Δοκιμάζουμε το Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS
Οδηγούμε το ανανεωμένο Hyundai Kona στην κορυφαία μέχρι στιγμής έκδοσή του, με τον αναβαθμισμένο 1.6 T-GDI με ισχύ 198 ίππων.
Έχοντας κλείσει την πρώτη του τριετία στις κατά τόπους αγορές με 228.000 πωλήσεις στην Ευρώπη, το Hyundai Kona δέχτηκε το «απαραίτητο» φέις λιφτ από το οποίο περνάει κάθε μοντέλο περίπου στο μέσον μιας γενιάς του. Οι αισθητικές επεμβάσεις στο κορεατικό crossover έχουν πλαισιωθεί και από ορισμένες τεχνολογικές, που σε ό,τι έχει να κάνει με τις συγκεκριμένες αράδες, εδώ, «μεταφράζονται» στην αναβάθμιση του κορυφαίου βενζινοκινητήρα της γκάμας του, ο οποίος από τους 177 πλέον έχει σκαρφαλώσει στους 198 ίππους.
Στα σημεία
Συνολικά το νέο Hyundai Kona έχει δεχτεί ορισμένες σχεδιαστικές αναβαθμίσεις και συγκεκριμένα στο καπό, που πλέον σταματά πάνω από τη μάσκα, στους προβολείς LED DRL, στον προφυλακτήρα εμπρός ο οποίος «δένει» με τις προεκτάσεις των θόλων των φτερών, ενώ φέρει και μια νέα ποδιά. Νέος είναι και ο πίσω προφυλακτήρας, ενώ ανάλογα με την έκδοση, στην γκάμα έχουν προστεθεί και επιπλέον σχέδια ζαντών από 16 έως και 18 ιντσών.
Σε ότι αφορά τις διαστάσεις, το Kona συγκριτικά με τον προκάτοχό του είναι μακρύτερο κατά 40 χλστ. λόγω των νέων προφυλακτήρων, την ίδια ώρα που στη χρωματική του παλέτα έχουν προστεθεί και επιπλέον πέντε χρώματα αμαξώματος (Surfy Blue, Dive in Jeju, Ignite Flame, Cyber Grey και Misty Jungle).
Στο εσωτερικό οι αλλαγές εντοπίζονται στην κονσόλα που έχει αποσυνδεθεί από τον πίνακα οργάνων, στους δακτύλιους γύρω από τα ηχεία και τους αεραγωγούς (με φινίρισμα αλουμινίου), στα υλικά επένδυσης των καθισμάτων και στο χειρόφρενο, που πλέον είναι ηλεκτρικό. Ωστόσο, επιπλέον βάρος δόθηκε στα στοιχεία συνδεσιμότητας και τεχνολογίας, κάτι που «αποτυπώνεται» σε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και στο σύστημα πολυμέσων με μεγαλύτερη πλέον οθόνη (από τις 7 στις 8 ίντσες) η οποία έχει αναβαθμιστεί με ασύρματη συνδεσιμότητα Android Auto και Apple Car Play. Προαιρετικά διατίθεται και οθόνη 10,25” με επιπλέον δυνατότητες.
Από πλευράς διαθέσιμων χώρων για τους επιβάτες δεν υπάρχουν διαφορές, όπερ τέσσερις ενήλικες θα μεταφερθούν με άνεση, τη στιγμή που ένας τρίτος πίσω θα στριμώξει κάπως την κατάσταση. Πέραν αυτού, με βάση τα αριθμητικά στοιχεία, ο χώρος αποσκευών από τα 361 λίτρα του προκατόχου του έχει φτάσει στα 374 (1.156 με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων).
Ειδικότερα
Στη διάθεσή μας έχουμε την ισχυρότερη εκδοχή της γκάμας, με τον αναβαθμισμένο κινητήρα 1.6 T-GDI τεχνολογίας Smartstream με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων και ισχύ 198 ίππων. Πρόκειται για τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα που χρησιμοποιείται και στο μεγαλύτερο Tucson, με άμεσο ψεκασμό και μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, που αποδίδει τους σχεδόν 200 ίππους της ισχύος του στις 6.000 σ.α.λ., με ροπή 265 Nm μεταξύ 1.600 και 4.500 σ.α.λ. Τα παραπάνω παίζουν το ρόλο τους στα 7,7 δλ. που χρειάζεται αυτό το Kona για το «0-100», πάντα χάρη και στη σχετικά σφιχτή κλιμάκωση του αυτόματου κιβωτίου.
Σε επίπεδο αίσθησης, το σύνολο δουλεύει γραμμικά μέχρι το όριο περιστροφής του, πολύ πιο ήπια απ’ όσο ενδεχομένως «υπόσχεται» η ονομαστική του ιπποδύναμη.
Δικίνητο στην περίπτωσή μας (διατίθεται και σε τετρακίνητη έκδοση), έρχεται να «δέσει» με το set-up της ελαφρώς πιο σφιχτής ανάρτησης, που πλέον φοράει νέα αμορτισέρ, ελατήρια, πίσω bump-stops και αντιστρεπτική ράβδο. Στην πράξη, οι κλίσεις είναι λογικές, όπως και στο προηγούμενο Kona, και μόνο υπό πίεση και σε σχετικά κλειστά κομμάτια μπορεί να παρουσιάσει στιγμιαία υπερστροφή, που πάντως δεν αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς. Το πλαίσιο αποδεικνύεται από τη μία απολύτως ικανό να διαχειριστεί την επιπλέον ισχύ και από την άλλη εξίσου άνετο για την καθημερινή χρήση, όπου ο μεγαλύτερος σύμμαχος του οδηγού αποδεικνύεται το κιβώτιο. Το επτάρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη που κάπως δυσανασχετεί στα κατεβάσματα υπό πίεση, σε νορμάλ συνθήκες πραγματοποιεί πολύ ήσυχα τις αλλαγές και σαφώς παίζει το ρόλο του στην επίτευξη της χαμηλής κατανάλωσης, που στην περίπτωσή μας δεν ξεπέρασε τα 7,5 λίτρα/100 χλμ.
Αναμενόμενα το νέο Kona είναι εφοδιασμένο με μια σειρά προηγμένων συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού όπως το Smart Cruise Control που υποστηρίζει πλέον και τη λειτουργία stop and go το Blind-Spot Collision-Hindance Assist (σε συνδυασμό με το κιβώτιο DCT), που επεμβαίνει στα φρένα προς αποφυγή σύγκρουσης, το Lane Follow Assist, το Forward Collision-Avoidance Assist κ.ά.