10 από τα πιο παράξενα κλασσικά αυτοκίνητα
Πρόκειται για δημιουργήματα που αναμφίβολα ελκύουν τα βλέμματα και που σε μερικές περιπτώσεις αφήνουν κάποιον με το στόμα ανοικτό…
Η έκθεση όπου συναντά κανείς τα πιο υπέροχα και παράξενα κλασσικά αυτοκίνητα στον κόσμο είναι η Auto e Moto d’ Epoca που διεξήχθη πρόσφατα για 40η φορά στην Ιταλία (που αλλού;) γεμίζοντας τις καρδιές των παρευρισκόμενων με ένα άρωμα νοσταλγίας και επιτρέποντάς τους να ξεφύγουν από την στεγνή καθημερινότητα της σημερινής αυτοκίνησης.
Πιο κάτω παρουσιάζουμε δέκα από τα πιο υπέροχα κομψά και παράξενα αυτοκίνητα που έκλεψαν την παράσταση στην φετινή έκθεση στην Bologna.
All-Cars Charly Camel
Κατασκευασμένο το 1971, το εν λόγω microcar ήταν η έμπνευση του επιχειρηματία Mario Zodiaco. Η έκδοση «Camel» χρησιμοποιεί κινητήρα Minarelli 50cc με κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων. Παρουσιάστηκε σε εντελώς πρωτότυπη κατάσταση, από την κορφή ως τα νύχια (από αμάξωμα μέχρι τα ελαστικά).
Citroën DS
Είναι σίγουρα υπέροχο. Tο DS συχνά διαφημίζεται ως το πιο όμορφο αυτοκίνητο στον κόσμο και η αποκλειστική έκδοση με «αέρα στα μαλλιά» είναι η κομψότητα στους τέσσερις τροχούς. Τι ξεχωρίζει σε αυτή την μοναδική περίπτωση το εν λόγω μοντέλο; Ο ιδιοκτήτης του. Χρειάζεται ένας ιδιαίτερος τύπος ανθρώπου για να εξοπλίσει ένα αυτοκίνητο τόσο κομψό όπως το Citroën DS με εσωτερικό δέρμα φιδιού.
Covini C6W Evoluzione
Γιατί να έχεις τέσσερις τροχούς όταν μπορείς να έχεις… έξι; Αυτό το ασυνήθιστο έργο σχεδιάστηκε για να μπορεί να αναπτύξει την θεωρία της καλύτερης πρόσφυσης στο κεντρικό τμήμα του αμαξώματος, να προστατεύει από την υδρο-ολίσθηση και να παρέχει μεγαλύτερη ασφάλεια σε περίπτωση σκασίματος ελαστικού. Τροφοδοτείται από έναν κινητήρα Audi S4 V8 4.2 λίτρων και μπορεί, όπως μάθαμε, να πραγματοποιήσει το 0-100 χλμ./ώρα σε 3.9 δευτερόλεπτα.
Fiat 850 Spiaggetta
Το 1968, ο Giovanni Michelotti συνεργάστηκε με τον σχεδιαστή γιοτ σκαφών Phillip Schell για να δημιουργήσει ένα σύγχρονο αυτοκίνητο παραλίας. Έχοντας ως βάση του το Fiat 850, η παραγωγή περιορίστηκε μεταξύ 30 και 80 μονάδων. Το αυτοκίνητο αγοράστηκε για πρώτη φορά από τον Giusseppe Caltabaino από την Taormina της Σικελίας και εν τέλει κατέληξε στα χέρια του Gayelord Hauser, διατροφολόγου της Greta Garbo. Η Garbo, η οποία είχε μετακομίσει στην Taormina με το ψευδώνυμο Μις Χάριετ Μπράουν, ήταν καλεσμένη στο σπίτι του Χάουζερ. Το αυτοκίνητο βρέθηκε το 2016 στο Παλέρμο και στη συνέχεια υποβλήθηκε σε εκτεταμένη συντήρηση και αναπαλαίωση.
Fiat GAMC Tilly
Κατασκευασμένο για το Targa Geneva το 1973, το GAMC Tilly βασίστηκε στα μηχανικά μέρη του Fiat 500. Η GAMC ήταν μια μικρή εταιρεία κατασκευής αμαξωμάτων με έδρα το San Remo. To αυτοκίνητο ήταν γνωστό και ως Baldi Tilly για μια εποχή.
Fiat Topolino Harvester
Απόδειξη ότι οι μηχανικοί της Fiat μπορούν να τροφοδοτήσουν σχεδόν οτιδήποτε με κινητήρα και αυτό το «εργαλείο» με βάση το Topolino ήταν πλήρως λειτουργικό. Τόσο ξεχωριστό και εντυπωσιακό ήταν, που πούλησε από την πρώτη του ημέρα στη βιτρίνα.
Ford Prototype
Ο Luigi Colani ήταν ένας βιομηχανικός σχεδιαστής του οποίου τα ταλέντα δεν περιορίζονταν στα αυτοκίνητα, αλλά είναι ίσως περισσότερο γνωστός για τα σχέδιά του για τη Volkswagen, τη BMW, την Alfa Romeo, τη Lancia και τη Fiat. Ωστόσο, αυτό το εντυπωσιακό μοντέλο, που εντοπίστηκε στο Auto e Moto d'Epoca 2023, χρησιμοποιεί μηχανικά μέρη της Ford. Συγκεκριμένα, ένας διπλός υπερτροφοδοτούμενος V8 των 7 λίτρων, βοήθησε τον Colani να πετύχει ρεκόρ ταχύτητας 407 χλμ./ώρα το 1989.
Monaco Trossi
Αυτό το εντυπωσιακά ακραίο αγωνιστικό αυτοκίνητο ήταν η συνδυασμένη προσπάθεια του μηχανικού Augusto Monaco, του σχεδιαστή Mario Revelli και του οδηγού αγώνων και χρηματοδότη του project Carlo Felice Trossi. Διαθέτει αερόψυκτο, 16κύλινδρο, δίχρονο, ακτινωτό κινητήρα και κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Συμμετείχε στο Ιταλικό Grand Prix του 1935 στη Monza, αλλά η κατανομή βάρους (75% εμπρός, 25% πίσω) έκανε το αυτοκίνητο να υποστρέφει μέχρι το σημείο της ακινητοποίησης, ενώ τα προβλήματα ψύξης κατέστρεψαν τα μηχανικά μέρη. Η ομάδα αποχώρησε από τον αγώνα και το project εγκαταλείφθηκε.
Stanguellini 1110 Sport Ala d’ Oro
Η εταιρεία παρήγαγε εξαρτήματα για αεροσκάφη κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ το 1946 ιδρύθηκε το φανοποιείο Ala d'Oro που ξεκίνησε να χρησιμοποιεί τις εγκαταστάσεις. Η τελευταία ήταν υπεύθυνη για το στυλ των πρώτων Stanguellini, συμπεριλαμβανομένης αυτής της barchetta του 1947.
Tarf1
Κατασκευασμένο το 1948 για να σπάσει διεθνή ρεκόρ ταχύτητας, αυτό το… μηχάνημα με δύο τορπίλες ήταν το πνευματικό τέκνο του σχεδιαστή και θρυλικού οδηγού της Ιταλίας Piero Taruffi. Αρχικά έφερε έναν δικύλινδρο κινητήρα Guzzi 500, αλλά αργότερα αναβαθμίστηκε με κινητήρες Gilera 350cc, 500cc και 550cc στη μία πλευρά του αυτοκινήτου (μαζί με το ντεπόζιτο καυσίμου και το κιβώτιο ταχυτήτων), με τον οδηγό στην άλλη. Διέθετε ανεξάρτητη ανάρτηση σε τέσσερις τροχούς και μετάδοση-αλυσίδας στους πίσω τροχούς. Έκανε 22 διεθνή ρεκόρ ταχύτητας μεταξύ 1948 και 1957, προτού αντικατασταθεί από το Tarf2.