεις, συμπεριλαμβανομένης μιας station-wagon εκδοχής το 1975 και της sport έκδοσης 2400 GTi με ηλεκτρονικό ψεκασμό το 1977, η οποία είχε χαρακτηριστεί τότε ως η ταχύτερη γαλλική πρόταση για τη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων. Την εποχή εκείνη υπήρχε ήδη η Prestige, που ήταν 28 εκατοστά μεγαλύτερη σε μήκος από το αρχικό μοντέλο. Αναγνωρισμένο για το στιλ του και τις τολμηρές τεχνικές επιλογές του, το CX ήταν επίσης εξαιρετικά άνετο αυτοκίνητο. Είχε κληρονομήσει την υδροπνευματική ανάρτηση της εμβληματικής σειράς DS, καθώς επίσης και το υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης που είχε βρει εφαρμογή στην SM (Sports Maserati) το 1970.
Επίσης, ο εσωτερικός σχεδιασμός του έδινε ιδιαίτερη έμφαση στην άνεση, με μια φουτουριστική θέση οδήγησης που επέτρεπε σε όποιον καθόταν πίσω από το τιμόνι να έχει πρόσβαση σε όλα τα χειριστήρια χωρίς να χρειάζεται να πάρει τα χέρια του από αυτό. Ακόμη, το Citroen CX ήταν το πρώτο γαλλικό αυτοκίνητο που εφοδιάστηκε με ABS (1985). Το Citroen CX ήταν μια μεγάλη επιτυχία, που αρίθμησε περισσότερες από 1.200.000 μονάδες παραγωγής μέχρι το 1991. Στις ημέρες μας, ζει μέσα από τις νοσταλγικού χαρακτήρα εκδηλώσεις, που διοργανώνονται από πολλούς ρομαντικούς ιδιοκτήτες του σε ολόκληρο τον κόσμο.
CITROEN CX Ι PRESTIGE (1975) Kινητήρας: 4κύλινδρος σε σειρά Κυβισμός: 2.347 κ.εκ. Διάμετρος x διαδρομή: 93.5 mm x 85.5 mm Σχέση συμπίεσης: 8.75:1 Ισχύς: 113 ίπποι στις 5.750 σ.α.λ. Ροπή: 18,6 χλγμ. στις 3.500 σ.α.λ. Μετάδοση κίνησης: στους εμπρός τροχούς Κιβώτιο ταχυτήτων: Χειροκίνητο 4 σχέσεων Ανώτατη ταχύτητα: 181 χλμ/ώρα 0-100 χλμ./ώρα: 12,2 δλ. Μέση κατανάλωση: 11,9 λτ./100 χλμ. Μήκος: 4.916 χλστ. Πλάτος: 1.734 χλστ. Ύψος: 1.375 χλστ. Μεταξόνιο: 3.095 χλστ. Μετατρόχιο εμπρός: 1.474 χλστ. Μετατρόχιο πίσω: 1.360 χλστ. Απόσταση από το έδαφος: 155 χλστ. Βάρος: 1.450 κιλά