Ο Διευθύνων Σύμβουλος και συνιδρυτής της Northvolt, Peter Carlsson, παραιτήθηκε χθες, μια μόλις ημέρα αφότου η μεγαλύτερη ελπίδα της Ευρώπης για τη δημιουργία ενός ισχυρού παίχτη στον τομέα κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά οχήματα κατέθεσε αίτηση προστασίας από πτώχευση στις ΗΠΑ.
Αν μη τι άλλο, η κατάρρευση της Northvolt προκαλεί ένα σημαντικό πλήγμα στις ελπίδες της Ευρώπης να μειώσει την εξάρτηση της αυτοκινητοβιομηχανίας της από κινέζους προμηθευτές μπαταριών, όπως η CATL.
Η σουηδική εταιρεία ήταν η μεγάλη ελπίδα για έναν νέο «γίγαντα» από την Ευρώπη στον τομέα της κατασκευής μπαταριών για ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Η εταιρεία έχει λάβει περισσότερα από 10 δισεκατομμύρια δολάρια σε ίδια κεφάλαια και δημόσια χρηματοδότηση από την έναρξη της λειτουργίας της το 2016, με τις VW και Goldman Sachs -καθεμία με περίπου το ένα πέμπτο των μετοχών- να αποτελούν τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες της.
Η Northvolt επέλεξε τον δρόμο της δικαστικής αναδιάρθρωσής της μετά την διακοπή των συνομιλιών με επενδυτές και πιστωτές, όπως η VW και η Goldman Sach, η οποία συνδυάστηκε με την εξάντληση των διαθέσιμων κεφαλαίων της.
Ταυτόχρονα, εκτός από την VW, η Northvolt έχασε τον Ιούνιο που πέρασε το συμβόλαιο τα οποίο είχε συνάψει με την BMW για την προμήθεια σε αυτή μπαταριών υψηλής τάσης.
Με αβέβαιο πλέον το μέλλον της, η Northvolt απασχολεί αυτή τη στιγμή σχεδόν 6.600 εργαζόμενους σε επτά διαφορετικές χώρες.