Δοκιμάζουμε το νέο Citroen C3 1.2T

Το νέο Citroen C3 έρχεται αλλαγμένο σε βάθος και στην ουσία για να αποτελέσει μια ενδιαφέρουσα πρόταση στην κατηγορία των σουπερμίνι, αλλά και με σαφείς βλέψεις στα crossover.

Κείμενο: Γιάννης Καλογερόπουλος – Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

Με όνομα δυνατό και πλούσια ιστορία, με πολλές επιτυχίες, όπως μαρτυρούν τα σχεδόν 5,6 εκατομμύρια μονάδες που έχει πουλήσει το Citroen C3 στα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά έχει όλα τα εφόδια να συνεχίσει την εμπορική του επιτυχία κινούμενο σαν τρένο πάνω σε ράγες. Μικρές αλλαγές πάνω στην ίδια φιλοσοφία θα μπορούσαν να αποφέρουν αυτό το επιθυμητό αποτέλεσμα, χωρίς να χρειαστούν δραστικές διαφοροποιήσεις στον χαρακτήρα ή τη φιλοσοφία του.

Citroen C3 1200T 4T Test

Κάτι που όμως δεν έκαναν οι Γάλλοι της Citroen, οι οποίοι αποφάσισαν να ακολουθήσουν το δύσκολο δρόμο. Έκοψαν σχεδόν τους δεσμούς με το μοντέλο που αντικαθιστούν και δημιούργησαν ένα νέο μοντέλο στην κατηγορία των σουπερμίνι, που έχει όμως και σαφείς βλέψεις στην crossover κατηγορία. Κάτι που υποστηρίζουν με το ψηλό αμάξωμα, αλλά και με τη μεγάλη καθαρή απόσταση από το έδαφος που πλησιάζει τα 20 εκ.

Στην τέταρτη πλέον γενιά του είναι ένα διαφορετικό C3 που ακροβατεί ανάμεσα σε δυο κατηγορίες, έχοντας ως σημείο επαφής με τις προηγούμενες γενιές την άνεση. Η γνωστή συνταγή που συνοδεύει πάντα τις υλοποιήσεις της γαλλικής φίρμας, ακολουθείται και εδώ, στο νέο C3. Αυτό που όμως καθιστά ακόμα πιο ξεχωριστό το νέο σουπερμίνι της Citroen δεν είναι τόσο η ψιλόλιγνη σιλουέτα του με τις μοντέρνες γραμμές και τις ιδιαίτερες λεπτομέρειες του, αλλά η τιμή του.

Citroen C3 1200T 4T Test

Από 16.900 ευρώ ξεκινάει η πρώτη έκδοση του νέου C3, με κινητήρα βενζίνης turbo 100 ίππων. Και αν νομίζετε ότι αυτό είναι απλώς το τυράκι για να μπει στην αγορά, τα 18.900 ευρώ που στοιχίζει η εισαγωγική ηλεκτρική έκδοση του μικρού γαλλικού μοντέλου με τους 113 ίππους και την αυτονομία των 320 χιλιομέτρων, βάζει τα πράγματα στη θέση τους, αποδεικνύοντας ότι οι Γάλλοι έκαναν τα μαγικά τους και κατάφεραν να κρατήσουν χαμηλά την τιμή του νέου C3 σε όλες τις εκδόσεις.

Ψήλωσε…

Η απλή ανάγνωση των τιμών του γαλλικού μοντέλου σε κάνει να πιστεύεις ότι αφορούν σε μικρότερο αυτοκίνητο. Κάθε άλλο. Το νέο C3 μεγάλωσε, ξεπερνώντας τώρα σε μήκος το φράγμα των τεσσάρων μέτρων και φτάνοντας τα 4.015 χλστ., που το καθιστά 19 χλστ. πιο μακρύ από το απελθών μοντέλο, αλλά, το σημαντικότερο και σχεδόν 100 χλστ. ψηλότερο 1.577 χλστ. (με τις μπάρες οροφής). Από την άλλη έχει το ίδιο μεταξόνιο 2.540 χλστ. με το προηγούμενο μοντέλο, έχοντας ως στόχο να διατηρήσει το ίδιο αποτύπωμα και την αξιοσημείωτη ευελιξία που χαρακτηρίζει το μοντέλο.

Citroen C3 1200T 4T Test

Δείχνει πιο μεγάλο και σίγουρα αρκετά πιο διαφορετικό. Οι καμπύλες του προηγούμενου μοντέλου έχουν δώσει τη θέση τους στις ακμές και τις ευθείες γραμμές. Το νέο, μεγάλο σήμα αποτελεί την ταυτότητα του μοντέλου, με το μοτίβο του σήματος να βρίσκει διακριτικά εφαρμογή στους προφυλακτήρες, την πέμπτη πόρτα, αλλά και τους θόλους. Οι τελευταίοι είναι βαμμένοι σε μαύρο χρώμα και ενισχύουν την crossover φιλοσοφία που θέλει να δώσει στο μοντέλο της η Citroen. Κάτι που υποστηρίζει εμφατικά μάλιστα και με το μεγάλο καθαρό ύψος από το έδαφος που φτάνει τα 197 χλστ. και βάζει τα «γυαλιά» ακόμα και σε καθαρόαιμες SUV προτάσεις. Το πεδίο δράσης του νέου C3 είναι ξεκάθαρα διευρυμένο, με το γαλλικό σουπερμίνι να φτάνει ακόμα πιο μακριά χωρίς να βρίσκει η… κοιλιά του, με τους περιορισμούς να θέτει η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Citroen C3 1200T 4T Test

Δεν είναι SUV εξάλλου, παρά την αισθητική που παραπέμπει σε τέτοιο, αλλά ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης. Με αξιοσημείωτη ευελιξία, μικρό κύκλο στροφής και ένα πανάλαφρο τιμόνι στις χαμηλές ταχύτητες, που θα εκτιμηθεί δεόντως σε αστικό περιβάλλον, αλλά και σε ελιγμούς.

Άνεση σε πρώτο πλάνο…

Ανοίγοντας την πόρτα για να περάσεις στο εσωτερικό του νέου C3 διαπιστώνεις με την πρώτη επαφή την ιδιαίτερη προσοχή που έχουν δώσει οι Γάλλοι. Τόσο όσον αφορά την αρχιτεκτονική σχεδίασης, όσο και την αισθητική του. Εντελώς νέα προσέγγιση σε σχέση με το απελθών μοντέλο. Μίνιμαλ, χωρίς περιττά φτιασίδια, αλλά τα απολύτως απαραίτητα, που κάνουν πιο εύκολη τη ζωή οδηγού και επιβατών.

Citroen C3 1200T 4T Test

Το ταμπλό δύο επιπέδων να αποτελεί το νέο χαρακτηριστικό του, με το μικρό σε διάμετρο τιμόνι, που έχει επίπεδα τμήματα στο άνω και κάτω μέρος του να δίνει ένα διαφορετικό τόνο. Ο πίνακας οργάνων είναι τοποθετημένος ψηλά και μακριά, παραπέμποντας σε head-up display. Έτσι, εξάλλου τον αποκαλεί και η Citroen. Εναλλάσσει τις πληροφορίες, ανάλογα με τις ανάγκες και επιθυμίες του οδηγού, χωρίς ωστόσο στο μενού να υπάρχει στροφόμετρο.

Στο κέντρο του ταμπλό μια οθόνη αφής υψηλής ευκρίνειας με διαγώνιο 10,25 ίντσες (διαθέσιμη από τη δεύτερη εξοπλιστική έκδοση και επάνω), προσφέρει ασύρματη σύνδεση με Android Auto και Apple CarPlay, αλλά και 3D πλοήγηση και σε επίπεδο αισθητικής συμπληρώνει την όμορφη εικόνα που συνθέτουν και οι υφασμάτινες επενδύσεις στο κάτω μέρος του ταμπλό.

Citroen C3 1200T 4T Test

Ο βαθμός χρηστικότητας ανεβαίνει από τις στρατηγικά τοποθετημένες θήκες, που δίνουν λύσεις και χώρο για τη μεταφορά μικροαντικειμένων της καθημερινότητας. Ακόμα και οι πίσω, έχουν στις πόρτες υποδοχές που θα φιλοξενήσουν μπουκάλια ή άλλα αντικείμενα, με τους διαθέσιμους χώρους να είναι μεγάλοι για την κατηγορία, τόσο σε ύψος πάνω από το κεφάλι, όσο και στα γόνατα. Άνετα θα βολευτούν δύο άτομα και με παραχωρήσεις τρία, ενώ όσον αφορά το χώρο αποσκευών ο όγκος του είναι 328 λίτρα. Έχει κανονικό σχήμα και θα χωρέσει μεγάλα αντικείμενα, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων η τιμή εκτοξεύεται στα 1.180 λίτρα.

Citroen C3 1200T 4T Test

Στον τομέα της άνεσης συμβάλουν αδιαμφισβήτητα τα νέα πιο αφρώδη καθίσματα (Advanced Comfort seats). Οδηγός και επιβαίνοντες θα απολαύσουν τη συμβίωση με το νέο C3, ακόμα και αν αυτή είναι πολύωρη, με τον πρώτο να έχει ψηλή θέση και εποπτική θέση, που του παρέχει καλή ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Στο δρόμο…

Αυτό είναι που χαρακτηρίζει τον τρόπο που κινείται το νέο C3 είναι η άνεση. Με διαφορετικό τρόπο, πιο ραφιναρισμένο από αυτόν που πρόσφερε η προηγούμενη γενιά, χάρη και στην Advanced Comfort ανάρτηση με στάνταρ τα Progressive Hydraulic Cushions, που αναβαθμίζουν σημαντικά την απόσβεση και διαχειρίζονται με μαεστρία τις πολλές κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Το κλισέ του «μαγικού χαλιού», μοιάζει αναπόφευκτο για την περιγραφή του τρόπου που πατάει το νέο γαλλικό σουπεριμίνι της Citroen, με το μόνο που μπορεί να διαταράξει τις εν γένει ομαλές αντιδράσεις του, να είναι κάποια έντονη κακοτεχνία και αυτή θα επηρεάσει μόνο τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα.

Citroen C3 1200T 4T Test

Η ηχομόνωση είναι προσεγμένη και κρατά έξω από την καμπίνα κάθε είδους θόρυβο, είτε από το αυτοκίνητο είτε εξωτερικό. Ταξιδεύει ήσυχα, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, χάρη στην κλιμάκωση του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων με την μακριά έκτη σχέση που παίζει ρόλο overdrive και κρατά τις στροφές του 1.2 turbo κινητήρα των 100 ίππων χαμηλά, όπως και την κατανάλωσή του. Αυτή στη συγκεκριμένη περίπτωση μπορεί να περιοριστεί ακόμα και στα 5,5 λτ./100 χλμ., ενώ σε μικτές συνθήκες μια άκρως ρεαλιστική τιμή είναι τα 6,5 λτ./100 χλμ., με την κίνηση μέσα στην πόλη να επιβαρύνει λίγο παραπάνω αυτή την τιμή.

Citroen C3 1200T 4T Test

Το τράβηγμα του κινητήρα είναι θετικό σε κάθε περίπτωση, με το ελαφρύ C3 των 1.151 κιλών να επιταχύνει δυναμικά από χαμηλά. Ενδεικτικά απαιτεί 10,6 δευτερόλεπτα για την ολοκλήρωση του σπριντ 0-100 χλμ./ώρα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 160 χλμ./ώρα. Ακολουθεί την κίνηση της πόλης δείχνοντας μάλιστα το δρόμο με το νεύρο που διαθέτει, ενώ ξεχωρίζει για την ευελιξία που προσφέρει, με το ελαφρύ τιμόνι και την άνετη ανάρτηση, που θα επιτρέψει κλίσεις υπό πίεση και όταν βγει από τη «ζώνη άνεσης» που είναι φτιαγμένο να λειτουργεί. Σε κάθε περίπτωση είναι απολαυστικό στην καθημερινότητα και ξεκούραστο αποτελώντας ένα καλό συνοδοιπόρο τόσο μέσα στην πόλη, όσο και εκτός αυτής, αφού ο κινητήρας που διακρίνεται για την απόδοσή του, σου επιτρέπει να ταξιδέψει χωρίς συμβιβασμούς.

Συμπερασματικά…

Το νέο Citroen C3 με την εξαιρετική τιμή του ήρθε για να δημιουργήσει νέα δεδομένα στην κατηγορία του και στο σύνολο της αγοράς που οφείλει να προσαρμοστεί για να το ανταγωνιστεί. Το κέρδος θα είναι δεδομένο για τη Citroen, αλλά κατ’ επέκταση και για το αγοραστικό κοινό, το οποίο έχει στη διάθεσή του ένα προσιτό ευρωπαϊκό αυτοκίνητο, με τη μεγάλη βαρύτητα που συνοδεύει το όνομα του C3, αλλά και τον ολοκληρωμένο ελκυστικό χαρακτήρα του μοντέλου της νέας γενιάς._4Τ

Φωτογραφίες: Γιάννης Κουσκούτης

Citroen C3 1200T 4T Test

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
CITROEN C3 1.2T
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ: β/κ άμεσου ψεκασμού με τούρμπο >ΚΥΒΙΣΜΟΣ: 1.199 κ.εκ. >ΙΣΧΥΣ: 100 ίπποι/5.500 σ.α.λ. >ΡΟΠΗ: 205 Nm/1.750 σ.α.λ. >ΚΙΝΗΣΗ: Στους εμπρός τροχούς >KΙΒΩΤΙΟ: Χειροκίνητο 6 σχέσεων >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΕΜΠΡΟΣ: Γόνατα ΜακΦέρσον >ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΠΙΣΩ: Ημιάκαμπτος άξονας >ΜΗΚ.xΠΛ.xΥΨ.: 4.015×1.755×1.577 χλστ. >ΜΕΤΑΞΟΝΙΟ: 2.540 χλστ. >ΧΩΡΟΣ ΑΠΟΣΚΕΥΩΝ: 328-1.180 λίτρα >ΒΑΡΟΣ: 1.151 κιλά >0-100 ΧΛΜ./ΩΡΑ: 10,6 δλ. >ΤΕΛΙΚΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ: 160 χλμ./ώρα (ηλεκτρονικά περιορισμένη) >ΜΕΣΗ ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΔΟΚΙΜΗΣ: 6,5 λτ./100 χλμ. >ΕΚΠΟΜΠΗ CO2: 126-128 γρ./χλμ. 

Citroen C3 1200T 4T Test