Οδηγούμε το νέο Renault Clio – Φουλ υβριδικό με 145 ίππους
Ταξιδέψαμε στις Βρυξέλλες για να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το ανανεωμένο Renault Clio, το οποίο φέρει στην γκάμα του το E-Tech υβριδικό σύνολο των 145 ίππων.
Με 16 εκατομμύρια πωλήσεις, δεκάδες διεθνή βραβεία και κάτοχος του τίτλου «Αυτοκίνητο της Χρονιάς» όχι μία, αλλά δύο φορές, το Renault Clio, ανήκει αναμφίβολα στα αυτοκίνητα που έχουν αφήσει το στίγμα τους στην αυτοκινητιστική σκηνή.
Το γαλλικό supermini διακρίνονταν πάντα για το στυλ, τον έντονο δυναμισμό, την εξαιρετική για τα δεδομένα της κατηγορίας οδική συμπεριφορά και τους αποδοτικούς κινητήρες. Στην πέμπτη γενιά του, η οποία μόλις ανανεώθηκε και αναμένεται στους ελληνικούς δρόμους τον Σεπτέμβριο, οι Γάλλοι προχώρησαν σε καίριες αναβαθμίσεις, ώστε να του δώσουν την ώθηση που απαιτείτο για να συνεχίσει την άκρως επιτυχημένη εμπορική του πορεία.
Ουσιαστικές οπτικές αλλαγές
Όπως υποστηρίζουν οι άνθρωποι της Renault, το Clio εκφράζει απόλυτα τη φιλοσοφία «Nouvelle Vague» της μάρκας. Παρατηρώντας το από κοντά, συμφωνούμε πως οι νέες σχεδιαστικές πινελιές και κυρίως αυτές σε μάσκα, φώτα και ζάντες, αναδεικνύουν περαιτέρω την ελκυστική σιλουέτα του αμαξώματος. Το λογότυπο σε απόχρωση βουρτσισμένο σατινέ και τα φώτα ημέρας LED υπογραμμίζουν την αστραφτερή αίσθηση της εικόνας του αμαξώματος, ενώ οι λεπτότεροι προβολείς full-LED, παρέχουν μεγαλύτερη δέσμη φωτός, προσαρμόζοντας αυτόματα τη μεγάλη σκάλα.
Ο ανασχεδιασμένος πίσω προφυλακτήρας ενισχύει τη δυναμικότητα του αυτοκινήτου, με τα διακοσμητικά σε «Matte Black», «Glossy Black» και «Matte Shale Grey» να προσδίδουν επιπλέον κομψότητα. Όσο για τα φωτιστικά σώματα, περιλαμβάνουν πλέον κρυστάλλινα καλύμματα.
Από πλευράς διαστάσεων, το ανανεωμένο Clio συνεχίζει να έχει το ίδιο μέγεθος, με το μήκος να ανέρχεται στα 4.053 χλστ., το πλάτος στο 1.798 χλστ και το ύψος στο 1.439 χλστ.
Τεχνολογική και αισθητική αναβάθμιση
Στο εσωτερικό, η γαλλική εταιρεία έχει ανανεώσει πολλά από τα υλικά που συνθέτουν τον θάλαμο διαβίωσης των επιβατών προσθέτοντας νέα επίπεδα εξοπλισμού με κορυφαίο το Esprit Alpine.
Η βελτίωση της ποιότητας είναι εμφανής στην καμπίνα, με τη Renault να επεμβαίνει σε καίρια σημεία και να αφαιρεί τελείως το δέρμα, με την πλειονότητα των υφασμάτων να είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά. Βέβαια, τη διαφορά κάνει η νέα έκδοση Esprit Alpine που αντικαθιστά την R-Line και συνδέεται με τη μάρκα Alpine. Σε αυτό το επίπεδο εξοπλισμού συναντώνται νέα καθίσματα που παρέχουν βελτιωμένη πλευρική στήριξη, φέρουν σχέδιο σε σχήμα Υ, μπλε ραφές κι ένα μοτίβο στο πλάι σε κόκκινο, λευκό και μπλε που συμβολίζει τη γαλλική σημαία.
Το σπορτίφ προφίλ ολοκληρώνουν το τιμόνι με τις κόκκινες, λευκές και μπλε ραφές, το βαθύ γυαλιστερό μαύρο φόντο στο λογότυπο, τα αλουμινένια πεντάλ και η κεντημένη γαλλική σημαία στο ταμπλό, εμπρός από τον συνοδηγό.
Στο επίκεντρο βρίσκεται φυσικά το πλήρως ψηφιοποιημένο σύστημα πολυμέσων, με όλες τις εκδόσεις να διαθέτουν ψηφιακό πίνακα οργάνων 7 ή 10 ιντσών και οθόνη αφής 9,3 ιντσών που υποστηρίζει ασύρματη σύνδεση με τα Android Auto και Apple CarPlay. Το infotainment είναι πιο γρήγορο και εύκολο στη χρήση του και η πλοήγηση έχει καλύτερα γραφικά.
Θέλοντας να πρωταγωνιστήσει στα supermini, η Renault εμπλούτισε τη σουίτα ADAS του Clio με 20 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης. Τα κυριότερα αφορούν την ασφάλεια, περιλαμβάνοντας το ενεργό φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, την κάμερα 360° και το Active Driver Assist, το οποίο συνδυάζει το cruise control, το Stop ; Go και το σύστημα διατήρησης λωρίδας, απλοποιώντας την οδήγηση κυρίως σε συνθήκες κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Ο αυτόματος κλιματισμός, η θέση ασύρματης φόρτισης του smartphone και οι θύρες USB, θα εκτιμηθούν δεόντως από οδηγό και επιβάτες, κάνοντας την καθημερινότητα πιο άνετη και λειτουργική. Όσο για τους χώρους των επιβατών, είναι ικανοποιητικοί, φιλοξενώντας δίχως παραχωρήσεις 4 ενήλικες. Το πορτμπαγκάζ έχει όγκο 391 λίτρων σε όλες τις εκδόσεις πλην της E-Tech full hybrid, η οποία περιορίζεται στα 301 λτ. λόγω της μπαταρίας και του συστήματος ψύξης της.
Κινητήρες για όλα τα γούστα
Το Clio ανταποκρίνεται πλήρως στις ανάγκες και τις προσδοκίες των υποψηφίων αγοραστών, καθώς ολοένα και περισσότεροι αναζητούν οχήματα που διακρίνονται για την οικονομία καυσίμου και τις χαμηλές εκπομπές ρύπων.
Όλα τα σύνολα, από τη βενζίνη, έως το diesel, την έκδοση υγραερίου και την full Hybrid εκδοχή, έχουν ακριβώς αυτά τα χαρακτηριστικά. Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον εστιάζεται στο υβριδικό και το διπλού καυσίμου (βενζίνης-LPG), τα οποία κατέχουν το μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων.
Ξεκινώντας από την έκδοση διπλού καυσίμου που αποδεικνύεται ιδιαίτερα δημοφιλής στη χώρα μας, τροφοδοτείται από τον τρικύλινδρο turbo κινητήρα TCe 100 LPG απόδοσης 100 ίππων και 170 Nm ροπής. Σε σχέση με τον συμβατικό βενζίνης καίει σαφώς λιγότερο και εκπέμπει έως 8% χαμηλότερους ρύπους, με την αυτονομία να ξεπερνά τα 1.000 χλμ.
Το Clio TCe 90 φέρει κάτω από τον καπό το ίδιο χιλιάρη μοτέρ, με την ισχύ των 90 ίππων και τη ροπή των 160 Nm να χαρίζουν την ιδανική ισορροπία επιδόσεων και οικονομίας. Όσο για τον dCi 100 θεωρείται ιδανική λύση για εταιρικούς στόλους ή οδηγούς που καλύπτουν ετησίως πολλά χιλιόμετρα. Το πετρελαιοκίνητο μοτέρ καλύπτει τα αυστηρότερα πρότυπα από περιβαλλοντικής σκοπιάς και συνδυάζεται, όπως και τα παραπάνω, με εξάρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η μέση κατανάλωση ανέρχεται μόλις στα 4,1 λτ./100 χλμ και οι εκπομπές ρύπων στα 108-109 γρ.χλμ.
Ο κινητήρας E-TECH Hybrid των 145 ίππων αποτελείται από έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1.598 κ.εκ., που συνεργάζεται με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν 36 kW κι έναν 18 kW HSG (High-Voltage Starter Generator). Το σύστημα μετάδοσης συμπληρώνει το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων, που ενσωματώνει λειτουργία «Β» (Brake) για αυξημένη επιβράδυνση με ενισχυμένη ανάκτηση ενέργειας.
Το υβριδικό Clio εκκινεί πάντοτε ηλεκτρικά και σύμφωνα με τη Renault, το 80% των μετακινήσεων σε αστικές συνθήκες πραγματοποιείται με ηλεκτρική ενέργεια, γεγονός που εξασφαλίζει τη μέγιστη οικονομία. Παράλληλα, τα 95 γρ/χλμ. CO2 απαλλάσσουν τον κάτοχο από το χαράτσι των τελών κυκλοφορίας.
Η απόλαυση του Clio
Στους δρόμους πέριξ των Βρυξελλών, όπου είχαμε τη δυνατότητα να κάνουμε τα πρώτα χιλιόμετρα με το ανανεωμένο γαλλικό supermini, δοκιμάσαμε την full Hybrid έκδοση των 145 ίππων. Το αυτοκίνητο έχει τη φιλοσοφία ενός ηλεκτρικού χωρίς όμως να απαιτεί στάσεις για να φορτίσεις την μπαταρία του. Το υβριδικό σύνολο κάνει εξαιρετική δουλειά στο κλείνον άστυ, είναι αθόρυβο και ρίχνοντας ματιές στον ψηφιακό πίνακα παρατηρείς πως δεν σπαταλά καύσιμο.
Παρότι αυτοκίνητο πόλης, το γαλλικό supermini ξεχωρίζει για τη θαυμαστή ευελιξία του, αλλά και για το ακριβές σύστημα διεύθυνσης και την συμπεριφορά του στον ανοικτό δρόμο. Η σταθερότητά του στις υψηλές ταχύτητες αξίζει επαίνους για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και ο χειρισμός του στις στροφές, παρέχοντας την ιδανική ισορροπία μεταξύ άνεσης και απόλαυσης.
Τα 9,4 δευτερόλεπτα που απαιτούνται για να καλύψει τα 0-100 και η τελική των 174 χλμ./ώρα, κρίνονται αρκούντως ικανοποιητικά νούμερα. Ο χαρακτήρας του Clio προφανώς και δεν είναι «εκρηκτικός». Αντιθέτως, εστιάζει στην περιβαλλοντική απόδοση και στην «τσέπη» σου, καταναλώνοντας σε μεικτές συνθήκες λίγο πάνω από 4,2 λτ. στα 100 χλμ.
Στο διά ταύτα, αναφερόμαστε σε ένα μοντέλο που βελτιώθηκε σημαντικά σε όλα τα σημεία. Έχει το στυλ, κάτι το οποίο επιζητούν άπαντες, είναι ευχάριστο στον δρόμο και με επιπλέον επιλογές συνδεσιμότητας. Το σύστημα πολυμέσων Renault Easy Link, το MULTI-SENSE με τις επιλογές Eco, Sport και MySense και τα 20 συστήματα υποστήριξης οδηγού, συνθέτουν μια διαισθητική εμπειρία σε ένα αυτοκίνητο φτιαγμένο για να καλύπτει ποιοτικά χιλιόμετρα.