Η Ιταλία αυξάνει τον φόρο στα μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Στο νόμο για τον προϋπολογισμό του 2025, η ιταλική κυβέρνηση διπλασίασε τον φόρο για τα μη ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Αυτό γίνεται για να ενθαρρυνθεί η χρήση οχημάτων με χαμηλές και μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Όπως και σε άλλες χώρες, η κυβέρνηση της Ιταλίας αναπτύσσει διάφορες στρατηγικές για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των αυτοκινήτων της και τη μετάβαση από τα πετρελαιοκίνητα και βενζινοκίνητα προς τα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα. Ένας σημαντικός μοχλός πίεσης είναι η φορολογία. Στον προϋπολογισμό της για το επόμενο έτος, η ιταλική κυβέρνηση επέλεξε να αυξήσει τη φορολογία των ρυπογόνων οχημάτων, επιβραβεύοντας παράλληλα τη χρήση πιο οικολογικών.
Οι νέοι αυτοί φόροι θα τεθούν σε ισχύ το 2025, με αύξηση της φορολογικής βάσης κατά 50% για τα εταιρικά αυτοκίνητα. Για την περαιτέρω ενθάρρυνση αυτής της μετάβασης, οι φόροι για τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μειωθούν στο 10% και οι φόροι για τα plug-in υβριδικά οχήματα (PHEVs) θα μειωθούν στο 20%. Οι ιταλικές εταιρείες έχουν ήδη αρχίσει να υιοθετούν ηλεκτρικά οχήματα για να ανταποκριθούν στις εταιρικές τους υποχρεώσεις, πράγμα που σημαίνει ότι θα επωφεληθούν από τις επερχόμενες φορολογικές μειώσεις. Ωστόσο, η αύξηση του κόστους των μη ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στους εργαζόμενους, με τους μέσους μισθούς στην Ιταλία να είναι γενικά χαμηλοί σε σύγκριση με το κόστος ζωής.
Άλλες ευρωπαϊκές χώρες που σήμερα ηγούνται της ηλεκτροκίνησης το έχουν καταφέρει χάρη σε σημαντικά φορολογικά κίνητρα, με τη Νορβηγία να τα απαλλάσσει από τον ΦΠΑ (25%) από τη δεκαετία του 1990 και τη Δανία να χορηγεί στο παρελθόν γενναιόδωρες απαλλαγές από φόρους και ΦΠΑ για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.