Δοκιμάζουμε την κορυφαία παραλλαγή του VW ID.5, με τα αρχικά «GTX» (τιμή)
Σε αυτή την ηλεκτρική εποχή, το στυλ του ID.5 συνδυάζεται με τον σπορτίφ χαρακτήρα της έκδοσης GTX, δημιουργώντας ένα αλλιώτικο SUV.
H οικογένεια των ηλεκτρικών μοντέλων της VW εμπλουτίζεται με πολύ γοργούς ρυθμούς. Ενδεικτικό είναι ότι μέχρι πριν από λίγο καιρό το ID.5 ήταν το μεγαλύτερο μοντέλο, με κορυφαία έκδοση την ισχυρότερη GTX.
Οι εξελίξεις όμως τρέχουν, και πλέον η κορωνίδα της σειράς ID έχει φθάσει στον αριθμό «7» και ήδη διαθέτει τη δική της κορυφαία έκδοση, με τη νέα, ισχυρότερη υπόσταση με τα αρχικά «GTX» του ID.7.
Μπορεί λοιπόν το ID.7 να είναι η ηλεκτρική ναυαρχίδα της εταιρείας στη θεωρία, στην πράξη όμως, και σε ό,τι έχει να κάνει με την εμφάνιση, το ID.5 δε στερείται εντυπωσιασμού. Όταν το ID.7 έχει εστιάσει σε μια «χαμηλή» υπόσταση με μια liftback σιλουέτα, το ID.5 διατηρεί την ψηλή κορμοστασιά του, με τον αέρα ενός κουπέ SUV.
Η επιβλητική εικόνα του VW ID.5 GTX
Σχεδιαστικά, στο ψηλό ρύγχος με την αξιοσέβαστη μετωπική επιφάνεια, οι προβολείς IQ.Light LED της VW δημιουργούν μια χαρακτηριστική εικόνα, καθώς η φωτεινή λωρίδα που κλίνει προς το λογότυπο της VW έχει συνδυαστεί με τρία ισχυρά, φωτιζόμενα στοιχεία σε στυλ κηρήθρας, τόσο στην πλευρά του οδηγού όσο και σε αυτήν του συνοδηγού.
Οι εμπρός κολόνες με την έντονη κλίση τους δίνουν στη γραμμή της οροφής μια κομψή ροή, ενώ στο πίσω μέρος οι οριζόντιες γραμμές τονίζουν το πλάτος του αμαξώματος. Η διακριτική αεροτομή και τα πίσω φώτα LED, με τρισδιάστατο σχεδιασμό και μία φωτιζόμενη μπάρα να διατρέχει ολόκληρο το πλάτος, ολοκληρώνουν το σχεδιασμό του πίσω μέρους του VW ID.5 GTX.
Βέβαια, όλες αυτές οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες θα γίνονταν ευκολότερα αντιληπτές με ένα πιο φανταχτερό χρώμα, μιας και η συγκεκριμένη, έντονα σκουρόχρωμη απόχρωση μπορεί να είναι άκρως «ψαρωτική», έχει όμως μια «ομογενοποιητική» επίδραση στη συνολική εικόνα.
Στο εσωτερικό του VW ID.5 GTX
Το πληθωρικό μεταξόνιο των 2.771 χλστ. σε συνδυασμό με τους μεγάλους προβόλους και το συνολικό μήκος των 4.599 χλστ. εξασφαλίζουν άφθονο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, με το πορτ μπαγκάζ να διαθέτει μεταφορική ικανότητα 549 λίτρων (1.561 με αναδιπλωμένη την πλάτη των πίσω καθισμάτων).
Ωστόσο, η κλίση της οροφής σε συνδυασμό με την ηλιοροφή στερεί λίγο από τον αέρα στα κεφάλια των πίσω επιβατών. Ευτυχώς, το κόστος αυτό δεν είναι μεγαλύτερο από 12 χλστ. (σε σύγκριση με το ID.4), κάτι που σημαίνει ότι ενήλικες με ανάστημα 1,80 μ. θα φιλοξενηθούν με άνεση.
Αντίστοιχα, το ικανό πλάτος του πίσω καθίσματος και η σχεδόν επίπεδη διαμόρφωση του δαπέδου θα κάνουν άνετη τη διαβίωση και ενός τρίτου επιβάτη σε ένα πιο μακρινό ταξίδι.
Όταν η άνεση αυτή συνδυάζεται με τη σύγχρονη τεχνολογία, μπορεί να δώσει εντυπωσιακά αποτελέσματα. Ενδεικτικό είναι ότι χάρη στον φωνητικό χειρισμό και στην εντολή «Γεια σου ID., δείξε µου τα αστέρια», το συρόμενο σκιάδιο θα ανοίξει.
Από εκεί και πέρα, το περιβάλλον της καμπίνας είναι παρόμοιο με εκείνο των υπόλοιπων μελών της οικογένειας ID. Μπορεί στο κέντρο του ταμπλό να δεσπόζει η μεγάλη οθόνη των 12 ιντσών, εμπρός από τον οδηγό όμως συνεχίζει να υπάρχει ο μικρός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 5,3 ιντσών, που ενσωματώνει τον επιλογέα του κιβωτίου και μετακινείται μαζί με την κολόνα του τιμονιού, έτσι ώστε οι απαραίτητες ενδείξεις να παραμένουν πάντα εντός του οπτικού σου πεδίου.
Δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στην ύπαρξη του head–up display με τα χαρακτηριστικά επαυξημένης πραγματικότητας, αλλά και τη φωτιζόμενη μπάρα ID.Light που βρίσκεται στο πάνω μέρος του ταμπλό και ενημερώνει ή υποστηρίζει ανάλογα με την περίσταση και την εκάστοτε λειτουργία οδήγησης.
Το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με την πιο πρόσφατη έκδοση λογισμικού (3.1), που επιτρέπει υψηλότερη ισχύ ταχυφόρτισης (135 kW), βελτιωμένη λειτουργία για το voice control, αλλά και αποτελεσματικότερη ψύξη (ειδικά μάλιστα με την προσθήκη της έξτρα αντλίας θερμότητας). Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η εταιρεία μόλις πριν από λίγο καιρό η VW ανακοίνωσε ορισμένες αναβαθμίσεις για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Το ίδιο μοτίβο περιορισμένων αλλαγών συνεχίζεται και στην καμπίνα του εσωτερικού, με τη minimal προσέγγιση που έχουμε γνωρίσει και στα υπόλοιπα ηλεκτρικά της μάρκας. Για να ξεχωρίσει το GTX, η καμπίνα του έχει εμπλουτιστεί με λεπτομέρειες όπως οι κόκκινες πινελιές σε τιμόνι, ταμπλό και ραφές, αλλά και με το λογότυπο «GTX» που βρίσκουμε στις πλάτες των καθισμάτων.
Τα καθίσματα είναι πολύ άνετα, όμως σε ένα τέτοιου σπορτίφ χαρακτήρα μοντέλο θα περιμέναμε κάποιο κάθισμα με περισσότερη πλευρική στήριξη, ειδικά στην περιοχή των κάτω άκρων. Κάτι τέτοιο μπορεί να βρει ο υποψήφιος αγοραστής με την προσθήκη του έξτρα πακέτου Top Sports Interior Plus.
To υπόβαθρο του VW ID.5 GTX
Το ID.5 GTX βασίζεται στην πλατφόρμα MEB που συναντάμε και στις απλές εκδόσεις των ID. 3,4 και 5, μόνο που εδώ έχουμε να κάνουμε με τον (μέχρι πρότινος) δυνατότερο διαθέσιμο συνδυασμό. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένας ηλεκτροκινητήρας σε κάθε άξονα.
Στον πίσω βρίσκουμε το ίδιο σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη των 204 ίππων που έχουν και οι πισωκίνητες εκδόσεις, που εδώ συνδυάζεται με έναν ασύγχρονο ηλεκτροκινητήρα 109 ίππων, αρκετά κόμπακτ σε διαστάσεις και βάρος, ο οποίος κινεί τους εμπρός τροχούς.
H ηλεκτρική ενέργεια αποθηκεύεται σε μία μπαταρία με καθαρό ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh, όπου οι δυνατότητες φόρτισης ανέρχονται στα 11 kW εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) και έως 135 kW συνεχόμενου ρεύματος (DC).
Συνδυαστικά οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν μέγιστη συνολική ισχύ 299 ίππων, η συνδυαστική ροπή φτάνει τα 460 Nm, ενώ η ηλεκτρική συνεργασία των δύο μοτέρ χαρίζει τετρακίνητα χαρακτηριστικά στο σύνολο.
Θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι η VW έχει ήδη προβεί ορισμένες αναβαθμίσεις για το συγκεκριμένο μοντέλο, που αφορούν μεταξύ άλλων την αυτονομία και την απόδοση.
Στο δικό μας ID.5, ενορχηστρωτής αυτής της συνεργασίας των δύο κινητήρων, είναι το σύστημα VDM, τo οποίο συνεργάζεται εμπρός με το προηγμένο ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό XDS+ και φυσικά το σύστημα ελέγχου της δυναμικής συμπεριφοράς ESC, το οποίο διαθέτει μία επιπλέον βαθμίδα, αυτή της sport λειτουργίας, που επιτρέπει κάποια γλιστρήματα.
Πέρα από το συμβατικό κύκλωμα φρένων (το οποίο συνεχίζει να αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και πίσω ταμπούρα), οι περισσότερες επιβραδύνσεις (έως και 0,3 g) σε καθημερινές συνθήκες, όπως και η ανάκτηση ενέργειας (η μοναδική διαθέσιμη μεγαλύτερη βαθμίδα είναι η B, που επιλέγεται μέσω του κιβωτίου), γίνεται από τους ηλεκτροκινητήρες με συνολική δυνατότητα έως και 100 kW.
Gran Turismo …Xperience
Tα αρχικά «GTX» υποδηλώνουν, σύμφωνα με τη VW, τον σπορτίφ προσανατολισμό του αυτοκίνητου, συνεχίζοντας την παράδοση που δημιούργησαν τα λογότυπα «GTI», «GTD» και «GTE».
Ύστερα λοιπόν από την οδήγηση του ID.5 GTX, θα λέγαμε ότι τελικά κλίνει περισσότερο προς το GT παρά προς το GTI σε ό,τι αφορά τη συμπεριφορά, και όχι τις επιδόσεις (αφού τα 6,3 δλ. που χρειάζονται για τα 0-100 χλμ./ώρα αποτελούν επίδοση αντίστοιχη ενός Golf GTI).
Το γερμανικό σύνολο συνεχίζει να διαθέτει τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα που γνωρίζουμε από την πισωκίνητη έκδοση του ID.5, εξασφαλίζοντας ένα άνετο και ήσυχο ταξίδι, προσφέροντας παράλληλα ασφαλή οδική συμπεριφορά.
Οι μικρές αλλαγές στην ανάρτηση αφήνουν να φανεί μια σπορτίφ προδιάθεση, η οποία θεωρητικά μπορεί να γίνει πιο έντονη με το έξτρα πακέτο Sport Package Plus, στο οποίο συμπεριλαμβάνεται το progressive steering και η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση.
Όταν ο οδηγός προσπαθήσει να ανεβάσει ρυθμό και να εκμεταλλευτεί την επιπλέον δύναμη η οποία περνάει στο δρόμο, ανάλογα με την περίσταση και από τους τέσσερις τροχούς, τότε δε θα πρέπει να ξεχνάει τις διαδρομές της ανάρτησης, το βάρος και τον όγκο του GTX, τα οποία στην καλή άσφαλτο φέρνουν σε δύσκολη θέση τα Pirelli Scorpion των 20 ιντσών.
Αυτό ισχύει κατά βάση σε σφιχτές διαδρομές με κλειστές στροφές, αφού σε πιο ανοιχτές διαδρομές το δυνατότερο ID.5 ξεδιπλώνει τον ταχύτατο GT χαρακτήρα του, διατηρώντας με ευκολία μία υψηλή μ.ω.τ.
Στο Sport πρόγραμμα η απόκριση στο γκάζι είναι αμεσότερη, καθώς είναι μόνιμα ενεργοποιημένος και ο εμπρός κινητήρας, με εντονότερη ανάκτηση και ελαφρώς πιο σφιχτή αίσθηση του τιμονιού.
Σε ολισθηρές επιφάνειες υπάρχει το πρόγραμμα Traction, ενώ η συνηθέστερη επιλογή αποτελεί το Comfort. Για τη μέγιστη δυνατή αυτονομία υπάρχει το πρόγραμμα Eco, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα παραμετροποίησης στο Individual.
Η μέση αυτονομία μπορεί να πλησιάσει τα 350 χλμ. (ή και να ξεπεράσει σε αστικές συνθήκες), ενώ σε γρήγορο ρυθμό με το Sport πρόγραμμα η αυτονομία μειώνεται σημαντικά.
Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για ένα επιβλητικό SUV με εντυπωσιακή εμφάνιση, που προσφέρει υψηλά επίπεδα άνεσης σε ό,τι αφορά τη χωροταξική φιλοξενία αλλά και την κύλιση. Έχει τη δύναμη και το χαρακτήρα που απαιτεί μια ειδική έκδοση, όπως είναι το GTX, αλλά πλέον ο ανταγωνισμός από το εσωτερικό του γερμανικού γκρουπ, αλλά και από εξωτερικούς (παλιούς και νέους) αντιπάλους, εντείνεται ολοένα και περισσότερο._ 4Τ
VW ID.5 GTX
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΙΝΗΣΗΣ: 2 ηλεκτροκινητήρες >ΙΣΧΥΣ (εμπρός η/κ): 109 ίπποι >ΡΟΠΗ (εμπρός η/κ): 162 Nm >ΙΣΧΥΣ (πίσω η/κ): 204 ίπποι >ΡΟΠΗ (πίσω η/κ): 310 Nm >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΙΣΧΥΣ: 299 ίπποι >ΣΥΝΔΥΑΣΤΙΚΗ ΡΟΠΗ: 460 Nm >ΚΙΝΗΣΗ: Στους τέσσερις τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Μονής σχέσης >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Πολλαπλών συνδέσμων >ΜΠΑΤΑΡΙΑ: 77 kWh >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.599×1.852×1.616 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.770 χλστ. >ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΕΔΑΦΟΣ: 160 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 549-1.561 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 2.221 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 6,3 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 180 χλμ./ώρα >ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 21,5 kWh/100 χλμ. >ΜΕΣΗ AYTONOMIA ΔΟΚΙΜΗΣ: 350 χλμ. >ΦΟΡΤΙΣΗ AC 11 kW >ΦΟΡΤΙΣΗ DC: 135 kW >ΤΙΜΗ: 64.000 ευρώ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:ΘΑΝΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ