«Παράταση ζωής» για πέντε χρόνια στους κινητήρες ντίζελ και βενζίνης από το Ην. Βασίλειο
Η κυβέρνηση του Ην. Βασιλείου μεταθέτει και επίσημα κατά πέντε χρόνια την απόφασή της να βάλει τέλος στη διάθεση νέων αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, παρά τις αντιδράσεις των αυτοκινητοβιομηχανιών.
Νίκη Ferrari (!) καθώς η Red Bull βάζει τρικλοποδιά στην εαυτό της | Speedzone Podcast EP39
Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πρέπει να… περιμένουν πέντε ακόμα χρόνια στη Μ. Βρετανία προκειμένου να αποτελέσουν την κυρίαρχη (και μοναδική) τάση στη χώρα.
Όπως δήλωσε ο πρωθυπουργός της Μ. Βρετανίας, Rishi Sunak, η απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης που ήταν προγραμματισμένη για το 2030 παίρνει παράταση έως το 2035 στα πλαίσια μιας «νέας προσέγγισης» για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
«Θα διευκολύνουμε τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα. Θα μπορείτε ακόμα να αγοράζετε αυτοκίνητα και φορτηγά με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ μέχρι το 2035», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός της χώρας. «Ακόμα και μετά από αυτό, θα μπορείτε να τα αγοράζετε και να τα πουλάτε μεταχειρισμένα οχήματα (με κινητήρες εσωτερικής καύσης)».
Ο Rishi Sunak είπε ότι αναμένει ότι η συντριπτική πλειονότητα των οχημάτων που θα πωλούνται στο Ην. Βασίλειο θα είναι ηλεκτρικά έως το 2030. Και αυτό, χωρίς κυβερνητική παρέμβαση και επιδοτήσεις, λόγω της αναμενόμενης πτώσης του κόστους τους.
«Προς το παρόν θα πρέπει να είστε εσείς, ο καταναλωτής, που θα κάνετε αυτή την επιλογή, όχι η κυβέρνηση να σας αναγκάσει να την κάνετε», δήλωσε.
Η καθυστέρηση θα ευθυγραμμίσει τη Μ. Βρετανία με το σχέδιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης που απαιτεί τα νέα αυτοκίνητα που θα πωλούνται μετά το 2035 να έχουν μηδενικές εκπομπές, απαγορεύοντας ουσιαστικά την πώληση νέων μοντέλων με κινητήρες βενζίνης και ντίζελ.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αντιδρούν – όχι όμως όλες
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, οι οποίες έχουν ήδη λάβει τις αποφάσεις τους όσον αφορά τις επενδύσεις τους σύμφωνα με τον στόχο του 2030, επέκριναν την απόφαση του Rishi Sunak.
Η Kia, η οποία σχεδιάζει να λανσάρει 9 ηλεκτρικά μοντέλα στη Μ. Βρετανία τα επόμενα χρόνια, είπε ότι είναι «απογοητευτικό να βλέπουμε μια αλλαγή στην πολιτική στην οποία εργάζεται και επενδύει η βιομηχανία».
Η ανακοίνωση «αλλάζει τις περίπλοκες διαπραγματεύσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού και τον προγραμματισμό προϊόντων, ενώ ενδεχομένως συμβάλλει στη σύγχυση των καταναλωτών και της βιομηχανίας», δήλωσε εκπρόσωπος της Kia.
Από τη μεριά της, η επικεφαλής της Ford στο Ην. Βασίλειο, Lisa Brankin, δήλωσε: «Πρόκειται για τον μεγαλύτερο μετασχηματισμό στον κλάδο εδώ και έναν αιώνα και ο στόχος του Ην. Βασιλείου για το 2030 είναι καταλύτης για την επιτάχυνση της Ford σε ένα καθαρότερο μέλλον. Χρειαζόμαστε η πολιτική να εστιάζει στην ενίσχυση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων βραχυπρόθεσμα και την υποστήριξη των καταναλωτών την ώρα που υπάρχουν δυσκολίες: οι υποδομές παραμένουν ανώριμες και το κόστος ζωής είναι υψηλό».
Εκπρόσωπος της VW στο Ηνωμένο Βασίλειο δήλωσε: «Χρειαζόμαστε επειγόντως ένα σαφές και αξιόπιστο ρυθμιστικό πλαίσιο που δημιουργεί βεβαιότητα στην αγορά και εμπιστοσύνη στους καταναλωτές, συμπεριλαμβανομένων δεσμευτικών στόχων για την ανάπτυξη υποδομών και κινήτρων».
Σε αντίθεση, η Toyota δήλωσε ότι χαιρετίζει την κίνηση, καθώς βοηθά τη βιομηχανία και τους καταναλωτές να προσαρμοστούν και ότι «αναγνωρίζει ότι όλες οι τεχνολογίες χαμηλών εκπομπών ρύπων μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο σε μια ρεαλιστική μετάβαση».