Δοκιμάζουμε το Opel Corsa και το Renault Clio E-Tech
Δυο από τις νεότερες αφίξεις στην αγορά, μοντέλα με δυναμική και υψηλή θέση στην κατάταξη των πωλήσεων, βρέθηκαν στα χέρια μας. Πρόκειται για το νέο Opel Corsa 1.0T AT8 και το Renault Clio E-Tech Hybrid.
Σε μια αγορά όπου τα SUV και δη τα B-SUV κυριαρχούν, έχουν ως μοναδικούς αντιπάλους, τα αδελφά μοντέλα, από όπου αντλούν και την καταγωγή τους. Τα supermini. Μια κατηγορία που διακρίνεται σε όλους τους τομείς και φυσικά στον στίβο των πωλήσεων, γράφοντας υψηλά νούμερα, καθώς κρατούν αμείωτο το ενδιαφέρον του κοινού.
Προκειμένου οι κατασκευαστές να πετύχουν κάτι τέτοιο τα διατηρούν… φρέσκα, υποβάλλοντας αυτά σε ανανεώσεις. Επί του προκειμένου, στη διπλή και όχι συγκριτική δοκιμή του θέματος έχουμε δύο από τους κορυφαίους εκπροσώπους του «είδους». Τα ανανεωμένα Opel Corsa και Renault Clio.
Δεν χάνουμε την ευκαιρία να τα φέρουμε αντιμέτωπα, ακόμα και αν οι δύο εκδόσεις που έχουμε στα χέρια δεν είναι αυτό που λέμε άμεσα συγκρίσιμες, καθώς το Opel Corsa που έχουμε στη διάθεσή μας είναι το 1.0Τ με τον turbo 1.200άρη κινητήρα των 100 ίππων και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων AT8, με τις 8 σχέσεις όπως μαρτυρά και η ονομασία του, ενώ από την άλλη, το μπλε Renault Clio της δοκιμής μας, έχει το υβριδικό σύστημα E-Tech της γαλλικής εταιρείας, που αποτελεί την κορυφαία εκδοχή του μοντέλου.
Τα θέτουμε λοιπόν το ένα απέναντι στο άλλο, εφ’ όλης της ύλης, για να δούμε τι νέο κομίζουν στην κατηγορία τους και ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που τα κάνουν να ξεχωρίζουν.
Με όνομα βαρύ…
Με γεμάτο βιογραφικό, που μετρά πολλά χρόνια πορείας, επιτυχημένης σε κάθε περίπτωση, που καταδεικνύει και τη σοβαρότητα με την οποία τα αντιμετωπίζουν οι κατασκευάστριες εταιρείες, αμφότερα τα μοντέλα έχουν ένα πολυδιάστατο χαρακτήρα και πολλά να μας… πούνε. Εν αρχή είναι η ιστορία τους.
Το απόλυτο best seller της κατηγορίας, το Opel Corsa βρίσκεται στην έκτη γενιά του, με πωλήσεις που ξεπερνούν τα 14 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Γεννήθηκε το 1982 και έχει μια αδιάληπτη μέχρι σήμερα εμπορική πορεία, που το καθιστά την απόλυτη επιτυχία για την εταιρεία με σήμα τον κεραυνό. Μια επιτυχία σε έξι πράξεις.
Η αρχική ιδέα της δημιουργίας ενός προσιτού μοντέλου με κινητήρα και κίνηση εμπρός, στο πέρασμα των ετών μετεξελίχθηκε σε κυνήγι τεχνολογικών καινοτομιών, που έφερε το γερμανικό supermini στην κορυφή της κατηγορίας του, όσον αφορά τις πωλήσεις. Σήμερα υπό τη σκέπη του Ομίλου Stellantis διάγει ένα νέο πολλά υποσχόμενο βίο, με βλέμμα προς τη σύγχρονη πλευρά της αυτοκίνησης και τον εξηλεκτρισμό του.
Στην άλλη πλευρά η Μούσα της Renault, η (το) Clio, οκτώ χρόνια νεότερη, γεννημένη το 1990, έχει μια ανάλογη πορεία, που μετρά πάνω από 16 εκατομμύρια πωλήσεις σε παγκόσμιο επίπεδο και συνολικά σε 120 χώρες όπου διατέθηκε. Ενδεικτικά, αν ενωθούν, προφυλακτήρα με προφυλακτήρα τα Clio που έχουν πουληθεί, κάνουν το κύκλο της γης 1,6 φορές. Σήμερα και παρά τις πιέσεις από άλλες κατηγορίες, (βλέπε SUV) το Clio συνεχίζει δυναμικά, με τα εργοστάσια που γίνεται η παραγωγή του να συναρμολογούν 1.400 αυτοκίνητα ημερησίως. Πιο εμφατικά, να τονίσουμε ότι στη Bursa ένα Clio περνάει τη γραμμή παραγωγής κάθε ένα λεπτό.
Με νέο… πρόσωπο
Αισθητικά οι αλλαγές που έγιναν είναι παραπάνω από εμφανείς. Εστιάζουν στο… πρόσωπο του νέου Opel Corsa, με το νέο Opel Vizor, όπως αυτό βρίσκει εφαρμογή στη μάσκα του γερμανικού supermini να αποτελεί τη νέα του ταυτότητα και παράλληλα τη σύνδεσή του με την οικογένεια της Opel, καθώς είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα των μοντέλων της που έκανε πρεμιέρα στο νέο Mokka.
Ο κεραυνός, το σήμα της γερμανικής εταιρείας ή Opel Bliz κεντρίζει το ενδιαφέρον και συνοδεύεται με τις νέου σχήματος εισαγωγές που δίνουν αέρα ανανέωσης. Τα φωτιστικά σώματα Intelli-Lux LED είναι αναβαθμισμένα και αποτελούνται από 14 μονάδες. Η δυναμική σιλουέτα του στο πλάι, καταλήγει σε μια μαύρη πινελιά στο άνω μέρος, κοντά στην οροφή, που δίνει την αίσθηση ότι αυτή αιωρείται, αλλά και σε ένα φρέσκο πίσω μέρος, εκεί όπου κυριαρχεί το όνομα του μοντέλου, αυτή τη φορά στο κέντρο της πέμπτης πόρτας.
Οι διαστάσεις του ανανεωμένου Corsa ξεπερνούν το ψυχολογικό όριο των τεσσάρων μέτρων (4.060 χλστ.), ενώ το πλάτος 1.765 χλστ. ενισχύει την προοπτική του στο μάτι, συμβάλλοντας παράλληλα στην ευρυχωρία που προσφέρει στο εσωτερικό του. Κάτι στο οποίο βάζει το… χεράκι του και το μεταξόνιο μήκους 2.545 χλστ.
Στο εσωτερικό συναντάμε νέα διαθέσιμα μοτίβα, που χαρίζουν μια νότα ανανέωσης, ενώ και το τιμόνι έχει νέα σχεδίαση. Ο επιλογέας του κιβωτίου ταχυτήτων στην αυτόματη έκδοση άλλαξε και δίνει περισσότερο… αέρα. Οι χώροι για τα μικροαντικείμενα της καθημερινότητας είναι αρκετοί, διευκολύνοντας έτσι οδηγό και συνοδηγό, χωρίς να υπάρχει παράπονο και στους πίσω. Ίσως μόνο οι ψηλότεροι να νιώσουν λίγο περιορισμένοι στο ύψος των γονάτων, με τον χώρο αποσκευών να φτάνει τα 309 λίτρων. Από τη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση η οθόνη του infotainment έχει διαγώνιο 10’’ (7 στη βασική) με δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης του smartphone με Android Auto και Apple CarPlay, ενώ τα αναλογικά όργανα που συναντάμε στη βάση, στις πιο πλούσιες εκδόσεις γίνονται ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Οι Γάλλοι με τη σειρά τους, επέδειξαν τόλμη στην ανανέωση του Clio. Και εδώ το εμπρός μέρος είναι αυτό που κάνει το μικρό Renault να ξεχωρίζει σε μεγάλο βαθμό και σε σημείο που μοιάζει να κόβει τους δεσμούς του με αυτό που αντικαθιστά. Η νέα μάσκα συνοδεύεται από πιο κομψά φώτα, σε όλες τις εκδόσεις, ενώ στην κορυφαία Esprit Alpine που είναι αυτή της δοκιμής η προσέγγιση είναι πιο επιθετική.
Η σχεδίαση των φωτιστικών σωμάτων full-LED στο πλάι του εμπρός προφυλακτήρα κάνει τη μεγάλη διαφορά, ενώ νέες ζάντες αλουμινίου είναι διαθέσιμες. Οι ανασχεδιασμένοι προφυλακτήρες συνοδεύονται από διακοσμητικά σε Matte Black, σε Glossy Black και σε Matte Shale Grey, όπως αναφέρει η Renault, που προσδίδουν περισσότερη κομψότητα στο γαλλικό μοντέλο. Το μήκος του αγγίζει τα 4.053 χλστ., με το πλάτος να είναι 1.798 χλστ. και το ύψος 1.439 χλστ., με το μεταξόνιο να είναι 2.583 χλστ. και το χώρο αποσκευών να φτάνει τα 391 λίτρα (301 λτ. στην υβριδική έκδοση).
Το εσωτερικό του Clio είναι πλήρως ψηφιοποιημένο, με όλες τις εκδόσεις να έχουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ή 10 ιντσών, ενώ η οθόνη του συστήματος πολυμέσων έχει διαγώνιο 9,3 ίντσες και υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με τα Android Auto και Apple CarPlay.
Συστήματα κίνησης…
Το Opel Corsa δεν κρύβει την πρόθεσή του για ένα ηλεκτρικό μέλλον, με τα diesel να παίρνουν την άγουσα για τα αποδυτήρια. Μια νέα αμιγώς ηλεκτρική έκδοση με μπαταρία 51 kWh και απόδοση 115 kW (156 ίππων) και 260 Nm ροπής, που θα είναι άμεσα διαθέσιμη, θα ξεπερνάει σε αυτονομία τα 400 χιλιόμετρα, σίγουρα έχει όλα τα φόντα να πρωταγωνιστήσει. Δίπλα σ’ αυτή και η μικρότερη των 50 kWh, με 100 kW (136 ίππους) και ίδια ροπή που φτάνει τα 357 χιλιόμετρα με μια μόνο φόρτιση.
Μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται, από το νέο έτους που θα είναι διαθέσιμες, να συγκεντρώσουν οι νέες mild hybrid εκδόσεις 48V, που θα βασίζονται στη βενζινοκίνητη έκδοση και θα συνδυάζονται με ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και έναν ηλεκτροκινητήρα. Σε πρώτο πλάνο όμως και όσον αφορά το «σήμερα» του ανανεωμένου Corsa, βρίσκεται ο 3κύλινδρος turbo βενζίνης με απόδοση 100 ή 130 ίππους, ενώ στη βάση βρίσκεται ο 4κύλινδρος ατμοσφαιρικός 1.2 75 ίππων.
Εμείς οδηγούμε τον 1.2Τ 100 PS με το αυτόματο AT8 (συνδυάζεται και με 6άρι χειροκίνητο) που διακρίνεται για την ομαλότητά του και την πολιτισμένη λειτουργία του. Αποδίδει 205 Nm ροπής, τα οποία είναι διαθέσιμα από τις 1.7500 σ.α.λ. και σε συνεργασία με το καλό αυτόματο, δεν χρειάζεται να την αναζητήσεις, καθώς παρέχεται αγόγγυστα. Με βάρος κάτω από 1.200 κιλά, το Corsa αποδεικνύεται πιο σβέλτο σε αίσθηση από όσο τα 10,8 δλ. που απαιτεί για το 0-100 χλμ./ώρα μαρτυρά. Η ανάρτηση έχει ήπια ρύθμιση που την άνεση στην καθημερινότητα, κάτι που σίγουρα θα εκτιμηθεί δεόντως από τους δυνητικούς ιδιοκτήτες μοντέλων της κατηγορίας. Η εν γένει αίσθηση από τα επιμέρους χειριστήρια ακολουθεί τον άνετο χαρακτήρα του μοντέλου, με τα φρένα που αποτελούνται από δίσκους και ταμπούρα, εμπρός και πίσω αντίστοιχα να είναι αποτελεσματικά. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε πέριξ των 7 λτ./100 χλμ.
Οι Γάλλοι με τη σειρά τους έχουν να επιδείξουν μια πλούσια γκάμα κινητήριων συνόλων, που περιλαμβάνει από βενζίνης, diesel με 90 και 100 ίππους αντίστοιχα, αλλά και διπλού καυσίμου LPG (βενζίνης και υγραερίου) με απόδοση 100 ίππων. Στην κορυφή της γκάμας του Renault δεσπόζει η έκδοση της δοκιμής μας με το full hybrid σύστημα E-Tech, που υιοθετεί τεχνολογία από τη Formula. Συνδυάζει ένα 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα 1,6 λίτρων με 94 ίππους, που συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες έναν πρωτεύον 49 ίππων και ένα δευτερεύων (High-Voltage Starter Generator) 24,5 ίππων, καθώς και μία μπαταρία 1,2 kWh. Το σύστημα αποδίδει 145 ίππους και για την κίνησή του που περνάει στους εμπρός τροχούς φροντίζει ένα κιβώτιο multimode 6 σχέσεων, 4 για το θερμικό και 2 για τον ηλεκτρικό. Διαθέτει επίσης μια λειτουργία «B» (Brake) που φροντίζει για την ανάκτηση ενέργειας.
Η ανάρτηση του Clio ακολουθεί τη γαλλική τακτική, με σφιχτή ρύθμιση, ειδικά στην έκδοση Esprit Alpine που δοκιμάζουμε, προάγοντας έναν σπορ χαρακτήρα, με τους όποιους συμβιβασμούς στην άνεση. Η απόσβεση είναι στιβαρή και δεν κουράζει, ενώ το γαλλικό μοντέλο δεν κρύβει την έφεσή του στο «στρίβειν». Η κατανάλωση είναι ένα από τα δυνατά του χαρτιά καθώς, μπορεί να πέσει κάτω από τα 5 λτ./100 χλμ. με χαρακτηριστική ευκολία, αξιοποιώντας το υβριδικό σύστημα που του επιτρέπει εντός πόλης να κάνει πολλά ηλεκτρικά χιλιόμετρα.
Παρά την κυριαρχία των SUV, τα supermini αποδεικνύουν ότι έχουν τη δυναμική και αποτελούν μια αξιόλογη λύση σε όλους τους τομείς. Ειδικά τώρα που έχουν μεγαλώσει τόσο, ξεπερνώντας τα 4 μέτρα σε μήκος και μπορούν να καλύψουν με ελάχιστες παραχωρήσεις ακόμα και τις ανάγκες μιας οικογένειας.
Φωτογραφίες: Θάνος Ηλιόπουλος
OPEL CORSA 1.0T AT8
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.060×1.765×1.435 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.538 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 309- 1.081 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.128 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,8 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 192 χλμ./ώρα > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,9 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 122 γρ./χλμ.
RENAULT CLIO E-TECH HYBRID 145
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: β/κ + η/κ >ΚΥΒΙΣΜΟΣ (β/κ): 1.598 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ (β/κ): 94 ίπποι/5.600 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ (β/κ): 148Nm/3.200 σ.α.λ. >ΙΣΧΥΣ (η/κ): 49 ίπποι >ΡΟΠΗ (η/κ): 205 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 145 ίπποι >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Multimode 4+2 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ E/Π: Γόνατα ΜακΦέρσον/Ημιάκαμπτος άξονας > ΜΗK.xΠΛ.xΥΨ.: 4.050×1.798×1.440 χλστ. > ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.583 χλστ. > ΑΠΟΣΚΕΥΕΣ: 301- 979 λίτρα > ΒΑΡΟΣ: 1.238 κιλά > 0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 9,3 δλ. > ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 174 χλμ./ώρα* > ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 5,3 λίτρα/100 χλμ. > ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 95 γρ./χλμ.