Οδηγούμε το Hyundai Kona 1.0T 120ps auto (τιμές)
O χιλιάρης κινητήρας με αυτόματο κιβώτιο, εκτοξεύει την εμπορικότητα αυτού του «ελβετικού σουγιά» που ονομάζεται Hyundai Kona.
Με την πρώτη γενιά του Kona, η Hyundai κατάφερε να γίνει ένας από τους πρωταγωνιστές της κατηγορίας των B-SUV. Η νέα γενιά παρά την μικρή της εμπορική σταδιοδρομία, έχει ήδη αρχίσει την συλλογή βραβείων.
Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2017, το Kona ήταν ο Βενιαμίν της γκάμας των SUV της Hyundai. Με το μικρό Bayon όμως στην βάση της γκάμας και ένα εντυπωσιακό Tuscon ψηλότερα, το Kona πλέον κατάφερε με ένα έξυπνο positioning, να βρίσκεται πλέον μεταξύ των B και C, SUV έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε αγοραστική ανάγκη, αλλά και κάθε ανταγωνιστή.
Καλή λοιπόν η υβριδική έκδοση της τελευταίας γενιάς του Kona, προηγμένο το ηλεκτρικό μοντέλο, αλλά από την στιγμή που αφαιρέθηκε από την γκάμα η επιλογή του ντίζελ, το εμπορικό βάρος έχει μετατοπιστεί στις θερμικές εκδόσεις.
Από αυτές, το 1.600αρη μοτέρ των 198 ίππων είναι μάλλον μία ειδική περίπτωση, οπότε το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται στον κινητήρα του ενός λίτρου.
Ο χιλιάρης κινητήρας του αυτόματου Kona
Πρόκειται για τον τρικύλινδρο T-GDi τούρμπο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού, ο οποίος αποδίδει 120 ίππους και 200 Nm ροπής. Το αξιοπερίεργο είναι ότι ενώ, ο ίδιος κινητήρας στα αυτόματα Bayon και i30, όπως και στην χειροκίνητη έκδοση του Kona, συνδυάζεται με mild hybrid 48V σύστημα, εδώ αυτό το μικρο υβριδικό σύστημα δεν είναι διαθέσιμο.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων λοιπόν, η ύπαρξη στην προκειμένη περίπτωση μιας μικρής επαναφορτιζόμενης μπαταρίας ιόντων λιθίου που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού, δεν χρησιμοποιείται από κάποιο υβριδικό σύστημα, αλλά για το σύστημα των ασύρματων (ΟΤΑ) ενημερώσεων λογισμικού.
Ο χιλιάρης κινητήρας ανταποκρίνεται καλά, ενώ το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, χάρις στις γρήγορες αλλαγές και την αποτελεσματική κλιμάκωση των επτά σχέσεων, βοηθά τον οδηγό στην καθημερινή οδήγηση, αλλά και στο kickdown σε μία προσπέραση.
Για καλύτερο έλεγχο μάλιστα σε κάθε περίσταση , υπάρχουν και paddles αλλαγής ταχυτήτων, σταθερά τοποθετημένα στα μπράτσα του τιμονιού. Μάλιστα η λειτουργία τους, σε ότι αφορά την χρονική διάρκεια που το κιβώτιο παραμένει σε χειροκίνητη λειτουργία μέχρι να επιστρέψει στις αυτόματες αλλαγές, διαφοροποιείται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (normal ή sport).
Στον δρόμο το Kona προσφέρει την αρκετά ικανοποιητική ποιότητα κύλισης που είχαμε γνωρίσει στην υβριδική έκδοση. Στην προκειμένη περίπτωση μάλιστα, στους πίσω τροχούς βρίσκεται ένας ημιάκαμπτος άξονας, αντί για την διάταξη πολλαπλών συνδέσμων που υπάρχει στην υβριδική, αλλά και την τετρακίνητη έκδοση 1.6.
Το Kona μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα χωρίς πάντως να προδιαθέτει τον οδηγό για κάτι παραπάνω, ενώ το μεσαίο πεντάλ έχει σωστή αίσθηση και τα φρένα είναι αρκούντως δυνατά και ανθεκτικά στη συχνή χρήση.
Για τις όποιες εκδρομικές αναζητήσεις, υπάρχει μία ικανή απόσταση από το έδαφος 170 χλστ και το terrain mode, όπου όμως το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης δεν έχει κάποια βοήθεια από τα ελαστικά, τα οποία δεν είναι μικτής χρήσης.
Μία ξεχωριστή παρουσία
Δεν υπάρχει περίπτωση να μπερδέψεις το Kona με κάποιο άλλο μοντέλο της πολυπληθούς κατηγορίας των B-SUV ή ακόμα και με κάποιο άλλο SUV της Hyundai.
Αυτό το φουτουριστικό αποτέλεσμα οφείλεται στο γεγονός ότι το νέο KONA ξεκίνησε να σχεδιάζεται από την ηλεκτρική έκδοση (σχεδιαστική φιλοσοφία EV-first), συνδυάζοντας ένα απέριττο, χαρακτηριστικό εμπρός τμήμα με αεροδυναμικές γραμμές.
Μπορεί το ρύγχος να είναι απέριττο, αυτό δεν σημαίνει ότι περνάει και απαρατήρητο, μιας και ξεχωρίζει η διαμήκης φωτεινή μπάρα της έκδοσης N-Line (η Hyundai την ονομάζει Seamless Horizon Lamp) και το καπό τύπου clamshell (όστρακο) το οποίο δημιουργεί στην άκρη του αυτή την χαρακτηριστική πτύχωση.
Μία αντίστοιχη φωτιζόμενη μπάρα στο πίσω μέρος αναλαμβάνει επίσης να εκτελεί χρέη φωτών ημέρας, ενώ τα υπόλοιπα φώτα κατά την πάγια τακτική του Kona δείχνουν να ενσωματώνονται στα προστατευτικά φουσκώματα των θόλων των τροχών.
Η διαμόρφωση της ουράς θυμίζει κάτι από το μεγαλύτερο αδελφάκι, το Tucson (στα πλαϊνά φουσκώματα και την διαμόρφωση της τρίτης κολόνας), ενώ αξίζει να σημειώσουμε ότι στο κάτω τμήμα τvn προφυλακτήρων εμπρός πίσω, υπάρχουν οι τονισμένες λεπτομέρειες του bodykit της έκδοσης N-Line.
Kona. Ένας χωροταξικός «ελβετικός σουγιάς»
Καθώς λοιπόν το Kona, από τα 4.165 χλστ. του προηγούμενου μοντέλου, έχει φθάσει πλέον στα 4.355 χλστ. στην νέα αυτή γενιά, (προσθέστε ακόμα 30 χλστ. για τους «επιθετικότερους» προφυλακτήρες της έκδοσης N-Line), ενώ και το μεταξόνιο έχει μεγαλώσει κατά 60 χλστ. φθάνοντας στα 2.660 χλστ.
Αυτή η διόλου ευκαταφρόνητη αύξηση των διαστάσεων έχει καταλυτική επίδραση στους προσφερόμενους χώρους, όπου ακόμα και τρεις επιβάτες κανονικού αναστήματος θα έχουν άφθονο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι τους, στις πίσω θέσεις.
Ανάλογα πλουσιοπάροχος είναι και ο χώρος αποσκευών, που έχει ανέβει πλέον στα 466 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η χωρητικότητα εκτοξεύεται στα 1.300 λίτρα. .
Στο εσωτερικό, τον πρώτο λόγο έχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που ενσωματώνει τις δύο οθόνες των 12,3 ιντσών η κάθε μία. Οι μακρόστενοι αεραγωγοί διαχωρίζουν το κατώτερο τμήμα του ταμπλό, το οποίο έχει μείνει μακριά από την σύγχρονη πρακτική της απόλυτης ψηφιοποίησης.
Υπάρχουν δύο σειρές διακοπτών, με την ανώτερη να χρησιμοποιείται για τον έλεγχο των βασικών λειτουργιών, ενώ η κατώτερη είναι αφιερωμένη στο έλεγχο του διζωνικού κλιματισμού. Το Kona διαθέτει το νέο Connected Car Navigation Cockpit με δυνατότητα ασύρματων ενημερώσεων λογισμικού (OTA) για κάθε σύστημα του αυτοκινήτου.
Χαμηλότερα, ανάμεσα στα καθίσματα βρίσκεται η κεντρική κονσόλα που προσφέρει άφθονους χώρους για μικροαντικείμενα και δύο (πτυσσόμενες) ποτηροθήκες.
Ο ευμεγέθης περιστροφικός διακόπτης στο κέντρο, δεν αφορά το κιβώτιο αλλά την επιλογή των προγραμμάτων οδήγησης και πρόσφυσης. Ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού, απελευθερώνοντας τον χώρο, που χρησιμοποιείται για την τοποθέτηση του τηλεφώνου και τις θύρες φόρτισης.
Την εικόνα συμπληρώνει ο ατμοσφαιρικός φωτισμός, τα καθίσματα που στηρίζουν σωστά το σώμα (θα θέλαμε πάντως κάτι παραπάνω στην ρύθμιση του ύψους της έδρας και την στήριξη της μέσης), ενώ εδώ υπάρχουν ακόμα και αεραγωγοί στις πίσω θέσεις, καθώς και θύρα USB στις πίσω θέσεις.
Από πλευράς εξοπλισμού υπάρχουν σχεδόν τα πάντα από την αρχική έκδοση Comfort, η οποία προσφέρει όλο το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Smart Sense, αναλογικό πίνακα οργάνων με οθόνη 4,2 ιντσών, οθόνη αφής 12,3 ιντσών, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών , επιλογή προφίλ οδήγησης Drive Mode και ηχοσύστημα 6 ηχείων κ.α.
Tο νέο Hyundai Kona είναι σε θέση να τα βάλει με αρκετά SUV της κατηγορίας C, χωρίς όμως να έχει απολέσει τον προσιτό του χαρακτήρα. Ξεκινά από τα 24.400 ευρώ με χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ η αυτόματη έκδοση ανεβαίνει στα 25.900 ευρώ._4Τ
HYUNDAI KONA 1.0T 120PS 7DCT
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 998 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 120 ίπποι/6.000 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 200 Nm/2.000-3.500 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 7 σχέσεων σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ:Γόνατα ΜακΦέρσον > ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.385x1.825x1.580 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.660 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 466 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.395 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,7 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 8,1 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 149 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: από 25.900 ευρώ
Οι τιμές του Hyundai Kona στην Κύπρο
1.0 T-GDi 120PS 6-Speed Manual €24,400 (Comfort)
1.0 T-GDi 120PS 7-Speed Auto DCT €25,900 (Comfort), €27,900 (Premium), €29,900 (Premium Plus)
1.6 T-GDi 198PS 7-Speed Auto DCT €29,900 (Premium), €31,900 (Premium Plus)
1.6 T-GDi 198PS 7-Speed Auto DCT 4WD - € 31,500 (Premium), €33,500 (Premium Plus)
Δείτε εδώ αναλυτικά τι περιλαμβάνουν τα πακέτα Comfort, Premium και Premium Plus