Οδηγούμε στην Γαλλία το VW ID.7
Tο ID.7 είναι η κορωνίδα της γκάμας των ηλεκτρικών μοντέλων της VW και επιφυλάσσει αρκετές εκπλήξεις, χάρη σε ορισμένα νέα χαρακτηριστικά.
O Alonso ξαναχτυπά! (και ένας αγώνας F1 σε parking αυτοκινήτων) | κάντε κλικ εδώ για το νέο Speedzone Podcast EP43
Το ID.7 είναι το έκτο κατά σειρά μοντέλο της οικογένειας ID μετά τα ID.3, ID.4, ID.5, ID.6 (το επταθέσιο δηλαδή αδελφάκι του ID.4 που υπάρχει στην Κίνα) και ID. Buzz. Αν εξαιρέσουμε το τελευταίο που αποτελεί μία ξεχωριστή περίπτωση, η αυξανόμενη αρίθμηση του κάθε μοντέλου υποδηλώνει την θέση του στην νεοσύστατη γκάμα των αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Volkaswagen. Το ID.7 λοιπόν, παίρνει την θέση του στην κορυφή της γκάμας, όντας η ναυαρχίδα των ID μοντέλων, αλλά και ένα από τα 10 νέα ηλεκτρικά μοντέλα που πρόκειται να παρουσιάσει η γερμανική εταιρεία μέχρι το 2026.
Σεντάν, μόνο στα χαρτιά
Μπορεί όλοι να αναφέρονται στο ID.7 ως ένα σεντάν, αυτός ο χαρακτηρισμός όμως αδικεί το μεγάλο τέκνο της VW με το τύπου liftback αμάξωμα. Τα σεντάν έχουν πλέον ξεθωριάσει (ακόμα και το νέο Passat αυτοπεριορίστηκε σε μία στέισον εκδοχή, αφήνοντας όλο το πεδίο ελεύθερο στο νέο Skoda Superb που θα έχει και σεντάν παραλλαγή) και σχεδόν όλα τα μεγάλα ηλεκτρικά μοντέλα, προσπαθούν με τον ένα ή με τον άλλον τρόπο, να διαφοροποιηθούν από μία τυποποιημένη σεντάν σιλουέτα.
Έτσι, προτιμάται η λύση των δυόμιση όγκων, με μία έντονη κλίση στις πίσω κολώνες που δίνει και την εντύπωση μιας κουπέ σιλουέτας. Ένας από τους λόγους που προτιμάται αυτό το σχήμα είναι και η αεροδυναμική, όπως καταδεικνύει η τιμή 0,23 του συντελεστή οπισθέλκουσας του αμαξώματος.
Μπορεί η αεροδυναμική διαμόρφωση των επιφανειών του ID.7 να περιορίζει στην προκειμένη περίπτωση την δημιουργία ενός ξεχωριστού χαρακτήρα, τα οφέλη όμως είναι αναμφισβήτητα σε ότι αφορά τον περιορισμό της αντίστασης και την βελτίωση της αυτονομίας.
Τα πλούσια ελέη του VW ID.7
Αναφέραμε ότι το ID.7 είναι μεγάλο και τα μεγέθη αποτελούν αδιάψευστο μάρτυρα, καθώς το μήκος αμαξώματος και μεταξονίου, αγγίζουν τα 5 και 3 μέτρα αντίστοιχα.
Πιο συγκεκριμένα το νέο ID.7 έχει μήκος 4.961 χλστ., πλάτος 1.862 χλστ. και ύψος 1.536 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του είναι 2.971 χλστ., κάτι που σημαίνει ότι το ID.7 είναι μακρύτερο από το monovolume αδελφάκι του, το ID Buzz, αλλά και από ένα σπορ μοντέλο , όπως η Porsche Taycan.
To αποτέλεσμα είναι οι τεράστιοι χώροι, ακόμα και για πέντε επιβάτες κανονικού αναστήματος, χάρη και στο απόλυτα επίπεδο δάπεδο. Ο χώρος για τα κεφάλια μειώνεται ελαφρώς από την ηλιοροφή, αλλά σε καμία περίπτωση δεν θα αποτελέσει αιτία για κάποιο παράπονο.
Το ίδιο ισχύει και για τον χώρο αποσκευών, όπου ο κόμπακτ ηλεκτροκινητήρας βρίσκεται αρκετά χαμηλά, έτσι ώστε να μην στέκεται εμπόδιο στην δημιουργία ενός χώρου που ξεκινάει από τα 532 λίτρα και μπορεί να φθάσει έως και τα 1.586 λίτρα με την αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων.
Το θέμα των χώρων είναι μόνο η μία όψη αυτού του νέου «νομίσματος», μιας και στην άλλη όψη βρίσκεται ένα αναβαθμισμένο ταμπλό. Σε περίοπτη (αυτόνομη φυσικά) θέση βρίσκεται ο πρωταγωνιστής, η νέα μεγάλη οθόνη του συστήματος πολυμέσων.
Η διαγώνιος της είναι 15 ίντσες, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι διαθέτει ένα τελείως νέο μενού χειρισμού, το οποίο έχει σχεδιαστεί από το μηδέν, αξιοποιώντας και τα σχόλια των πελατών.
Η λειτουργία της εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά βελτιωμένη απόκριση σε σχέση με το infotainment προηγούμενης γενιάς του ομίλου, ενώ επιτέλους οι μπάρες αφής που βρίσκονται στην βάση της για τον έλεγχο της στάθμης του ήχου και της θερμοκρασίας, είναι φωτιζόμενες για να μην χρειάζεται ο οδηγός να τις ψάχνει μέσα στα σκοτάδια και έτσι η μόνη παραφωνία παραμένει η ιδιαιτερότητα με τον διακόπτη για τα παράθυρα .
Αλλαγή όμως έχουμε και στην δευτερεύουσα οθόνη οργάνων. Αυτή πλέον δεν είναι αυτόνομη, καθώς ενσωματώθηκε μέσα στο στενόμακρο ταμπλό, ενώ όπως πρωτοείδαμε στο ID.Buzz, ο επιλογέας του κιβωτίου έχει μετακομίσει στην κολόνα του τιμονιού.
Έτσι, οι πληροφορίες που χρειάζεται ο οδηγός απεικονίζονται σε αυτή την μικρή αλλά ευανάγνωστη οθόνη ή στο head-up display επαυξημένης πραγματικότητας, που τον διευκολύνει να μην απομακρύνει το βλέμμα του από τον δρόμο.
Όλα αυτά έχεις την έντονη αίσθηση ότι θυμίζουν κάτι από Tesla. Ακόμα και οι τελευταίες αμφιβολίες σχετικά με αυτό, διαλύονται μόλις ανακαλύψεις ότι η ρύθμιση της κατεύθυνσης του αέρα των στενόμακρων αεραγωγών, γίνεται ψηφιακά μέσα από το μενού χειρισμού του κλιματισμού.
Μάλιστα οι έξυπνοι αυτοί αεραγωγοί έχουν την δυνατότητα να αρχίζουν να ψύχουν ή να θερμαίνουν την καμπίνα, ακόμα και πριν ξεκινήσει μία διαδρομή, μόλις οι αισθητήρες ανιχνεύσουν ότι τα κλειδί βρίσκεται κοντά στο αυτοκίνητο.
Την ίδια στιγμή, παρέχονται για πρώτη φορά σε μοντέλο της οικογένειας ID, κλιματιζόμενα (ψύξης και θέρμανσης) καθίσματα που προσφέρουν επιπλέον υπηρεσίες μασάζ, ενώ μια ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη πανοραμική ηλιοροφή, με «έξυπνο» γυαλί μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ αδιαφανών και διαφανών ρυθμίσεων με έλεγχο αφής.
Όπως πολλές άλλες λειτουργίες στο ID.7, ο χειρισμός της οροφής μπορεί να πραγματοποιηθεί ακόμα και μέσω φυσικών φωνητικών εντολών – με τη χρήση του φωνητικού βοηθού IDA, όπου ο οδηγός μπορεί πλέον να επιλέξει την εντολή ενεργοποίησης-χαιρετισμού, που επιθυμεί.
H νέα καρδιά του VW ID.7
Από αυτήν την προσπάθεια αναβάθμισης της ηλεκτρικής υπόστασης της οικογένειας ID, δεν θα μπορούσε να μείνει απέξω η κινητήρια δύναμη. Μπορεί το γενικότερο πλαίσιο να συνεχίζει να αποτελείται από την πλατφόρμα ΜΕΒ, οι επιμέρους επεμβάσεις όμως είναι ιδιαίτερα σημαντικές.
Καθώς ο διαθέσιμος χώρος δεν έχει αλλάξει, οι μηχανικοί της εταιρείας αναγκάστηκαν να αναπτύξουν μια νέα μονάδα που επιτυγχάνει σημαντικές βελτιώσεις στην αποδοτικότητα και την ισχύ, ενώ ταυτόχρονα μειώθηκε η χρήση πρώτων υλών.
Η νέα μονάδα ισχύος με την εσωτερική ονομασία APP550 αναπτύχθηκε από την Volkswagen Group Components στο Κάσελ (όπου και παράγεται) και αποδίδει 286 ίππους και 545 Nm ροπής. Για να έχετε μία εικόνα της βελτίωσης, σκεφθείτε ότι μόλις πριν από λίγο καιρό τα δικινητήρια ηλεκτρικά μοντέλα του γερμανικού γκρουπ, απέδιδαν συνδυαστική ισχύ 299 ίππων.
Αναλυτικότερες πληροφορίες γύρω από τις βελτιώσεις που έχουν γίνει στον νέο κινητήρα μπορείτε να δείτε εδώ, ενώ η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός κιβωτίου μονής σχέσης, που έχει την δυνατότητα λειτουργίας σε δύο διαφορετικές φάσεις.
Χάρη στην προσεγμένη αεροδυναμική, η μέση κατανάλωση ενέργειας διαμορφώνεται στα 16,3-14,1 kWh ανά 100 χιλιόμετρα και η αυτονομία αγγίζει τα 621 χιλιόμετρα (WLTP) με τη μπαταρία των 77 kWh που φορτίζει στα 175 kW.
Στο άμεσο μέλλον το VW ID.7 θα διαθέτει και μια long range έκδοση, με μεγαλύτερη μπαταρία (86 kWh), η οποία θα μπορεί να φορτίζει στα 200 kW και θα εξασφαλίζει αυτονομία που θα υπερβαίνει τα 700 χλμ., ενώ στην κορυφή θα τοποθετηθεί η δικινητήρια έκδοση GTX των 340 ίππων.
Η γκάμα όμως του ID.7 δεν θα περιοριστεί σε αυτά, καθώς θα εμπλουτιστεί με μία επιπλέον έκδοση αμαξώματος, που θα φέρει την ονομασία Tourer και θα απευθύνεται στους θιασώτες των στέισον οχημάτων, που αποζητούν την πρακτικότητα αλλά θέλουν να αποφύγουν τον υπερβολικό όγκο ενός SUV.
Επί το έργω
Το περιοδικό 4 ΤΡΟΧΟΙ είχε την ευκαιρία να πάρει μία σύντομη γεύση πριν από μερικούς μήνες από ένα καμουφλαρισμένο ID.7, στο περιθώριο της επίσκεψης στο σαλόνι αυτοκινήτου του Μονάχου.
Τώρα όμως ήρθε η ώρα για την επίσημη παρουσίαση στους εκπροσώπους του τύπου η οποία διοργανώθηκε στη Μασσαλία. Καθώς αντικρίζεις το ID.7, η πρώτη εντύπωση έχει να κάνει με τον όγκο του. Πρόκειται για ένα μεγάλο fastback, που δεν είναι τόσο ψηλό όσο ένα ID.5, αλλά είναι σαφώς πιο επιβλητικό από ένα Tesla Model 3.
Στο εσωτερικό το νέο user interface της μεγάλης οθόνης, βελτιώνει την εμπειρία, καθώς τα εικονίδια των βασικών μενού βρίσκονται περιμετρικά και είναι άμεσα προσβάσιμα χωρίς να χρειάζεται να «χτενίζεις» σε διάφορες οθόνες, μέχρι να βρεθείς τελικά εκεί που θέλεις.
Σκέτη απόλαυση και τα πολυλειτουργικά καθίσματα, αλλά όλη η δουλειά στην κύλιση γίνεται από την αναβαθμισμένη πίσω διάταξη πολλαπλών συνδέσμων και την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.
Στο πρόγραμμα λειτουργίας individiual, ο οδηγός έχει πρόσβαση στην ρύθμιση του DCC, το οποίο περιλαμβάνει αμορτισέρ σε 15 (!) διαφορετικά επίπεδα. Το Comfort είναι στο επίπεδο 4 και το Sport στο επίπεδο 12, οπότε δεν υπάρχει περίπτωση ο οδηγός να μην βρει τελικά αυτό που συμπίπτει με τις εκάστοτε προτιμήσεις του.
Σε κάθε περίπτωση η κύλιση είναι τόσο αρχοντική, όσο σε κανένα άλλο μέλος της οικογένειας ID. Η δύναμη από τον νέο κινητήρα είναι αρκετή για να τα βγάλει πέρα με το διόλου ευκαταφρόνητο βάρος, ενώ σκεφθείτε ότι έχουμε να κάνουμε μόλις με την αρχική έκδοση, όταν πριν από λίγο καιρό αντίστοιχες επιδόσεις έβρισκε κανείς στις δικινητήριες υλοποιήσεις.
Η μέση εργοστασιακή κατανάλωση βρίσκεται λίγο πάνω από τις 16 kWh/100 χλμ., ενώ σε αυτή την διαδρομή των 150 περίπου χλμ. καταγράψαμε μία μέση τιμή γύρω στις 20 kWh/100 χλμ. Θα περιμένουμε πάντως με μεγάλο ενδιαφέρον να διαπιστώσουμε εάν όντως η long range έκδοση μπορεί να αγγίξει την έβδομη εκατοντάδα αυτονομίας.
Volkswagen ID.7
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: Πίσω η/κ >ΙΣΧΥΣ: 286 ίπποι >ΡΟΠΗ: 545 Nm>ΚΙΝΗΣΗ: Στους πίσω τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ:Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 77 kWh (net) >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.961×1.862×1.536χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.971 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 532-1.586 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.172 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ (WLTP): 16,3 kWh/100 χλμ. >AYTONOMIA (WLTP): 621 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ 0-100% (AC): 8 ώρες (11 kW) >ΦΟΡΤΙΣΗ 10-80% (DC): 28 λεπτά (175 kW)