H Ferrari GTO γιορτάζει τα 40 της χρόνια
Η Ferrari GTO είναι ένα εμβληματικό αυτοκίνητο. Και συνάμα το πρώτο supercar στην ιστορία της εταιρείας από το Maranello.
Ακριβώς 40 χρόνια μετά την παρουσίασή της GTO στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1984, η Ferrari εγκαινιάζει σήμερα το «GTO Legacy Tour 2024», μια… κινούμενη γιορτή για την 40η επέτειο ενός πραγματικά θρυλικού αυτοκινήτου.
Πιο συγκεκριμένα, οι ιθύνοντες από το Maranello διοργανώνουν ένα οδηγικό tour για τους ιδιοκτήτες του πρώτου στην ιστορία του cavallino rampante υπεραυτοκινήτου στους ιταλικούς Δολομίτες από την 1η έως και την 5η Οκτωβρίου.
Το συγκεκριμένο event αποτελεί την δεύτερη έκδοση του Legacy Tour, που εγκαινιάστηκε από την Ferrari με την εμβληματική F40 το 2023 (δείτε σχετικό φωτογραφικό υλικό στο τέλος του άρθρου).
Για το 2024, το «GTO Legacy Tour 2024» ξεκινά από τη Val Rendena, με τους συμμετέχοντες, μαζί με τις τετράτροχες καλλονές τους, να έχουν ως φόντο τους εντυπωσιακούς Δολομίτες μέχρι και την τελευταία ημέρα οδήγησης που οδηγεί –που αλλού;- στο Maranello. Εκεί, οι ειδικοί της Ferrari Classiche και ορισμένα μέλη της αρχικής ομάδας εξέλιξης του αυτοκινήτου θα υποδεχθούν όλες τις GTO, ενώ στη συνέχεια τα αυτοκίνητα θα εκτεθούν εντός του εργοστασίου πριν ολοκληρωθεί και επίσημα το «GTO Legacy Tour 2024» με μια παρέλαση στην πίστα του Fiorano.
Λίγα λόγια την Ferrari GTO
Η Ferrari GTO παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 1984. Η ισχύς του V8 κινητήρα της, οι σμιλευμένες δια χειρός Pininfarina γραμμές της, το προηγμένο σωληνωτό της πλαίσιο και το αμάξωμα από σύνθετα υλικά κέρδισαν αμέσως την καρδία των απανταχού οπαδών της ιταλικής εταιρείας.
Η GTO ήταν η πρώτη Ferrari που διέθετε έναν V8 κινητήρα με δύο turbo εγκατεστημένο κατά τον διαμήκη άξονα. Η χωρητικότητα των 2,8 λίτρων της μονάδας, σε συνδυασμό με τους 8 κυλίνδρους, χάρισε στο αυτοκίνητο το ανεπίσημο όνομα «288» – η επίσημη ονομασία του αποτελούσε μια σαφή αναφορά στη θρυλική 250 GTO των αρχών της δεκαετίας του 1960.
Αρχικά, η Ferrari είχε ως στόχο να δημιουργήσει μόνο τα 200 αντίτυπα της GTO – όσα απαιτούνταν δηλαδή για την απαραίτητη ομολογκασιόν. Ωστόσο, οι αλλαγές που έλαβαν χώρα στη συνέχεια στους σχετικούς κανονισμούς οδήγησαν στην αποχώρηση της Ferrari από το πρωτάθλημα.
Η GTO έχει μείνει στην ιστορία ως το πρώτο supercar της Ferrari, ακολουθήμενη από τις F40, F50, η Enzo και η LaFerrari.
Η παραγωγή της ανήλθε τελικά στις 272 μονάδες.
Ferrari GTO – Τεχνικά χαρακτηριστικά
Κινητήρας: V8, 90o με δύο τούρμπο εγκατεστημένος κατά τον διαμήκη άξονα Κυβισμός: 2.855,08 κ.εκ. Διάμετρος x Διαδρομή: 80 x 71 χλστ. Μέγιστη ισχύς: 400 ίπποι/7.000 σ.α.λ. Μέγιστη ροπή: 496 Nm/3.800 σ.α.λ. Μήκος x Πλάτος x Ύψος: 4.290 x 1.910 x 1.120 χλστ. Βάρος: 1.160 κιλά 0-100 χλμ./ώρα: 4,9 δλ. 0-400 μ.: 12,7 δλ. 0-1.000 μ.: 21,8 δλ.