Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ: Ράλλυ Εσθονίας -7oς Γύρος
Από το ιδιαίτερο Σαφάρι Ράλλυ στην Κένυα, το χωμάτινο τερέν παραμένει τυπικά ίδιο, αλλά εδώ, στην Εσθονία, έβδομο γύρο του WRC, έχουμε να κάνουμε με πολύ γρήγορες ειδικές διαδρομές σε εξαιρετικό οδόστρωμα.
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast
Κρίνοντας από τα δύο προηγούμενα χρόνια, από τις 20 έως τις 23 Ιουλίου αναμένεται να εξελιχθεί ένας ιδιαίτερα ενδιαφέρων αγώνας. Το ενδιαφέρον μάλιστα δε θα μετριαστεί από την κυριαρχία της Toyota στις βαθμολογίες. Σε τέτοιους αγώνες με υψηλές μ.ω.τ. τύπου Φινλανδίας, που δεν αντέχουν σε στρατηγική, οι πρωταγωνιστές και οι μηχανές τους έχουν αποδειχθεί ικανοί για την κορυφή.
Αντίστοιχα, καλά κρατεί ο πόλεμος στις μικρότερες κατηγορίες, όπου γεννιούνται τα αστέρια του αύριο. Μια νέα γενιά που δε χαρίζεται, και όλοι διεκδικούν τη θέση τους στη Super League, στο WRC-1.
Πενήντα τρία τα πληρώματα στη λίστα συμμετοχών (68 στη Φινλανδία, αγώνας από 6-8 Αυγούστου), με επικεφαλής τον Kalle Rovanpera. Ο Φινλανδός την πρώτη ημέρα θα ανοίγει το δρόμο, αξιοποιώντας από το πρώτο μέτρο το ταλέντο του και τη θεωρητικά υπεροχή του Hybrid Yaris Rally1, με αναβαθμισμένο μάλιστα κινητήρα.
Ο Φινλανδός, επικεφαλής στο πρωτάθλημα με 41 βαθμούς διαφορά από τον team mate του, Έλφιν Έβανς (ακολουθούν στον ένα βαθμό ισόβαθμοι οι Οζιέ και Τάνακ), έχει κερδίσει τα δύο προηγούμενα Ράλλυ Εσθονίας. Με τον Sebastien Ogier σε διακοπές, και μακάρι να τον δούμε στο Ράλλυ Ακρόπολις. Στην Toyota, τους Ροβάνπερα και Έβανς πλαισιώνει ο Ιάπωνας Takamoto Katsuta.
Ο Rovanpera, Παγκόσμιος το 2022 και για τους ειδικούς ο πιο φορμαρισμένος «παίκτης» του θεσμού, λογικό φαβορί και για τον φετινό τίτλο, θα έχει δύσκολο έργο, αφού καλείται να αντιμετωπίσει τον Ott Tanak. Τετράκις νικητής εκεί ο Εσθονός, θα έχει ένα ετοιμοπόλεμο Puma, και ατού τη θετική πίεση των Εσθονών.
Συγκλονιστική η σχέση του τοπικού θεατή με τον τοπικό ήρωα, σχέση με διαχρονική αξία. Στην ομάδα του ο Pierre-Louis Loubet, με το δεύτερο M-Sport Ford Puma.
Rovanpera και Tanak, χωρίς να υποτιμούμε τον Evans, στο στόχαστρο των Hyundai i20Ν-R1, που συχνά έχουν αποδειχθεί τουλάχιστον σε επίπεδο Yaris.
Στην Εσθονία, αγώνα με χαρακτηριστικά όπου ο Esapekka Lappi μπορεί να παίξει έναν από τους λίγους άσους του, σε σχέση με τον παντός καιρού Thierry Neuville, που όπως έχει αποδείξει και στη Φινλανδία, λατρεύει και τις υψηλές μ.ω.τ. Άλλωστε, δε θα είναι τυχαία εκεί ο νεοφερμένος, εξαιρετικός μηχανικός Francois-Xavier Demaison, ικανός με την εμπειρία του να επηρεάσει και την ψυχολογία των πληρωμάτων.
Να προσθέσουμε ότι ο Teemu Suninen, που κάνει το ντεμπούτο του με το i20 N Rally1, έχει χιλιόμετρα με αυτοκίνητο Γενικής και δε θα αντιμετωπίσει προβλήματα προσαρμογής, μπορεί να προσφέρει άμεσα στην Εσθονία, και κυρίως μεθαύριο στη Φινλανδία.
Ο Suninen έχει την ευθύνη εξέλιξης του i20Ν-R2 και, όπως σχολιάζει, «είναι κάθε μέρα και καλύτερο», αναβαθμίζοντας το χαμόγελο των Λάμπρου Αθανασούλα-Ζακχαίου, που προετοιμάζονται για το επετειακό Ράλλυ Ακρόπολις.
Υπενθυμίζουμε ότι στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αγαπημένο θεσμό της Toyota και της Hyundai, με αντίστοιχη ευαισθησία στο ομαδικό παιχνίδι, προηγείται η Toyota με 285 βαθμούς, ακολουθεί η Hyundai με 237και έπεται η Ford με 175.
Πλήρης τηλεοπτική κάλυψη και του Ράλλυ Εσθονίας από το Cosmote Sport 5 με τη φωνή του κ. Ζαν-Μαρί Παπαδόπουλου, τη φωνή του σύγχρονου WRC. Καλή τηλεθέαση. Έρχεται το ΕΚΟ Acropolis Rally με 70χρονη διαδρομή. Μείνετε συντονισμένοι._ Σ. Χ.
Η διαδρομή
Αγώνας τεσσάρων ημερών με 24 ειδικές διαδρομές, συνδυασμός νέων διαδρομών της ίδιας όμως φιλοσοφίας, με αρκετές γνωστές στα πληρώματα. Η τελετή έναρξης το απόγευμα της Πέμπτης στην πλατεία του Δημαρχείου και αμέσως η SS Visit Estonia Tartu (1,66 χλμ.), λίγα μέτρα από το service park.
Την Παρασκευή, οι αγωνιζόμενοι αντιμετωπίζουν το μεγαλύτερο σκέλος του ράλλυ με τέσσερις απαιτητικές διαδρομές -η καθεμία από δύο φορές-, με το συνολικό μήκος στα 139,18 χλμ.
Η αρχή με την Peipsaare των 24,35 χλμ. Ακολουθεί η Mustvee (17,09 χλμ.) – μεγαλύτερη κατά σχεδόν 5 χλμ. Ακολουθεί η Raanitsa (21,45 χλμ.), με την υψηλότερη μέση ταχύτητα πέρυσι, και η Vastsemoisa (6,70 χλμ.) ολοκληρώνει το σκέλος.
Η διαδρομή του Σαββάτου περιλαμβάνει τέσσερις ειδικές με παρόμοιο layout, επαναλαμβανόμενες πρωί και απόγευμα, ανεβάζοντας το σύνολο χιλιομέτρων της ημέρας στα 95,02.
Αρχή με την Elva (11,73 χλμ.), στη συνέχεια νοτιότερα για τρεις ε.δ. γύρω από την Otepaa στη Νότια Εσθονία, χειμερινή πρωτεύουσα της χώρας. Είναι οι Maekula (10,27 χλμ.), Otepaa (17,08 χλμ.) και Neeruti (7,60 χλμ.). Ακόμα μία φορά η SS Toyota Tartu (1,66 χλμ.), πριν από τη διανυκτέρευση.
Την Κυριακή επίλογος με έξι ε.δ., συνολικά 77,98 χλμ. Καλημέρα με το Tartu Vald (6,56 χλμ.) – στις 06:48! Ακολουθούν Kanepi (16,48 χλμ.) και Kambja (15,95 χλμ.). Στη συνέχεια επανάληψη με την Kambja, η Wolf PS για το μπόνους βαθμών.
Οι 24 ειδικές διαδρομές καλύπτουν 313,84 χλμ. σε συνολική διαδρομή 1.486,77 χλμ.
Δείτε εδώ αναλυτικά τις συμμετοχές
Οι Βαθμολογίες Οδηγών εδώ
Οι Βαθμολογίες Κατασκευαστών εδώ
Το αγωνιστικό πρόγραμμα:
SS | Special Stage | Local | France | Kms |
Πέμπτη 20 Ιουλίου (3.35kms) | ||||
SD | Kastre | 09:01 | 08:01 | 4.08 |
SS1 | Tartuvald 1 | 8:05 p.m. | 7:05 p.m. | 3.35 |
FLEXI SERVICE A (Raadi) | 15 mins | |||
Παρασκευή 21 Ιουλίου (133.38kms) | ||||
SS2 | Peipsiääre 1 | 09:08 | 08:08 | 24.35 |
SS3 | Mustvee 1 | 10:01 a.m. | 09:01 | 17.09 |
SS4 | Raanitsa 1 | 11:44 am | 10:44 am | 21.45 |
SERVICE B (Raadi) | 40mn | |||
SS5 | Peipsiääre 2 | 2:42 p.m. | 1:42 p.m. | 24.35 |
SS6 | Mustvee 2 | 3:35 p.m. | 2:35 p.m. | 17.09 |
SS7 | Raanitsa 2 | 5:18 p.m. | 4:18 p.m. | 21.45 |
SS8 | neeruti | 6:21 p.m. | 5:21 p.m. | 7.60 |
FLEXI SERVICE C (Raadi) | 45mn | |||
Σάββατο 22 Ιουλίου (102.61kms) | ||||
SS9 | Mäeküla 1 | 08:09 | 07:09 | 10.27 |
SS10 | Otepää 1 | 09:02 | 08:02 | 11.15 |
SS11 | Maekula 2 | 11:10 a.m. | 10:10 a.m. | 10.27 |
SS12 | Otepää 2 | 12:03 | 11:03 am | 11.15 |
SERVICE D (Raadi) | 40mn | |||
SS13 | Elva 1 | 2:56 p.m. | 1:56 p.m. | 11.73 |
SS14 | Kanepi 1 | 4:05 p.m. | 3:05 p.m. | 16.48 |
SS15 | Elva 2 | 5:56 p.m. | 4:56 p.m. | 11.73 |
SS16 | Kanepi 2 | 7:05 p.m. | 6:05 p.m. | 16.48 |
SS17 | Tartuvald 2 | 8:24 p.m. | 7:24 p.m. | 3.35 |
FLEXI SERVICE E (Raadi) | 45mn | |||
Κυριακή 23 Ιουλίου (61.08kms) | ||||
SS18 | Karaski 1 | 08:09 | 07:09 | 12.04 |
SS19 | Kambja 1 | 09:05 | 08:05 | 18.50 |
SS20 | Karaski 2 | 11:01 a.m. | 10:01 a.m. | 12.04 |
SS21 | Kambja 2 [Power Stage] | 1:15 p.m. | 12:15 p.m. | 18.50 |
Παρακολουθήστε πιο κάτω το 35o επεισόδιο του SpeedZone podcast