Δοκιμάζουμε το MG ZS 1.0 T-GDI AUTO
Απέναντι στο ανοδικό κύμα των τιμών, η MG επαναφέρει το value for money με το MG ZS, χωρίς εκπτώσεις στα «θέλω» του σύγχρονου οδηγού.
Μπορεί η MG να επανέκαμψε στη χώρα μας μόλις πρόσφατα και το νέο της ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το MG4, να έχει λάβει εξαιρετικές κριτικές σε όλη την Ευρώπη, εντούτοις η γκάμα της ιστορικής φίρμας, στη νέα της εποχή, άρχισε να διαμορφώνεται ήδη από το 2016, απαρτιζόμενη κατά κύριο λόγο από πολύ καλά εξοπλισμένα μοντέλα, τα οποία διατίθενται σε ιδιαίτερα ανταγωνιστικές τιμές.
Μια τέτοια περίπτωση είναι αυτή του MG ZS, που πρωτοπαρουσιάστηκε στην Έκθεση της Σανγκάης το 2017, το οποίο ανήκει στην κατηγορία των B–SUV και τοποθετείται κάτω από το μεγαλύτερων διαστάσεων SUV της εταιρείας, το MG HS. Με μήκος 4.323 χλστ., το ZS από πλευράς διαστάσεων μοιράζεται την κορυφή της κλάσης του, μαζί με τα Peugeot 2008 και το νέο Hyundai Kona, ενώ, για να πάρετε μια γεύση του μεγέθους του, είναι οριακά μεγαλύτερο από το πρώτο Nissan Qashqai, το οποίο και κατατάσσεται στην αμέσως υψηλότερη κατηγορία.
Η γκάμα του MG ZS γίνεται εύκολα αντιληπτή από τον υποψήφιο αγοραστή, καθώς προσφέρεται με δύο βενζινοκινητήρες, ενώ διατίθεται και σε αμιγώς ηλεκτροκίνητη εκδοχή. Η βασική θερμική έκδοση φοράει έναν ατμοσφαιρικό 1.500άρη απόδοσης 106 ίππων, συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και προσφέρεται σε δύο επίπεδα εξοπλισμού. Οι τιμές κτήσης για τις δύο αυτές παραλλαγές του μοντέλου (Exclusive και Luxury) είναι, αντίστοιχα, 18.950 και 20.550 ευρώ, και κρίνονται δελεαστικές, με δεδομένες τις αυξήσεις που έχουν συντελεστεί σε όλα τα αυτοκίνητα της αγοράς.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η ακριβότερη αυτόματη εκδοχή του MG ZS (25.150 ευρώ), στο πλουσιότερο επίπεδο εξοπλισμού Luxury. Εν προκειμένω το αυτόματο κιβώτιο των 6 σχέσεων συνδυάζεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο κινητήρα με απόδοση 111 ίππους και μέγιστη ροπή 160 Nm.
Κρίνοντας εξ όψεως
Εξωτερικά το ZS διαθέτει την τυπική φυσιογνωμία ενός SUV, με τη μεγάλη μάσκα και το χαρακτηριστικό σήμα της εταιρείας να κυριαρχούν στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου. Μπορεί ο σχεδιασμός του να μη διαθέτει τη φρεσκάδα του MG4, ούτε τις πιο ισορροπημένες αναλογίες του μεγαλύτερου αδελφού του, το μεγάλων όμως διαστάσεων αμάξωμά του εξασφαλίζει εξαιρετικούς χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Άφθονος αέρας για το κεφάλι εκείνων που θα φιλοξενηθούν στο πίσω κάθισμα, με το λογικού μεγέθους και τετραγωνικής διαμόρφωσης κεντρικό τούνελ στο δάπεδο να μην αποδεικνύεται ενοχλητικό για εκείνον που θα μετακινηθεί στη μεσαία θέση.
Εξαιρετικά πλούσιος και ο αποθηκευτικός χώρος του πορτ μπαγκάζ, με τη χωρητικότητά του να κυμαίνεται από 448 έως 1.166 λίτρα (με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων). Το άνοιγμα της πίσω πόρτας δίνει πρόσβαση, αν και με ψηλό κατώφλι, στον κανονικού σχήματος χώρο φόρτωσης, με την αφαιρούμενη βάση του να αποκαλύπτει έναν επιπλέον μεγάλο χώρο, στον οποίο μπορεί να φιλοξενηθεί και εφεδρικός τροχός.
Ο οδηγός θα βρει εύκολα την ιδανική θέση, χάρη στις πολλαπλές (ηλεκτρικές) ρυθμίσεις του καθίσματος, παρ’ ότι ξενίζει η απουσία τηλεσκοπικής ρύθμισης (μέσα-έξω) της θέσης του τιμονιού. Από την άλλη, το κάθισμα του συνοδηγού ρυθμίζεται χειροκίνητα, ενώ και στις δύο περιπτώσεις των εμπρός καθισμάτων θα επιθυμούσαμε να υπάρχει η επιλογή μιας χαμηλότερης θέσης.
Αυτό που σε κάθε περίπτωση εντυπωσιάζει στο εσωτερικό είναι η ποιότητα των επιλεγμένων υλικών στο ταμπλό και στις επενδύσεις των θυρών, πολλά από τα οποία διαθέτουν μαλακή αίσθηση. Εν προκειμένω ο οδηγός απολαμβάνει το δερμάτινο τιμόνι με τις κόκκινες ραφές, ενώ επενδύσεις eco leather, επίσης με κόκκινες ραφές, συναντάμε στα καθίσματα αλλά και στην κεντρική κονσόλα.
Στον εξοπλισμό του συγκεκριμένου ZS περιλαμβάνονται ακόμα ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, σύστημα δορυφορικής πλοήγησης, πανοραμική κάμερα 360 μοιρών, ηχοσύστημα έξι ηχείων, θερμαινόμενα καθίσματα, εμπρός φώτα ομίχλης, όπως επίσης οι λειτουργίες Auto Hold και επόπτευση τυφλού σημείου. Από εκεί και πέρα θα πρέπει να επισημάνουμε πως η υστέρηση όσον αφορά τα προσφερόμενα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης του οδηγού είναι ως επί το πλείστον και ο λόγος της χαμηλής επίδοσης στις δοκιμές του EuroNCAP (3 αστέρια).
Για τον έλεγχο του συστήματος πολυμέσων διατίθεται μια εύχρηστη οθόνη αφής 10,1 ιντσών, συμβατή με Android Auto και Apple Car Play, στο κάτω μέρος της οποίας παρατίθεται μία σειρά από φυσικούς διακόπτες για αμεσότερη πρόσβαση σε κάποιες βασικές λειτουργίες. Στο απλό και εύληπτο μενού του infotainment το μόνο που έχουμε να παρατηρήσουμε είναι η έλλειψη «back button».
Στην πράξη
Στο οδηγικό κομμάτι, η εν λόγω έκδοση με τον 1.000άρη κινητήρα (ο οποίος βασίζεται σε γνωστό από τα Opel Astra και Corsa σύνολο της GM) αποδεικνύεται σαφώς πιο ζωντανή της ατμοσφαιρικής παραλλαγής. Προφανώς τη διαφορά δεν την κάνουν οι 5 επιπλέον ίπποι ούτε τα έξτρα 19 Nm της ροπής, αλλά το γεγονός ότι η τελευταία αποδίδεται από πολύ πιο χαμηλές στροφές, επιδεικνύοντας έτσι μια αυξημένη ελαστικότητα.
Από εκεί και πέρα, στον τομέα των επιδόσεων η αυτόματη έκδοση, με 11,2 δλ. για το τυπικό «0-100», αποδεικνύεται 2 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργή από τη χειροκίνητη ατμοσφαιρική. Αυτήν τη διαφορά εν πολλοίς τη χρεώνεται το αυτόματο κιβώτιο, που πάντα χάνει στην εκκίνηση, ενώ και στις αλλαγές το 6 σχέσεων σύστημα μετάδοσης δεν είναι προσανατολισμένο να ικανοποιήσει μια πιο… πολεμική διάθεση από την πλευρά του οδηγού. Εντούτοις, στην καθημερινή οδήγηση αποδεικνύεται απολαυστικό, με τα ανεβάσματα και κατεβάσματα των ταχυτήτων να πραγματοποιούνται εξαιρετικά ομαλά.
Η ανάρτηση, παρ’ ότι κι αυτή είναι προσανατολισμένη στην άνεση των επιβατών, αποδεικνύεται ισορροπημένη, με τις κλίσεις του αμαξώματος να διατηρούνται σε λογικό πλαίσιο στις στροφές, εξασφαλίζοντας παράλληλα καλή πρόσφυση, με τη διάσταση των ελαστικών (215/55 R17) να αποτελεί μια φυσιολογική επιλογή απέναντι στην υπερβολή της γιγάντωσης των τροχών των σύγχρονων αυτοκινήτων. Το ακριβές τιμόνι και τα φρένα στέκονται στο ύψος των απαιτήσεων του οδηγού.
Η φωνή της λογικής
Με τις τιμές των αυτοκινήτων να έχουν πάρει την ανιούσα, το MG ZS αποτελεί την απόλυτα λογική επιλογή, προσφέροντας πρωτίστως άνεση στις καθημερινές μετακινήσεις. Η καθημερινότητα του οδηγού, αλλά και των επιβατών, όπως αυτή προσδιορίζεται από την εργονομία και την ποιότητα του εσωτερικού, τους διαθέσιμους χώρους, τη λειτουργία της ανάρτησης, αλλά και εκείνη του συνόλου κινητήρα-μετάδοσης, δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Το ίδιο ισχύει και για τον οδηγικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου, που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον σύγχρονο ευρωπαϊκό ανταγωνισμό.
Επιπλέον, η εγγύηση των 7 ετών (ή 150.000 χλμ.) έρχεται να διασκεδάσει οποιαδήποτε αμφιβολία για κάποιον που σκέπτεται να επενδύσει στην επανακάμψασα MG. Το πιο σημαντικό ίσως είναι πως, αν η πρώτη γενιά μοντέλων της κινεζικής φίρμας είναι τόσο ολοκληρωμένη, κατανοούμε πως ο ανταγωνισμός θα πρέπει να την υπολογίζει ήδη ως έναν ιδιαίτερα μετρήσιμο αντίπαλο._ Μ. Σ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ
ΥΠΕΡ-ΚΑΤΑ
MG ZS 1.0 T–GDI AUTO
ΥΠΕΡ//ΧΩΡΟΙ//ΤΙΜΗ//ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ
ΚΑΤΑ//ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΟΔΗΓΟΥ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
MG ZS 1.0 T–GDI AUTO
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 999 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 111 ίπποι/5.200 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 160 Nm/1.800-4.700 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.323×1.809×1.653 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.580 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 448 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.264 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 11,2 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 7,2 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 163 γρ./χλμ. >ΤΙΜΗ: 25.150 ευρώ