Οι Alfisti και εμείς, οι άλλοι…

Όταν συζητάς με έναν γνήσιο, έναν πραγματικό Alfista, αντιλαμβάνεσαι τη διαφορά…

Άλλωστε, fans των Γερμανών σε σχέση με την αυτοκίνηση δεν προκύπτουν με τα πλήκτρα. Ούτε στα διάφορα φόρουμ. Τους πνίγει η εσωστρέφεια. Θα τους βρεις μελετώντας τις πωλήσεις, και έχεις την αίσθηση ότι, με εξαίρεση τους λάτρεις της «911» και κάποιων BMW, αλλά και της σειράς «S» της Audi που διδάσκει, οι άλλοι ενίοτε αισθάνονται άβολα για τις επιλογές τους.

Σχόλιο που αφορά την πλειονότητά τους και σε σχέση με το ότι συνήθως κινούνται διακριτικά οι λάτρεις των γερμανικών γκρουπ. Κρύβουν μάλιστα τις αστοχίες -σύνηθες σε σχέση με τη VW και την Audi- με παραγωγή-καταιγίδα, πιο σπάνιο σε σχέση με την BMW, που επιμένει να εξελίσσεται με πλήρωμα το χαρακτήρα και την ποιότητα. Η τελευταία παραμένει σημείο αναφοράς σε σχέση με τη «Μερκ», που κρατάει τα σκήπτρα.

Η ποιότητα αποτελεί το «βαρύ» στοιχείο και στην έντιμη διαδρομή της Opel, ενώ δε θεωρείς γνήσιο γερμανικό το Ford. Λάμπει αυτός ο περίπου Βρετανός αυτοκράτορας με καρδιά USA, που καταφέρνει να διεκδικεί χώρο με σημαία την οδική συμπεριφορά. Με τον γαλλικό τρόπο, αλλά και με το δικό του στυλ. Ό,τι ακριβώς κάνει τη διαφορά, ειδικά σήμερα, που με τις συνεργασίες όλα φαίνονται ίδια, ή τουλάχιστον μοιάζουν…

Περί χαρακτήρα, λοιπόν, το στοιχείο της διαφοράς που προκαλεί τον petrolhead, και άλλωστε είναι η ταυτότητα κάθε κατασκευαστή, συνδεδεμένη με την καταγωγή του, που τον τοποθετεί στην ιστορία.

Δε θα το κρύψουμε, λατρεύουμε και την αμερικάνικη σχολή, αλλά δεν την έχουμε υπηρετήσει, παρά την κάποια εμπειρία, οπότε η ημιμάθεια μπορεί να σε εκθέσει. Είναι η Corvette που δεν είχες την τιμή, και τα GT και Mustang της Ford που σε συναρπάζουν. Ειδικά η Mustang κάθε εποχής, και ακόμα παραπάνω η σύγχρονη, είναι μια πρόταση που τη θέλει στο χώρο του οποιοσδήποτε συνεπής με το χαρακτήρα των αυτοκινήτων, αντιμετωπίζοντας με ψυχραιμία την ιταλική εμμονή, που λειτουργεί ως κοινός παρονομαστής. Του αντικειμενικού, γιατί αν ρισκάρεις να σχολιάσεις σε Alfista ότι φτιάχνουν και αλλού και καταδεχτεί να απαντήσει, θα αντιληφθείς πως διάλογος δεν προκύπτει. Τους σέβεσαι, όμως, και βέβαια, ακόμα και για τους φίλους της ιαπωνικής σχολής με την κουλτούρα της, η Alfa έχει την περίοπτη θέση στην καρδιά τους. Μεγάλη υπόθεση τα υποκειμενικά στοιχεία επί του προκειμένου. Άλλος ερωτευμένος με το «205» του, άλλος με τη Sud του και άλλος με το ΜΧ-5.

Ομορφιά όλο αυτό, που προδίδει και στοιχεία του χαρακτήρα μας. Από αυτά που δεν κρύβονται. Ο λάτρης ενός Χ1/9 βρήκε στο MR2 τη συνέχεια με την αξιοπιστία που αναζητούσε, ενώ σε ένα ΜΧ-5 θα βρεις στοιχεία από τα Fiat Spider όλων των εποχών. Ομοιογενές και αξιόπιστο αυτό το ιδιαίτερο Mazda, που χαρακτηρίζει έναν κατασκευαστή ο οποίος ποτέ δε δίστασε για τη διαφορά ακόμα και με ανορθόδοξο τρόπο. Έργο και της Honda όλο αυτό, αφήνοντας την ορθόδοξη δράση στην Toyota και στη Nissan, και δεν είναι τυχαίο. Σήμερα εμείς περιμένουμε, και όλοι περιμένετε, οι μισοί Yaris Cross και οι άλλοι μισοί το νέο Qashqai. «Ακριβό», ψιθύρισαν οι συνεργάτες μας, και θυμηθήκαμε τον μ.ό. τιμής του «3008» -έργο Πιπερίδη-, αλλά και την αντίστοιχη άσκηση του Ανδρέα Χαλμπέ, όταν τοποθέτησε με μαεστρία στην αγορά τα Karoq και Kamiq. Μεθαύριο οι Μπαρκής και Μπάφας θα παρακολουθήσουν ένα ακόμα μεταπτυχιακό και θα αποκτήσουν το νιοστό τους Master, απογειώνοντας εφ’ όλης της ύλης το πραγματικά νέο Qashqai, που θα μας απασχολήσει.

Στον ποιοτικό του δρόμο, το κορεατικό «χρυσάφι», το Tucson, και με καλώδιο το Kuga κ.ά. σε premium διάσταση, αναμένοντας ένα πιο γήινο RAV, που πάντα κάνει τη διαφορά, με ή χωρίς εγκατάσταση πρίζας.

Οι άνθρωποι…

Λεπτομέρεια σήμερα να κατατάξεις έναν από εμάς σύμφωνα με το τι οδηγεί. Σε κάθε περίπτωση, όποιος διαθέτει Alfa ή από τη συζήτηση προκύψει ότι είχε την τιμή που απογειώνει τη χαρά έχοντας ζήσει μαζί της, προκύπτει μια διαφορετική επικοινωνία. Η Alfa είναι όπως η «911». Ουδείς την επέλεξε τυχαία – προδίδει ένα στυλ που κάνει τη διαφορά στη συμβίωση.

Ένας ειδικός συντάκτης διαχρονικά αναζητά μια BMW ώστε να ελέγχει την υπερστροφή της. Άλλοι με 1η, κάποιοι με 3η, όπως η τριάδα «pedal to the metal» στο «GoCar» και ο Π.Π. του Π.Τ. κ.ά., όπως διαχρονικά ο Νίκος Τσάδαρης, με τους δικούς μας εκτός κάδρου. Άσκηση που διαφέρει. Με 1η νιώθεις σπουδαίος, ενώ με 3η σημαντικός, όντας και πτυχιούχος.

Ένας όμως ευρύτερα ειδικός, ένας λάτρης της αυτοκίνησης, έχει τη μισή μόρφωση αν δεν έχει ζήσει με Alfa και αν δεν έχει έρθει στο όνειρό του η «911», ενώ είναι σημαντικό να έχεις στρίψει με Peugeot GTi.

Να ζούμε και, αφού δε μας ενώνουν θέση και άποψη, ας αξιοποιήσουμε ό,τι προκύπτει από τα κοινά μας ερεθίσματα σε σχέση με τις μηχανές που οφείλουμε να υπηρετούμε.

 

Δεν κρύβεται…

Έχεις ολοκληρώσει και απολαμβάνεις μια Μ3-Ε46, ταξιδεύεις με την «911», αλλά έχεις μετανοήσει, δεν το συγχωρείς στον εαυτό σου, ότι αποχωρίστηκες το 350Ζ και την GTV.

Την προσθιοκίνητη, την ΤΒi, με αναβάθμιση-προσφορά από την Κirkos Racing, τότε Alfa Service. Σήμερα, έπειτα από χρόνια και καιρούς, δεν τις ξεχωρίζεις και δεν τις κατατάσσεις ανάλογα με το πού μεταδίδεται η κίνηση. Άλλωστε οδηγείς το εξαιρετικό Α3, αλλά έχεις μάτια για τη λευκή 159 ΤΒ του γείτονα. Γοητευτικές σε κάθε περίπτωση και εκδοχή. Επικοινωνούν μαζί σου με τρόπο που ψάξε και άλλου δε θα βρεις. Τυχεροί, οδηγήσαμε σε αγώνα Alfa Sud και συμμετείχαμε με Veloce. H αίσθηση, ο ήχος και η δράση-αντίδραση, συναισθήματα για πάντα αποθηκευμένα στο πάνω ράφι του κοσμηματοπωλείου._ Σ. Χ.