Peugeot 205 GTi 1.9 – Renault Clio 1.8 16V: Οδηγώντας
Ταξίδι στο παρελθόν και French connection. «Κακά τα ψέματα» από τον Σ.Χ., που οδηγεί σαν άλλοτε το Peugeot 205 GTi 1.9 και το Renault Clio 16V, ανατριχιάζει και σχολιάζει…
Το κόκκινο έχει τη δική του γοητεία
Αρχή με το Peugeot. Είναι μεγάλη η λαχτάρα, και δε θα συγκρίνουμε με διάφορα της εποχής ή κάποια, ελάχιστα, σήμερα. Έχουμε «Carte Blanche» για περίπου τέρμα γκάζι, και τους σωστούς μαζί μας. Η εμπιστοσύνη στη μέγιστη τιμή και το κοιτάς το κόκκινο «205», υποκλίνεσαι και παραδίνεσαι. Περήφανο πάνω στους τροχούς των 15 ιντσών, επιτέλους ένα άνετο κατώφλι που σε οδηγεί στο σωστό εσωτερικό. Έχουν περάσει πολλά χρόνια από την πρώτη μας φορά με GTi το ’84 σε 1.6, ενώ το θυμηθήκαμε σχετικά πρόσφατα με την παρουσίαση του Rally4 στην Ισπανία.
Βρουμ, βρουμ…
Δεν ξεπερνιέται ο ήχος, ούτε αφού ρυθμίσεις τη θέση σου, οπότε ακολουθεί η διαδικασία εκκίνησης με τον σκληρό συμπλέκτη. Ποτέ άλλωστε δεν του ταίριαζαν οι εκκινήσεις, και γενικότερα οι δοκιμασίες από στάση. Οπότε 2η-3η, αλλά και 4η ταχύτητα, και πάμε και ξανά 3η και δυνατά φρένα για 2η, και αργά στην είσοδο ώστε να βγούμε σβέλτα και να φύγουμε. Τα είχαμε ξεχάσει όλα αυτά, συνδεδεμένα με το ελαφρύ αμάξωμα και τον σχεδόν 2λιτρο 8βάλβιδο. Ανεβάζεις 5η και το αφήνεις να πάρει φόρα ώστε να δείξει τις μόνο Peugeot αρετές του. Μάγοι αυτοί οι Γάλλοι, και αποδεικνύεται ζώντας τη στιγμή στη σωστή διάσταση. Όπως το απαιτεί ο παλιός και πρέπει να το ζήσει ο νεότερος…
Όλα μπλε
Αντίστοιχες γεύσεις, οριακά με πιο σύγχρονο, πιο ταξιδιάρικο τρόπο. Εδώ, σε αυτή την «Κλειώ», πρέπει να ρυθμίσεις με υπομονή τα πάντα όλα ώστε να πυροβολήσεις. Απαιτητικό σύνολο, και αν το σασί ενίοτε τεμπελιάζει, ενώ χαρακτηρίζεις άνετη την ανάρτηση, κράτα ψηλά τον κινητήρα. Με την «Κλειώ» 1.8-16V στενεύουν και τα περιθώρια των διορθώσεων όταν είσαι σε τροχιά. Θα είσαι ταχύτερος, αλλά απαιτείται προσοχή στο λάθος. Αδιόρθωτη αυτή η κυρία, που έχει το διάβολο μέσα της. Με την μπλε φορεσιά της, σε χρώμα Alpine, κομψή και αθώα όταν μετακινείσαι, όπως και όταν ταξιδεύεις, μεταμορφώνεται όταν αποφασίσεις να πυροβολήσεις. Απαιτεί αυτό το σασί την απόλυτη δράση, χωρίς περίπου και «ναι μεν αλλά», και είναι αντίστοιχη η αντίδραση.
Οι δύο όψεις
Έχουν διαφορετικές ημερομηνίες γέννησης, αλλά ταυτίζονται για μεγάλο διάστημα στο άτυπο παιχνίδι της Τέλειας Διαδρομής, ενώ ουσιαστικά δε συναντήθηκαν σε αυτό της Ειδικής…
Την «Κλειώ» την παντρεύεσαι και γερνάς μαζί της, ενώ ρίχνεις ματιές στην ίδιου χρώματος Williams ως το αντίπαλο δέος της ερωμένης, όπως το 205 GTi. Σε κόκκινο, με τον 1.9 που αντέχει και στην υπερπίεση, όταν κατατάσσεις ως διατηρητέο το 1.6, το απόλυτο GTi. Οι Γάλλοι πήραν το γάντι από τους Γερμανούς, που άνοιξαν το δρόμο «GTi» με το Golf και τους ξεπέρασαν.
Κρίμα που τα σύγχρονα, με εξαίρεση τα Fiesta ST και i20 N, είναι τόσο αποστειρωμένα, ώστε να χαρακτηρίζονται αδιάφορα στην ιερή διαδικασία του «στρίβοντας». Η εξέλιξη του «οδηγώντας», με ατού το χαμηλό βάρος, το αμάξωμα των 4 μέτρων και την άμεση απόκριση σε κάθε σου επιλογή. Απλώς το Peugeot αντέχει τον αυθορμητισμό σου, όταν η «Κλειώ» απαιτεί την καθαρή σου σκέψη. French connection σε ιταλικά χωράφια, με τους Γερμανούς να εκφράζουν σήμερα αυτήν τη φιλοσοφία μόνο μέσω Cupra._ Σ. Χ.