Με BMW M2 στην Τέλεια Διαδρομή
Να ξεκινήσουμε ανορθόδοξα, με προτεραιότητα στον Χολομώντα, αποδίδοντας την πρέπουσα τιμή στην κορυφαία ασφάλτινη ειδική διαδρομή των Βαλκανίων, και ακόμα παραπέρα…
Παρακολουθήστε εδώ: 50 νίκες και μια κηδεία!
Φωτογραφίες: Γιάννης και Μάριος Κουσκούτης
Κορυφαία ε.δ. άλλοτε και σήμερα, που την κρατάει αγωνιστικά επίκαιρη ο ΑΟΘ. Κορυφαίο Σωματείο της χώρας μακράν, ενώ τέτοια εποχή τη χαρακτηρίζεις μαγική.
Στον Χολομώντα ταιριάζει το φθινόπωρο, όπως και αν εξελίσσεται, όπως και αν προκύπτει ο χορός, οδηγώντας ανάλογα με το συντελεστή πρόσφυσης, που στις σκιές επηρεάζεται και από την υγρασία, ότι προσθέτει γοητεία, ενώ αυξάνεται η αδρεναλίνη. Είναι τα χρώματα, το μπρούντζινο από τις φυλλωσιές με το ιδιαίτερο πράσινο των δέντρων, ο συνδυασμός που εμπνέει ακόμα και έναν βαθιά ασθενή με το «πώς στρίβω» σε έναν ευφυή δρόμο, και μάλιστα με μηχανή φτιαγμένη για την απόλυτη οδηγική ικανοποίηση. Όπως η BMW M2 τελευταίας γενιάς.
ΒMW M2-2023
(Από τον Σ.Τ.)
Σε ό,τι αφορά τη σύγχρονη εκδοχή της, η μεγάλη αλλαγή σε αυτή την τελευταία γενιά έχει να κάνει με το γεγονός ότι στην ουσία πρόκειται για μια Μ4, όπου έχουν μειωθεί το συνολικό μήκος κατά 214 χλστ. και το μεταξόνιο κατά 110 χλστ. Αυτό έγινε καθώς η Μ2 είναι χτισμένη στην πλατφόρμα Cluster Architecture της εταιρείας, όπου κάτω από το καπό βρίσκεται ο 3λιτρος biturbo 6κύλινδρος των 460 ίππων, με τη ροπή των 550 Nm να περνάει στους πίσω τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων (προαιρετικά χρεώνεται το χειροκίνητο των 6 σχέσεων!) και του ενεργού μπλοκέ διαφορικού Active M Differential με ποσοστό εμπλοκής έως και 100%, εφόσον κριθεί αναγκαίο.
Από εκεί και πέρα, το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης M Traction Control είναι στάνταρντ, προσφέροντας στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα σε δέκα διαφορετικά στάδια υποβοήθησης πρόσφυσης, όπου το πρώτο στάδιο αφορά πλήρη απενεργοποίηση και το δέκατο είναι το πλέον παρεμβατικό. Τα φρένα με εξαπίστονες και μονοπίστονες δαγκάνες εμπρός και πίσω προέρχονται αυτούσια από τη μεγαλύτερη Μ4.
Η νέα BMW M2 και η ήδη καταξιωμένη Μ4 μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική και στην ανάρτηση. Ωστόσο, για τις ανάγκες της «μικρής» Μ2, τα εμπρός ελατήρια διαθέτουν πιο σκληρή ρύθμιση, για περισσότερη ακρίβεια στο turn-in, ενώ τα πίσω πιο ήπιο set-up, για περισσότερο «ανάλαφρη» αίσθηση στην κορυφή των στροφών. Το «παρών» στην αποκλειστικά πισωκίνητη νέα Μ2 δίνουν και τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ της Μ4, με διαφορετικές και εδώ ρυθμίσεις.
Μ2, όπως δύο σε ένα
Οδηγεί και σχολιάζει ο Σ.Χ. πως «αυτή η ΒΜW Σειρά Μ έχει πολιτισμένα στοιχεία από CLA 45 AMG», και αυτό είναι μια σταγόνα στη βροχή των σκέψεών σου. Στο δρόμο προς τη Θεσσαλονίκη με υπέρβαση επιπέδου 10% των ορίων ταχύτητας. Μέση ωριαία ταχύτητα που σου επιτρέπει να διασταυρώνεσαι με τα οπλισμένα ραντάρ των στελεχών της ΕΛΑΣ και να μην ανησυχείς. Μέση ταχύτητα που κρατάει την κατανάλωση στα 10 λίτρα για κάθε 100 χλμ., ό,τι σου επιτρέπει να έχεις απόθεμα σε καύσιμα και χρήματα, αυτά πάνε μαζί, για τη συνέχεια. Είναι πολιτισμένη, λοιπόν, ταξιδεύοντας όπως μια Mercedes, καταλήγεις επιστρέφοντας, και αφού σε έχει ταλαιπωρήσει το μπάκετ κάθισμα.
Από εκεί και πέρα, στον φυσικό της χώρο, στην ειδική διαδρομή, αυτή η ΒΜW αποδεικνύεται περισσότερο «Μ» από ποτέ, επιλογή που προσθέτει εύσημα στο Μόναχο. Ειδικά σήμερα, που ακόμα και η Σειρά Μ έχει μπει στην πρίζα, και εδώ έχουμε να κάνουμε με τη διαφορετική προσέγγιση που διαχρονικά χαρακτηρίζει τους Βαυαρούς. Ο λόγος άλλωστε που κάνει ερωτεύσιμη μια BMW ήταν και παραμένει ο έλεγχός της. Αφαιρείς οτιδήποτε προστατεύει και περιορίζει και δημιουργείς, και αμέσως αντιλαμβάνεσαι ότι έχουν κοπιάσει. Να ελέγξουν το υπερβολικό βάρος και την ιπποδύναμη σε εκτόξευση, με την άφθονη ροπή σε μεγάλο φάσμα στροφών να αποδεικνύεται, σε συνδυασμό με το τιμόνι, ο καλύτερός σου σύμμαχος. Ακόμα και στην υπερβολή που συνεπάγεται μια λανθασμένη επιλογή. Είναι πολύ δυνατή αυτή η Μ2 με στοιχεία σύγχρονης Μ5, αλλά με καλύτερο, με προβλέψιμο έλεγχο στην υπέρβαση. Εδώ οι 450 ίπποι είναι καθαρόαιμοι, και αν δεν έχεις υπομονή μπορεί να εκτεθείς. Από τις σπάνιες περιπτώσεις που αξίζει να αφιερώσεις χρόνο ώστε να ρυθμίσεις σχετικά και να βρεις ό,τι της ταιριάζει, ώστε να ανταποκριθείς εσύ πλέον στο κατά περίπτωση περιβάλλον.
Ειδικά στον Χολομώντα, διαδρομή που αγωνιστικά απαιτεί ρυθμό, επιβάλλεται να ρυθμίσεις σωστά την ανάρτηση και τον έλεγχο της πρόσφυσης, ώστε να μη σε τρομάζουν οι εναλλαγές του δρόμου, που δεν είναι πάντα φιλικός και φιλόξενες. Θέλει τρόπο όλο αυτό, και συγκλονίζει το πού έχει φτάσει η τεχνολογία ώστε να γίνεται αμέσως αντιληπτή κάθε ρύθμιση.
Αντίστοιχα, αν στο χαρτί σε προβληματίζει το βάρος και σκέφτεσαι ως εφιάλτη την κατηφόρα, στην επαλήθευση διαψεύδεσαι και υποκλίνεσαι στο πώς εξελίσσουν στο M Division οι μάγκες της ΒΜW. Οι ίδιοι που πετυχαίνουν εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές στο 8άρι χωρίς διπλό συμπλέκτη…
Τεχνικά χαρακτηριστικά
BMW M2
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ 6κύλινδρος biturbo >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 2.993 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 460 ίπποι/6.250 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 550 Nm/2.650-5.870 σ.α.λ. >KΙΒΩΤΙΟ: Αυτόματο 8 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα με διπλούς συνδέσμους >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.587×1.887×1.403 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.747 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 390 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.800 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 4,1 δλ. >0-200 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 13,5 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 250 χλμ./ώρα >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ: 9,6 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 218 γρ./χλμ.