WRC – Ράλλυ Χιλής 2023: Τελευταίος χορός…
Για το χώμα ο λόγος σε σχέση με το φετινό πρωτάθλημα WRC, και ο αγώνας της Χιλής, που επιστρέφει στο καλαντάρι, θα ταλαιπωρήσει τον Ευρωπαίο τηλεθεατή λόγω της διαφοράς της ώρας.
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40
Αποδεδειγμένα, οι οδηγοί των WRC1 δεν ταλαιπωρούνται, και στο θίασο συμμετέχουν οι συνήθεις ύποπτοι. Στα τρία Toyota Yaris Hybrid WRC1 οι Ροβάνπερα, Έβανς και Κατσούτα. Στα τρία αντίστοιχα Hyundai οι Νεβίλ, Λάπι και Σούνινεν, και η απουσία του Σόρντο δε μεταφράζεται ως λευκή πετσέτα για τον τίτλο, αφού ο Φινλανδός πρέπει να κάνει χιλιόμετρα για το τέλος της χρονιάς.
Τι περιμένουν από τον Σούνινεν στους επόμενους αγώνες στην άσφαλτο – είναι μια άλλη συζήτηση. Το σίγουρο, κάτι περισσότερο από τον Ισπανό, που δύσκολα θα ανανεώσει για το 2024. Αντίστοιχα στη Ford, ή στην Μ-Sport για να είμαστε ακριβείς, τους Τάνακ και Λουμπέ πλαισιώνουν ο Γρηγόρης Μόνστερ, protege του δικού μας Ιορδάνη Σερδερίδη, και ο τοπικός Alberto Heller. Δύο ακόμα Puma που δε βαθμολογούνται, αλλά φέρνουν το ζεστό χρήμα που χρειάζεται η ομάδα, και άλλωστε επιβεβαιώνουν και την πρόταση Ουίλσον για τη συμμετοχή των WRC1 με ιδιώτες σε εθνικά πρωταθλήματα, χωρίς τη hybrid υποστήριξη, που στοιχίζει… Συνολικά οι συμμετοχές έφτασαν τις 55, με πολλά Rally4 και τοπικούς με Rally5, ουσιαστικά τρία Clio με περίπου εθνική ομολογκασιόν.
Με WRC2, όλοι οι γνωστοί παρόντες, με εξαίρεση τον Μίκελσεν, που ακολουθεί διαφορετικό πρόγραμμα. Γεγονός πως Ροσέλ, Πάγιαρι, Σόλμπεργκ, Γκρίνσμιθ, Λίντχολμ και Καγιετάνοβιτς πιθανόν και μακάρι να αντιμετωπίσουν και τη δυναμική τοπικών οδηγών. Να παρακολουθήσουμε τους Φερνάντες και Μαρτίνεθ, ενώ ο Μπουλάτσια έρχεται από τη Βολιβία και ο Ζαλντιβάρ με το i20 Ν από την Παραγουάη. Μακάρι να είναι εκεί θεατής ως μέλος της Μ-Sport o «Σέρδε», ώστε να προκύψει και ελληνικό στοιχείο, έστω και έτσι.
Να θυμίσουμε ότι Ροβάνπερα και Toyota προηγούνται στη βαθμολογία, αλλά δύσκολα θα κριθούν εκεί οι τίτλοι. Ο Ροβάνπερα με 200 βαθμούς προηγείται των Έβανς και Νεβίλ με 167 και 134, αντίστοιχα. Στους κατασκευαστές, η Toyota έχει ήδη συγκεντρώσει 430 βαθμούς έναντι της Hyundai με 339.
Στη Χιλή δεν αποκλείεται να ανακοινωθεί επίσημα η αποχώρηση της Pirelli, ίσως και η πιθανή επιστροφή της Michelin.
Το πρόγραμμα
Ουσιαστικά από τα ξημερώματα Πέμπτης στην Ελλάδα, με το shakedown και από την επομένη αγώνας. Το πρώτο σκέλος με τρεις επαναλαμβανόμενες ειδικές, όπως και το δεύτερο, το Σάββατο. Ο αγώνας ολοκληρώνεται την Κυριακή με δύο επαναλαμβανόμενες ειδικές διαδρομές. Η τελευταία, η 16η στο πρόγραμμα, είναι η PS μήκους 13,86 χλμ. Προσοχή, τα ωράρια στα δελτία πληροφοριών της FIA αφορούν την τοπική ώρα, όπως είθισται._ Σ. Χ.
Βαθμολογία Οδηγών
Kalle Rovanvera – 200 βαθμοί
Elfyn Evans – 167 βαθμοί
Thierry Neuville – 134 βαθμοί
Ott Tanak – 119 βαθμοί
Sebastien Ogier – 99 βαθμοί
Esapekka Lappi – 98 βαθμοί
Takamoto Katsuta – 66 βαθμοί
Dani Sordo – 63 βαθμοί
Ο πιλότος που άναβε τσιγάρο στο πιλοτήριο και τι ξεχωρίζει τη Red Bull σήμερα από τα μεγαθήρια που ακούν στα ονόματα Mercedes και Ferrari | Δείτε εδώ το νέο Speedzone Podcast EP40