Αυτό είναι το νέο MINI Cooper
Η βρετανική εταιρεία αποκαλύπτει σήμερα το εντελώς νέο και αμιγώς ηλεκτρικό ΜΙΝΙ Cooper, το οποίο θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος που θα τροφοδοτούνται από διαφορετικούς συσσωρευτές ενέργειας.
Σε αντίθεση με το «τρέχον» MINI Electric, το νέο και επίσης 3θυρο ηλεκτρικό χάτσμπακ των Βρετανών, το οποίο δανείζεται πλέον το θρυλικό όνομα Cooper, βασίζεται σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα, η οποία έχει εξελιχθεί από την Spotlight Automotive, μια κοινοπραξία με έδρα την Κίνα η οποία έχει σχηματιστεί από τη μητρική εταιρεία (λέγε με BMW) και την τοπική Great Wall Motor.
Σύμφωνα με την βρετανική εταιρεία, το νέο MINI Cooper υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική γλώσσα Characteristic Simplicity, η οποία εστιάζει στις βασικές αρχές της ΜΙΝΙ υιοθετώντας από τη μια μεριά γνώριμα στοιχεία όπως οι στρογγυλοί εμπρός προβολείς και από την άλλη νέα χαρακτηριστικά στον τομέα της αισθητικής όπως η εμπρός οκταγωνική μάσκα και τα τριγωνικού σχήματος πίσω φώτα. Ενδεικτικό της πολύ προσεκτικής δουλειάς που έχει γίνει στο σμίλευμα των εξωτερικών επιφανειών είναι το γεγονός ότι το νέο EV της MINI έχει να επιδείξει έναν αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας που αγγίζει την τιμή 0,28.
Η αισθητική του νέου MINI Cooper, αν και γνώριμη εν των συνόλω της, διαθέτει αξιοπρόσεκτες διαφοροποιήσεις. Όπως είναι για παράδειγμα η απουσία των χαρακτηριστικών πλευρικών διακοσμητικών στα φτερά αλλά και των πλαστικών «φρυδιών» στα τόξα των θόλων των τροχών. Την ίδια στιγμή, οι επενδύσεις από χρώμιο περιμετρικά του αμαξώματος είναι επίσης απούσες, ενώ χαρακτηριστικός είναι και ο νέος «επίπεδος» σχεδιασμός των χειρολαβών των θυρών.
Στα ενδότερα του νέου MINI Cooper
Στο εσωτερικό το νέο MINI Cooper επιχειρεί να παντρέψει την παράδοση σε επίπεδο σχεδιασμού με την «νέα εποχή» που στόχο έχει τη δημιουργία μιας πρωτόγνωρης για τα δεδομένα της μάρκας εμπειρίας χρήστη. Εν προκειμένω, το κυρτό ταμπλό κοσμείται από μια πλεκτή επιφάνεια από ύφασμα, ενώ χαρακτηριστική είναι η οθόνη αφής OLED του συστήματος infotainment με διάμετρο 9,4 ίντσες – η πρώτη κυκλική που τοποθετήθηκε σε αυτοκίνητο παραγωγής, η οποία υποστηρίζεται από το λειτουργικό σύστημα MINI Operating System 9.
Τα MINI Experience Modes με τις ονομασίες Core, Green και Go-Kart, το καθένα με τη συγκεκριμένη σχεδίαση διεπαφής χρήστη, είναι διαθέσιμα στάνταρ, με έως και τέσσερις πρόσθετες λειτουργίες να δίνουν το «παρών» προαιρετικά. Ο προαιρετικός προβολέας MINI στο πίσω μέρος της οθόνης OLED δημιουργεί ταιριαστούς με τα MINI Experience Modes χρωματικούς συνδυασμούς και σχέδια με αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας μοναδική εμπειρίας που επεκτείνεται στα πάνελ των θυρών.
Νέο ΜΙΝΙ Cooper: Σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις
Το ηλεκτρικό «χατς» των Βρετανών της MINI θα είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις. Το νέο MINI Cooper E θα τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος θα κινεί τους εμπρός τροχούς αποδίδοντας ισχύ 184 ίππων και μέγιστη ροπή 290 Nm. Η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα ολοκληρώνεται σε 7,3 δλ.
Το MINI Cooper SE θα παίρνει ισχύ από μια επίσης μονάδα, η οποία θα αποδίδει όμως ισχύ 218 ίππων και ροπή 330 Nm. Εδώ, η τυπική αλλά απόλυτα ενδεικτική των δυνατοτήτων του μοντέλου επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα θα ολοκληρώνεται σε 6,7 δλ.
Σε ότι αφορά την τροφοδοσία με ηλεκτρική ενέργεια, το Cooper E θα αξιοποιεί μια μπαταρία ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 40,7 kWh, η οποία θα εξασφαλίζει με μια φόρτιση αυτονομία 305 χλμ. Το ισχυρότερο Cooper SE θα προσφέρει… ελευθερία κινήσεων για 402 χλμ., βασιζόμενος στη δυναμική μιας μπαταρίας με ενεργειακό περιεχόμενο 54,2 kWh.
Αμφότερα θα μπορούν να φορτιστούν μέσω πηγής εναλλασσόμενου ρεύματος με μέγιστη ισχύ έως και 11 kW. Η γρήγορη φόρτιση με συνεχές ρεύμα είναι δυνατή στο MINI Cooper E με μέγιστη ισχύ τα 75 kW και στο Cooper SE με έως και 95 kW. Σε ένα σταθμό γρήγορης φόρτισης, αυτό επιτρέπει στη μπαταρία να φορτίζεται από το 10 έως και το 80 τοις εκατό σε λιγότερο από 30 λεπτά.