Skoda Octavia iV Grand Coupe: Δοκιμάζουμε την plug-in έκδοση των 204 ίππων

Η πλούσια γκάμα τoυ Skoda Octavia εμπλουτίζεται με τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η τεχνολογία των plug-in επαναφορτιζόμενων αυτοκινήτων.

Μπορεί κάποτε να ήταν επιστημονική φαντασία, αλλά ο εξηλεκτρισμός της Skoda προχωράει με γοργά βήματα και από το κάδρο δεν θα μπορούσε να λείπει το σημαντικότερο και δημοφιλέστερο μοντέλο του κατασκευαστή, που δεν είναι άλλο από τo Octavia. Καθώς λοιπόν είναι προ των εγχώριων πυλών το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρείας το πολλά υποσχόμενο Enyaq, η Skoda είναι σε θέση αυτή την στιγμή να υποστηρίξει και αυτό το μεταβατικό στάδιο, που πρεσβεύουν τα plug in υβριδικά οχήματα, τόσο με το Superb, όσο και με το Octavia, όλα με τον κωδικό iV που καταδεικνύει τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα του κατασκευαστή.

Σε ότι αφορά λοιπόν το Octavia iV μιλάμε στην ουσία για τρεις εκδόσεις, την σπορτίφ RS των 245 ίππων και εκείνη των 204 ίππων σε στέισον ή Grand Coupe. To πρώτο πλεονέκτημα ετούτης της plug in Grand Coupe είναι ότι τα επιπλέον στοιχεία του υβριδικού συστήματος μπορούν να φιλοξενηθούν αποτελεσματικότερα σε αυτές τις πλουσιοπάροχες διαστάσεις, χωρίς αυτό να συνεπάγεται χωροταξικούς συμβιβασμούς (όπως συμβαίνει με τον χώρο αποσκευών των αντίστοιχων χάτσμπακ εκδόσεων), αλλά και χωρίς να χρειάζεται να στραφεί κανείς στο, μάλλον υπερβολικό για τα ελληνικά δεδομένα, μέγεθος του Superb.

Εμφανισιακά δεν υπάρχουν ουσιαστικές διαφορές (πέρα από την θυρίδα φόρτισης στο εμπρός αριστερό φτερό) στο αεροδυναμικό αμάξωμα της Octavia (συντελεστής οπισθέλκουσας 0,265), που συνδυάζει τις επιβλητικές διαστάσεις (4.689 /2.680 χλστ. μήκος αμαξώματος/μεταξονίου) με την κομψή εικόνα. Αντίστοιχα στο ποιοτικό εσωτερικό συναντάμε τις επιπλέον ενδείξεις του υβριδικού συστήματος στον ψηφιακό πίνακα οργάνων και την οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων.

Η μπαταρία που βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα δεν μειώνει ουσιαστικά το διαθέσιμο χώρο για τους επιβάτες, ενώ το ρεζερβουάρ καυσίμου που μετατοπίστηκε στο πίσω μέρος και σε συνδυασμό με την ύπαρξη της στάνταρ ανάρτησης τεσσάρων συνδέσμων, έχουν αναπόφευκτα μειώσει το πόρτ μπαγκάζ από τα 600 λίτρα των απλών εκδόσεων στα 450, τα οποία πάντως θα καλύψουν αποτελεσματικά τις συμβατικές μεταφορικές ανάγκες μιας οικογένειας.

H υβριδική τεχνολογία

Το υβριδικό σύστημα του γκρουπ VW είναι κοινό και στις δύο εκδόσεις ιπποδύναμης, με τις όποιες διαφορές να οφείλονται καθαρά σε θέμα software και ρυθμίσεων, όπου στην προκειμένη περίπτωση το συνδυαστικό αποτέλεσμα ανέρχεται στους 204 ίππους και τα 350 Nm ροπής. Ένας 1400αρης TSI τούρμπο βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού 150 ίππων, συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 115 ίππων ο οποίος είναι ενσωματωμένος στο DSG κιβώτιο των έξι σχέσεων, τεχνολογίας shift by wire (οι εντολές δίνονται ηλεκτρονικά, χωρίς κάποια μηχανική σύνδεση του επιλογέα με το κιβώτιο). Η ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία μικτής χωρητικότητας 13 kWh η οποία φορτίζεται είτε μέσω μέσω εξωτερικής πηγής εναλλασσόμενου ρεύματος (σε οικιακή πρίζα χρειάζονται 5 ώρες ή από wallbox σε 3,5 ώρες περίπου), είτε μέσω του θερμικού κινητήρα, ενώ ένα μικρό ποσοστό μπορεί να προέρχεται και από την ανάκτηση της ενέργειας πέδησης (ο οδηγός μπορεί να επιλέξει κάποια από τις τρεις διαθέσιμες βαθμίδες).

Εκτός από τα συνήθη προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal, Sport και το παραμετροποιήσημο, Individual) του Driving Mode, Υπάρχουν και αυτά που αφορούν το υβριδικό σύστημα και εκτός από την επιλογή μεταξύ αμιγούς ηλεκτρικής ή υβριδικής κίνησης, ο οδηγός μπορεί να διαλέξει εάν ο θερμικός θα φορτίζει την μπαταρία ή εάν θα διαφυλάξει την ηλεκτρική ενέργεια για να την χρησιμοποιήσει όποτε το επιθυμεί.

Η κατανάλωση

Κάπως έτσι λοιπόν η απάντηση στην ερώτηση «πόσο καίει» περιλαμβάνει μία γκάμα απαντήσεων που ξεκινάει με 0 έως τα 3 λτ./100 χλμ. (σε μικτές συνθήκες με τακτική φόρτιση της μπαταρίας και μπορεί να φθάσει μέχρι τα 10 λτ./100 χλμ στην κίνηση στον ανοικτό δρόμο με άδεια μπαταρία και τον κινητήρα να φορτίζει, οπότε σε έναν γενικό μέσο όρο μπορεί κανείς να προσδιορίσει την μέση τιμή λίγο πάνω από τα 6,5 λτ./100 χλμ. και περίπου τα 50 χλμ. αμιγούς ηλεκτρικής αυτονομίας.

Στον δρόμο το επιπλέον βάρος των 250 κιλών σε σύγκριση με μία αυτόματη έκδοση 150 ίππων, δεν δημιουργεί σκοτούρες, κάτι που οφείλεται στο σωστό ζύγισμα, αλλά και την ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων η οποία πάρα του τροχούς 18 ιντσών, εξασφαλίζει μία ωραία ποιότητα κύλισης και μία ασφαλή οδική συμπεριφορά. Το επιπλέον βάρος δεν φαίνεται ούτε στο θέμα των επιδόσεων, αφού για τα 0-100 χλμ./ώρα σύμφωνα με τον κατασκευαστή χρειάζονται 7,7 δλ., ενώ ανά πάσα στιγμή μέσω του kickdown ή στο Sport πρόγραμμα λειτουργίας, ο δυνατός ηλεκτροκινητήρας ενισχύει αστραπιαία την παροχή επιπλέον δύναμης.

Το σίγουρο είναι ότι τελικά το Skoda Octavia φροντίζει να ξεδιπλώνει σε κάθε περίσταση τα προσόντα του. Από τους αχανείς χώρους της έκδοσης Sport Wagon, το χαμηλό λειτουργικό κόστος της έκδοσης G-TEC φυσικού αερίου, το μοντέλο της Skoda εισέρχεται σε αυτή την εξηλεκτρισμένη εποχή με μία ολοκληρωμένη plug in υβριδική έκδοση._Σ.Τ.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.395 κ.εκ.

ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑ: Άμεσος ψεκασμός, τούρμπο

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (β/κ): 150 ίπποι/5.000-6.000 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (β/κ): 250 Nm/1.550-3.500 σ.α.λ.

ΜΕΓ. ΙΣΧΥΣ (η/κ): 115 ίπποι

ΜΕΓ. ΡΟΠΗ (η/κ ): 330 Nm

ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 204 ίπποι

ΣΥΝΔYΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 350 Nm

ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 13 kWh ιόντων λιθίου

ΚΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων

ΑΝΑΡΤΗΣΗ EΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Τεσσάρων συνδέσμων

ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.689 x 1.829 x 1.477 χλστ.

ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.680 χλστ.

ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 450-1.405 λίτρα

ΒΑΡΟΣ: 1.608 κιλά

ΡΕΖΕΡΒΟΥΑΡ: 40 λίτρα

0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 7,7 δλ.*

ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 220 χλμ./ώρα *

ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΔΟΚΙΜΗΣ: 40 – 50 χλμ.

ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,7 λίτρα/100 χλμ.

ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 22 γρ./χλμ.

* Τιμές κατασκευαστή