Η νέα μπαταρία που «αντέχει» ως τους -20 βαθμούς Κελσίου
Η CATL, ο Νο 1 κατασκευαστής μπαταριών στον κόσμο, ανακοίνωσε σήμερα ότι διαθέτει στο τεχνολογικό της ράφι μια νέα μπαταρία με υψηλή απόδοση φόρτισης σε χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Φτάνει πια με τις λευκές γραμμές! Θα ξυπνήσει ο Lauda στο μνήμα | Speedzone Podcast EP34
Η κινεζική εταιρεία κατασκευής μπαταριών CATL δήλωσε ότι έχει αναπτύξει νέα υλικά που προορίζονται για μπαταρίες ιόντων λιθίου τα οποία θα βελτιώσουν σημαντικά την απόδοση φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα, ειδικά σε ψυχρό κλίμα.
Την αποκάλυψη αυτή γνωστοποίησε στο κοινό ο Wu Kai, επικεφαλής του τομέα εξέλιξης της CATL, σε ομιλία που πραγματοποίησε κατά τη διάρκεια ενός επιστημονικού φόρουμ που έλαβε χώρα στη Σαγκάη της Κίνας.
Ο Wu Kai δεν διευκρίνισε πώς η CATL κατάφερε να επιτύχει τη βελτιωμένη απόδοση της μπαταρίας. Ωστόσο, δήλωσε ότι ο νέος ηλεκτρολύτης θα μπορούσε να προσφέρει αύξηση της τάξης του 50% στην απόδοση σε θερμοκρασίες έως και -20 βαθμούς Κελσίου και κατά 43% σε πιο «κανονικές» θερμοκρασίες.
Ως γνωστόν, οι χαμηλές θερμοκρασίες αποτελούν μια μεγάλη πρόκληση για τα ηλεκτρικά οχήματα, καθώς το κρύο επιβραδύνει τις χημικές αντιδράσεις στο διάλυμα ηλεκτρολύτη. Σε κρύες συνθήκες, η μπαταρία πρέπει επίσης να «δουλέψει» περισσότερο προκειμένου να θερμάνει ένα EV, γεγονός που συνιστά ένα επιπλέον πλήγμα όσον αφορά την αυτονομία που παρέχει ένας συσσωρευτής ενέργειας.
Πότε θα μπει στην παραγωγή η νέα μπαταρία της CATL
Η CATL δήλωσε ότι θα είναι σε θέση να παράγει μαζικά μέσα στο τρέχον έτος μια μπαταρία ικανή να προσφέρει αυτονομία 400 χιλιομέτρων με φόρτιση μόλις 10 λεπτών. Μάλιστα, η κινεζική εταιρεία στοχεύει να μειώσει τον χρόνο φόρτισης σε 5 με 7 μόλις λεπτά, εξασφαλίζοντας τα ίδια επίπεδα αυτονομίας.
Μιλώντας για την προοπτική των solid state μπαταριών, ο Wu Kai δήλωσε με σκεπτικισμό τα εξής: «Αυτό για το οποίο είμαι σίγουρος είναι ότι κανείς δεν έχει την ικανότητα να παράγει μαζικά μπαταρίες στερεού τύπου στη βιομηχανία αυτή τη στιγμή. Ισχυρίζονται ότι μπορούν να μειώσουν στο μισό το κόστος, κάτι που είναι πολύ συναρπαστικό. Αναρωτιέμαι όμως με ποια βάση τις συγκρίνουν».
Φτάνει πια με τις λευκές γραμμές! Θα ξυπνήσει ο Lauda στο μνήμα | Speedzone Podcast EP34