Δοκιμάζουμε το εντυπωσιακό MG4 Electric στους κυπριακούς δρόμους
Η Michaels Electric Cars βάζει ξανά την περίφημη MG στον κυπριακό χάρτη και με αφορμή την άφιξη του αμιγώς ηλεκτρικού MG4 στη χώρα μας, παίρνουμε θέση πίσω από το τιμόνι του και παραθέτουμε την άποψή μας για ένα αυτοκίνητο που έχει τη δυνατότητα να… ηλεκτρίσει τη γνώμη και των πιο δύσπιστων.
Παρακολουθήστε εδώ: 50 νίκες και μια κηδεία!
Το όνομα MG είναι συνυφασμένο με την αγάπη για την οδήγηση και το γεγονός ότι η μάρκα αυτή αναγεννιέται τώρα σαν τον φοίνικα μέσα από τις στάχτες του, καταφέρνοντας μέσα σε ένα τόσο μικρό χρονικό διάστημα να σκαρφαλώσει στην κορυφή της λίστας των εγγραφών ηλεκτρικών αυτοκινήτων της χώρας μας τους πρώτους εννέα μήνες του χρόνου, δεν είναι διόλου τυχαίο.
Η βρετανική παράδοση συναντά τώρα την ανερχόμενη δύναμη που ακούει στο όνομα SAIC Motor Corp., τον γίγαντα κατασκευαστή της Κίνας, ο οποίος θέλει -και έχει τη δύναμη- να μετατρέψει την παλιά καλή MG (Morris Garages) σε μια μάρκα που απευθύνεται στον οδηγό της νέας εποχής.
Το MG4 Electric, που δοκιμάσαμε πρόσφατα στους κυπριακούς δρόμους, αντανακλά τις δυνατότητες του συγκεκριμένου κατασκευαστή, μιας και το hatchback με τη σφηνοειδή μάσκα, τη «σκαλιστή» ουρά και το μοναδικό του προφίλ (κακά τα ψέματα, όλα ξεκινούν από το design) δεν περνά απαρατήρητο όπως διαπιστώσαμε με τα μάτια μας. Αρκετοί που γνωρίζουν το βάρος του ονόματος MG, σταμάτησαν μάλιστα για να το περιεργαστούν…
Το αυτοκίνητο ξεχωρίζει απέναντι στον «καταιγισμό» των SUV χάρη στο συμπαγές hatchback αμάξωμά του, με το μεγάλο μεταξόνιο των 2.705 χλστ. να εξασφαλίζει πλούσιους χώρους για τους πίσω επιβάτες, ενώ η πρόσβασή τους στο εσωτερικό διευκολύνεται από τις πολύ μεγάλες πόρτες, που ανοίγουν σχεδόν σε γωνία 90 μοιρών.
Άνεση και πρακτικότητα
Η βάση του καθίσματος δεν βρίσκεται στο ύψος που συναντάμε στα πλείστα ηλεκτρικά οχήματα, μιας και το πάχος της μπαταρίας που βρίσκεται στο δάπεδό του φτάνει μόλις τα 11 εκ. Το επίπεδο αυτό δάπεδο και το φαρδύ αμάξωμα εξασφαλίζουν την άνετη φιλοξενία και ενός τρίτου επιβάτη, ενώ πρακτικό είναι και το πορτ μπαγκάζ των 363 λίτρων.
Περνώντας στα ενδότερα, το ταμπλό είναι λιτό, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο, με τα μαλακά υλικά που καλύπτουν το πάνω του μέρος (καθώς και αυτά στο πάνω μέρος των θυρών) να έχουν πολύ καλή υφή. Η αιωρούμενη κονσόλα είναι εργονομική, ενώ ο περιστροφικός επιλογέας του συστήματος μετάδοσης -που μας άρεσε πολύ- κάνει τη συμβίωση με το MG4 Electric εύκολη και απλή. Το ίδιο βολική και πρακτική είναι η ρηχή κονσόλα ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα, με τον βαθύ αποθηκευτικό χώρο που υπάρχει λίγο πιο πίσω να αποδεικνύεται πολύ χρήσιμος για τη φύλαξη (ή προφύλαξη) μεγαλύτερων αντικειμένων.
Το σχεδιαστικά κομψό τιμόνι του είναι επίσης βολικό, ενώ ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 7 ιντσών και η οθόνη του συστήματος πολυμέσων των 10.25 ιντσών (που συνδυάζεται με χρήσιμους φυσικούς διακόπτες για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος) ενισχύουν τα ατού στο εσωτερικό του οχήματος.
Tο MG4, που βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα της SAIC, την MSP (Modular Scalable Platform), προσφέρεται αυτή τη στιγμή στην Κύπρο με μπαταρία χωρητικότητας 51 (βασική έκδοση SE) ή 64 kWh (εκδόσεις SE LR και Trophy LR), που φορτίζουν αντίστοιχα στα 117 και στα 135 kW. Όλες οι εκδόσεις χρησιμοποιούν για την κίνησή τους ένα ηλεκτρικό μοτέρ στον πίσω άξονα, με την ισχύ του να διαμορφώνεται αντίστοιχα στους 170 και στους 204 ίππους.
Στο δρόμο
Το πρώτο που παρατηρήσαμε με το που πήραμε τη θέση μας πίσω από το τιμόνι είναι τα καλοσχεδιασμένα καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα και η πολύ καλή θέση οδήγησης που παρέχει εξαιρετική ορατότητα.
Για να εκκινήσει το όχημα δεν υπάρχει κουμπί start. Tο μόνο που έχει να κάνει ο οδηγός είναι να βολευτεί στη θέση του, να πατήσει το φρένο, να πάρει στο χέρι τον περιστροφικό επιλογέα και να τον γυρίσει στη θέση D.
Καθώς οδηγείς μπορείς εύκολα να περιεργαστείς τις πληροφορίες στον πίνακα οργάνων και να χειριστείς με άνεση την οθόνη για το σύστημα πολυμέσων, η οποία διαθέτει ένα καλοσχεδιασμένο μενού.
Η επιτάχυνση είναι εντυπωσιακή (!) όπως και το χαμηλό επίπεδο θορύβου, ενώ το αμέσως επόμενο που εντυπωσιάζει τον οδηγό είναι η ποιότητα κύλισης του MG4 Electric και ο τρόπος με τον οποίο η ανάρτηση (πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω άξονα) σιδερώνει τις ανωμαλίες του οδοστρώματος που συχνά συναντάμε στους πολυάριθμους κακοτράχαλους κυπριακούς δρόμους. Θα λέγαμε πως η ανάρτηση αποτελεί ατού του συγκεκριμένου αυτοκινήτου αφού σπάνια συναντάς τέτοιο επίπεδο απόσβεσης σε ένα βαρύ ηλεκτρικό όχημα, με τα περισσότερα που δοκιμάσαμε να αναπηδούν άσχημα πάνω στις κακοτεχνίες ή στα κυρτώματα του δρόμου. Παρατηρήσαμε ότι δεν κουράζει μέσα στην πόλη και παραμένει «ζωντανό» ακόμη και στην επιλογή Eco.
Γενικά, η οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι πολύ καλή, αφού η ποιοτική ανάρτηση δίνει το παρών της και όταν αρχίσεις να παίρνεις με κάποια ταχύτητα τις στροφές. Η αίσθηση και η ακρίβεια με την οποία στρίβει το τιμόνι δεν απογοητεύει καθώς ανεβαίνει ο ρυθμός, ενώ οι κλίσεις του αμαξώματος είναι περιορισμένες, με το όχημα να παραμένει σταθερό ακόμη και όταν τσιμπήσεις τα φρένα στη μέση μιας στροφής με χαλίκι.
Το MG4 Electric διαθέτει τροχούς των 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/50 και το άλλο που μας έκανε εντύπωση είναι ο πολύ καλός κύκλος στροφής του αυτοκινήτου, το οποίο μπορεί να κάνει με άνεση αναστροφή σε σχετικά στενό δρόμο.
Άξιο μνείας είναι το γεγονός πως το MG4 Electric διαθέτει το χαμηλότερο κέντρο βάρους έναντι του ανταγωνισμού, σύμφωνα τουλάχιστον με την ίδια την MG. Εξαιρετική ήταν η επίδοσή του στο τεστ αποφυγής του ταράνδου που πραγματοποιήθηκε στο Tannistest, όπου ολοκλήρωσε τη διαδικασία με ταχύτητα εισόδου 70 χλμ./ώρα, παρουσιάζοντας μόνο κάποιες υπερστροφικές αντιδράσεις.
Να επισημάνουμε επιπλέον πως το σύστημα πέδησης αποτελείται από τέσσερα δισκόφρενα, όταν ο γερμανικός ανταγωνισμός υιοθετεί ταμπούρα για τους πίσω τροχούς.
Ψάχνοντας για ψεγάδι…
Η αυτονομία του, ειδικά για ένα όχημα που θα κυκλοφορεί στην Κύπρο, είναι πέρα για πέρα ικανοποιητική: 305 χλμ. για την έκδοση SE, 450 χλμ. για την έκδοση SE LR και 435 χλμ. για την έκδοση Trophy LR (η οποία περιλαμβάνει καλούδια όπως Blind Spot Detection, Lane Change Assist, Rear Cross Traffic Alert, Door Opening Warning, Projector LED headlights with reflective technologoy και πολλά άλλα).
Εν κατακλείδι, το MG4, που εξελίχθηκε για την ευρωπαϊκή αγορά, αποτελεί αναμφίβολα μια ολοκληρωμένη πρόταση για την οποία δύσκολα θα βρεις ψεγάδι. Με τιμή εκκίνησης στη χώρα μας τα 33.900 ευρώ (χωρίς την επιχορήγηση) για τη βασική έκδοση, οικονομικά το MG4 Electric δεν απέχει πολύ από ένα συμβατικό μικρομεσαίο hatchback και, φυσικά, αντιπροσωπεύει μια εξαιρετική αξία, αν στην εξίσωση συνυπολογίσεις τις επιδόσεις του και την ηλεκτρική του τεχνολογία. Τέλος, για τους πιο δύσπιστους, παρέχεται εγγύηση 7 ετών ή 150.000 χλμ._ 4Τ.
Αναλυτικά οι τιμές του MG4 Electric
SE EV range 350 χλμ. 170 ίπποι 33.900 ευρώ
SE Long Range EV range 450 χλμ. 204 ίπποι 36.900 ευρώ
Trophy Long Range EV range 435 χλμ. 204 ίπποι 39.900 ευρώ
Διαβάστε ακόμη εδώ: Η Michaels Electric Cars Παραδίδει 2 Νέα MG4 EVs στον Δήμο Στροβόλου, Ανοίγοντας τον Δρόμο προς την Βιώσιμη Μετακίνηση