ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις – WRC-1: Προετοιμασίας το ανάγνωσμα
Σε εξέλιξη η μετά φυσικών εμποδίων προσαρμογή των WRC-1 στην ελληνική πραγματικότητα…
Σημαντική διαδικασία, και αν η μάχη του FB χάθηκε, με τη σωστή ενημέρωση στις αρμόδιες αρχές και την απαραίτητη συνεργασία, άναψε το πορτοκαλί που ανάβει/σβήνει. Ώστε η προσοχή να είναι στο 110/100 και η κρατική μηχανή να επικεντρωθεί στο ιερό έργο της προστασίας, δυστυχώς ακολουθώντας την καταστροφή, και οι καλεσμένοι μας, τεχνικοί και αθλητές των εργοστασιακών ομάδων, να κάνουν απερίσπαστοι τη δουλειά τους, περίπου όπως έχει προγραμματιστεί.
Γεγονός πως οι WRC επέδειξαν το αυτονόητο, την ευγένεια, την υπομονή και την κατανόηση που απαιτείται όταν π.χ. ο Νεβίλ ασχολήθηκε με το φιλανθρωπικό του έργο, ενώ είναι γνωστό το πάθος της Toyota για το περιβάλλον. Σε αρμονική συνεργασία με τους Έλληνες υπεύθυνους, που ό,τι έχασαν σε επικοινωνία-συνεννόηση το κέρδισαν με την αντίδρασή τους. Είπαμε, ακολουθούμε, και εκεί κάπου, στην αντίδραση, πιστοποιούμε ελληνική ποιότητα μετάλλου.
Αγώνας για σκληρούς
Ιάπωνας και Κορεάτης κατασκευαστής στη σκηνή και στηρίζουν την αγωνιστική τους παρουσία και στην αξιοπιστία τους, με τα Rally1 σε i20 N και GR Yaris να μην απέχουν σε απόλυτες επιδόσεις, οπότε τη διαφορά την κάνουν οι άνθρωποι. Τα πληρώματα των τριών Hyundai vs τέσσερα πληρώματα με Toyota, οι τεχνικοί τους σε επίπεδο ρυθμίσεων για την προσαρμογή στη ζέστη και στο κακό οδόστρωμα σε συνεργασία με τα πληρώματα και την ηλεκτρονική ανάλυση, όπως και οι τεχνικοί του Τάνακ. Έχουν διαθέσιμη εξαιρετική βάση, όπως είναι το Puma, που λάμπει και ως αυτοκίνητο παραγωγής. Γεγονός ότι για την αξιοπρέπειά τους πρέπει επιτέλους να του διαθέσουν ένα αξιόπιστο Puma, ώστε ο Εσθονός να βάλει δύσκολα στις εξ Ανατολών δυνάμεις. Ψάξε, και φίλους του περίφημου Οτ δε θα βρεις σε καμία ομάδα από όπου πέρασε και έφυγε, νικητής όπως στην Toyota, ή προβληματισμένος όπως από τη Hyundai. Έχει τον τρόπο του, θα σχολιάσετε. Είναι τεράστιος, απαντάμε, και παραμένει, αλλά αν συνεχιστεί η αστοχία της μηχανής του, που τη συνδυάζει με αντιδράσεις που δεν ταιριάζουν σε επαγγελματία Παγκόσμιο Πρωταθλητή, στο τέλος του χρόνου, στο απολογιστικό σημείωμα θα γράφουμε «υπήρξε σημαντικός»…
Δεν προβλέπεις
Από τους δέκα με τα WRC-1, εξαιρώντας τον Σερδερίδη που προσεγγίζει ως γνήσιος gentleman και τον Λουμπέ που δεν έχει πείσει ούτε τον φίλο μας μπαμπά του ότι μπορεί (χρόνους θα κάνει, και λοιπόν;), μας μένουν 8×2=16 που μπορούν να κερδίσουν το επετειακό ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις.
Τροχός της τύχης
Είναι προϋπόθεση να μη γυρίσει πλάτη η τύχη στον αγώνα μας, οπότε για ασφαλή πρόβλεψη, υπομονή. Μπορεί να προκύψει το Σάββατο το βράδυ, τέλος της τρίτης τυπικά ημέρας. Την πρώτη ημέρα, θεωρητικά θα ευνοηθεί π.χ. ο Οζιέ και οι άλλοι της παρέας που εκκινούν πιο πίσω, όπως και ο Σόρντο.
Το Σάββατο, στα ίσια
Μπορεί οι Ροβάνπερα και Νεβίλ, οι νικητές της σύγχρονης εποχής το 2021-22, να είναι οι πλέον ολοκληρωμένοι κάθε ομάδας που διεκδικεί, αλλά εδώ σπάνια κερδίζει ο ταχύτερος. Όπως π.χ. ο Κόλιν ΜακΡέι, σε πλήρη αντίθεση με προγνωστικά. Ένας ήταν αυτός, σε μια άλλη εποχή, και μόνο αυτός κέρδιζε και την πούδρα στο καλό και το γαρμπίλι στο υποφερτό, ενώ τον σέβονταν και τα βράχια. Πληκτρολογήστε «eWRC-results.com» και απολαύστε τον το 1996 με το καλό, με το Subaru Impreza Β22.
Στο ΡΑ, πλέον, προβλέπεις περισσότερο συναισθηματικά παρά ορθολογιστικά, αφού σήμερα που πάνε όλοι τέρμα γκάζι, στα βράχια μας, δεν αποκλείονται οδηγικές αστοχίες. Σε ένα περιβάλλον όπου το τέλειο πέρασμα από τη στραβή έχουν χιλιοστά η κλάσμα δευτερολέπτου, ανάλογα με το πώς ο καθένας αναλύει.
Φαβορί και αουτσάιντερ
Μοιρασμένα τα ποσοστά νίκης σε σχέση με τους οδηγούς της Toyota, Ροβάνπερα και Οζιέ, που δεν πτοείται από το περιορισμένο του πρόγραμμα, όπως και για τον Νεβίλ με Hyundai. Ο Τάνακ εξαρτάται από τους τεχνικούς του και από τους προμηθευτές του Sir Malcolm…
Μικρότερα, αλλά όχι ελάχιστα τα ποσοστά νίκης για τον Έβανς, που έρχεται ζεστός από τη Φινλανδία, αλλά είναι καταδικασμένος να περιμένει. Ό,τι δεν ισχύει για τον Λάπι, με ερωτηματικό όμως κατά πόσο μπορεί να ολοκληρώσει χωρίς ψεγάδι έναν μεγάλο, έναν ιδιαίτερο αγώνα.
Ό,τι μπορεί να καταφέρει ο Σόρντο με το τρίτο i20 Ν-R1, και εδώ το ερώτημα αφορά το ρυθμό του, ώστε να αξιοποιήσει ατυχίες των φαβορί, επιβεβαιώνοντας τον τίτλο του αουτσάιντερ σε πλήρη έννοια. Κατατάσσουμε τον Κατσούτα στην ίδια κατηγορία, αλλά για διαφορετικούς λόγους. Ο Ιάπωνας, όπως απέδειξε και στη Φινλανδία όπου και απέφυγε το λάθος, έχει την ταχύτητα ώστε χωρίς «κατεδαφίσεις» και παραποίηση αμαξώματος να είναι και εδώ ανταγωνιστικός. Όταν έχεις την τέχνη και βασίζεσαι από την ήμερα της αγωνιστικής σου γέννησης στην ιαπωνική αξιοπιστία, που άλλωστε πρεσβεύεις, θα σημαδέψεις σωστά, θα ευθυγραμμίζεις αυτόματα και θα προκύψουν χρόνοι και στο κακό οδόστρωμα. Ό,τι κάποτε επηρέαζε όσους ερχόμενους από την άσφαλτο, που ήθελαν χρόνο για να βρουν τα πατήματά τους, χωρίς να πληγώνουν τροχούς, ανάρτηση και αμάξωμα.
Το τέλειο περιβάλλον
Ο αγώνας διατηρεί το χαρακτήρα του και απαιτεί και στυλ, την αρχοντιά τύπου Οζιέ, από αυτόν που θα κερδίσει. Άλλωστε, όσοι πιστοί ξέρουν ότι ένα ΡΑ, ακόμα και αν φαίνεται ευκολάκι, διαχρονικά αποδεικνύεται άσκηση υψηλού ρίσκου, με τη διάκριση να καταγράφεται σε περίοπτη θέση στη χρυσή του «βίβλο». Όπως το διαμάντι, το λεύκωμα-αφιέρωμα για τα 70 χρόνια του αγώνα, με σεμνή γραφή που προδίδει σεβασμό και συνέπεια.
Υπενθυμίζουμε ότι η πανηγυρική εκκίνηση θα γίνει στη φυσική της θέση, στους πρόποδες της Ακρόπολης, ενώ τα προεόρτια συνδυάζονται με SS στην Πλατεία Νερού στον Φλοίσβο. Για εμάς, τους βολεμένους στην κερκίδα, κάτω από ιδανικές συνθήκες που υπερκαλύπτουν το κόστος, αλλά και στη φυσική κερκίδα, που αναδεικνύεται στην περίμετρο της διαδρομής.
Καλή διασκέδαση, θα ανταμώσουμε και στο βουνό._ Σ. Χ.