STLA Medium: Η νέα πλατφόρμα της Stellantis εξασφαλίζει αυτονομία 700 χλμ.
Η πρώτη από τις τέσσερις νέες ηλεκτρικές πλατφόρμες της Stellantis υπόσχεται μεταξύ άλλων αυτονομία με μια φόρτιση που φτάνει τα 700 χλμ.
Φτάνει πια με τις λευκές γραμμές! Θα ξυπνήσει ο Lauda στο μνήμα | Speedzone Podcast EP34
Η Stellantis προχωρά με ακόμα πιο γοργό βηματισμό για τον εξηλεκτρισμό των μοντέλων όλων των μαρκών που εσωκλείονται στους κόλπους παρουσιάζοντας την πρώτη από τις τέσσερις νέες πλατφόρμες της οι οποίες προορίζονται για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.
Η νέα πλατφόρμα STLA Medium προσφέρει μεγάλη αυτονομία σε συνδυασμό με ευελιξία ούτως ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει μια ποικιλία οχημάτων και συστημάτων μετάδοσης κίνησης στις κατηγορίες C και D, οι οποίες αντιπροσώπευαν 35 εκατομμύρια πωλήσεις το 2022 – σχεδόν το ήμισυ των 78,5 εκατομμυρίων οχημάτων που πουλήθηκαν παγκοσμίως πέρσι.
Όπως ανακοίνωσε η Stellantis, η νέα αυτή πλατφόρμα μπορεί να υποστηρίξει παραγωγή έως και 2 εκατομμυρία οχήματα ετησίως με αρχή το 2023.
Η STLA Medium είναι η πρώτη από τις τέσσερις παγκόσμιες πλατφόρμες BEV του ομίλου εξασφαλίζοντας αυτονομία έως και 700 χλμ. στην έκδοση Performance, ενώ στην βασική παραλλαγή της που φέρει την ονομασία Standard η τελευταία αναμένεται να υπερβαίνει, έστω και οριακά, τα 500 χλμ. Όπως ανακοίνωσε ο όμιλος, η STLA Medium θα μπορεί να ενσωματώνει συσσωρευτές ενέργειας με ωφέλιμο ενεργειακό περιεχόμενο που φτάνει τις 98 kWh.
Υιοθετώντας ένα ηλεκτρικό κύκλωμα 400V, η STLA Medium θα μπορεί να εξασφαλίσει κατανάλωση ενέργειας που μπορεί να είναι μικρότερη από 14 kWh/100 χλμ., ενώ την ίδια στιγμή οι ιδιοκτήτες θα μπορούν να φορτίζουν την μπαταρία από το 20% στο 80% σε 27 λεπτά, με ρυθμό φόρτισης 2,4 kWh ανά λεπτό.
Τα οχήματα που θα βασίζονται στο STLA Medium θα πωλούνται παγκοσμίως και θα είναι διαθέσιμα με κίνηση στους εμπρός ή και στους τέσσερις τροχούς με την προσθήκη μιας δεύτερης μονάδας στο πίσω μέρος, με εύρος ισχύος από 160 έως και 285 kW.
Τα αμαξώματα που θα υποστηρίζει θα είναι επιβατικά αυτοκίνητα, crossover και SUV προτάσεις με μεταξόνιο που μπορεί να κυμαίνεται από 2.700 έως και 2.900 χλστ. και μήκος αμαξώματος από 4,3 έως και 4,9 μ. Η απόσταση από το έδαφος θα μπορεί να υπερβαίνει τα 220 χλστ., ενώ την ίδια ώρα οι διάμετρος των τροχών θα μπορεί να φτάνει έως και τα 750 χλστ.
Η Stellantis επικεντρώθηκε στο να καταστήσει την εγκατάσταση των μπαταριών μονής στρώσης με υψηλή ενεργειακή πυκνότητα στο εργοστάσιο συναρμολόγησης όσο το δυνατόν πιο αποδοτική, μεγιστοποιώντας το χώρο στο εσωτερικό του οχήματος και βελτιώνοντας την οδική τους συμπεριφορά. Όλα τα εξαρτήματα της πλατφόρμας, όπως το σύστημα θέρμανσης/ψύξης της καμπίνας, το σύστημα διεύθυνσης, η υποβοήθηση πέδησης και η πρόωση έχουν σχεδιαστεί για να ελαχιστοποιούν την κατανάλωση ενέργειας, συνδυαζόμενα με εκτεταμένη χρήση ελαφρών και άκαμπτων υλικών.
Οι μελλοντικές ηλεκτρικές πλατφόρμες της Stellantis
Η νέα οικογένεια πλατφορμών STLA (Small/Medium/Large/Frame) έχει σχεδιαστεί για να είναι ανθεκτική και εγγενώς ευέλικτη όσον αφορά το μεταξόνιο, το πλάτος, το μήκος των προβόλων, το ύψος της θέσης οδήγησης και τη διάταξη της ανάρτησης. Οι δυνατότητες και οι επιδόσεις των οχημάτων που βασίζονται στις πλατφόρμες STLA θα προσαρμόζονται και θα βελτιώνονται με την πάροδο των ετών με την εφαρμογή της αρχιτεκτονικής STLA Brain, των πλατφορμών STLA SmartCockpit και STLA AutoDrive, επιτρέποντας over-the-air ενημερώσεις λογισμικού και βελτιωμένο hardware.
Οι νέες αυτές πλατφόρμες θα υποστηρίζουν κίνηση στους εμπρός, τους πίσω ή και στους τέσσερις τροχούς, ενώ την ίδια ώρα θα είναι σε θέση να φιλοξενήσουν μελλοντικές μπαταρίες, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που δεν θα διαθέτουν νικέλιο και κοβάλτιο καθώς και συσσωρευτές ενέργειας στερεού τύπου.
Φτάνει πια με τις λευκές γραμμές! Θα ξυπνήσει ο Lauda στο μνήμα | Speedzone Podcast EP34