Οι αυτοκινητοβιομηχανίες έγιναν… κατασκευαστές λογισμικού

Η εξέλιξη, κατασκευή και συντήρηση των αυτοκινήτων άλλαξε πίστα. Γιατί οι προγραμματιστές παίρνουν τη θέση των μηχανικών στις αυτοκινητοβιομηχανίες.

Μπαίνοντας στο επάγγελμα, εκεί στα τέλη της δεκαετίας του ’80, ήταν διάχυτη η εντύπωση πως υπήρχε μια στασιμότητα στην εξέλιξη των αυτοκινήτων. Και αυτό σε μια εποχή που η τεχνολογία κάλπαζε, τουλάχιστον για τα δεδομένα της εποχής. Από την αεροναυπηγική και τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές μέχρι τα ηχοσυστήματα και τις φωτογραφικές μηχανές.

Αντίθετα, στον κόσμο των τεσσάρων τροχών, οι περισσότεροι κατασκευαστές απλώς άλλαζαν το σχεδιασμό του αμαξώματος, βελτιώνοντας ίσως στα σημεία κάποια στοιχεία, όπως τους διαθέσιμους χώρους, τη ρύθμιση της ανάρτησης ή τον εξοπλισμό. Τα ηλεκτρονικά δεν έπαιζαν κάποιο ρόλο στη λειτουργία των αυτοκινήτων της συγκεκριμένης περιόδου, καθώς τα microchip της εποχής ήταν ευαίσθητα στη ζέστη ή στο κρύο, στην υγρασία ή στους κραδασμούς.

Χρειάστηκαν μερικά χρόνια ακόμα για να διαπιστώσουμε πως το μέλλον της αυτοκίνησης δεν έμελλε να βασίζεται μόνο στην εμπειρία των μηχανικών, αλλά και στις γνώσεις των προγραμματιστών. Ο περίφημος νόμος του Μουρ, που προέβλεπε τον ραγδαίο ρυθμό εξέλιξης των ημιαγωγών, κατά έναν τρόπο δέσμευσε τη βιομηχανία ολοκληρωμένων κυκλωμάτων να συμβαδίσει με αυτό τον κανόνα, κάτι δηλαδή σαν μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία.

Όλη αυτή η εκθετική τεχνολογική εξέλιξη των ηλεκτρονικών, στις δεκαετίες που μεσολάβησαν, παρέσυρε τελικά και τον κόσμο της αυτοκίνησης, με αποτέλεσμα την κατασκευή ασφαλέστερων οχημάτων, που εκπέμπουν πολύ χαμηλότερους ρύπους και εξασφαλίζουν ασύγκριτα καλύτερα επίπεδα άνεσης και ψυχαγωγίας για τους επιβάτες. Αντίστοιχα ωφελημένη αποδείχθηκε και η διαδικασία της παραγωγής, έτσι ώστε σήμερα να προσφέρονται περισσότερες επιλογές εξατομίκευσης για τον υποψήφιο αγοραστή, με πολύ μικρότερους χρόνους παράδοσης.

Αυτοκινητοβιομηχανίες

Οι προγραμματιστές περιζήτητοι στις αυτοκινητοβιομηχανίες

Στη σύγχρονη εποχή, για την εξέλιξη ενός αυτοκινήτου χρειάζονται ολόκληρες στρατιές προγραμματιστών, και ακόμα περισσότεροι θα απαιτηθούν όταν τα αυτοκίνητα θα ενσωματώνουν προχωρημένες τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης. «Νέα κόλπα», λοιπόν, τόσο για τους κατασκευαστές όσο και για τους κατόχους των αυτοκινήτων. Για παράδειγμα, μόλις πρόσφατα, η Porsche και η Audi παραπονέθηκαν ότι η Cariad, η εταιρεία του ομίλου, υπεύθυνη για την ανάπτυξη του λογισμικού, δεδομένου ότι είναι πολύ στενά συνυφασμένη με τις διαδικασίες εξέλιξης των νέων μοντέλων, είναι αυτή που φέρει την ευθύνη για τις καθυστερήσεις στην κυκλοφορία της ηλεκτρικής Porsche Macan και του νέου Audi Q6 e-tron.

Την ίδια στιγμή, ένεκα της ευρείας χρήσης των ηλεκτρονικών, μια καινούργια κατηγορία βλαβών θα πλήττει τα σύγχρονα αυτοκίνητα, για την αντιμετώπιση των οποίων θα απαιτείται νέο, εξειδικευμένο προσωπικό. Ήδη, άλλωστε, βιώνουμε μια σειρά από «bugs» στις οθόνες πολυμέσων, οι οποίες πλέον ελέγχουν τη λειτουργία ολόκληρου του αυτοκινήτου. Εντούτοις, το θετικό της υπόθεσης είναι ότι οι βλάβες αυτές, στις περισσότερες περιπτώσεις, θα μπορούν να επιλύονται εξ αποστάσεως.

Σε κάθε περίπτωση, με τα νέα δεδομένα είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε για πόσο καιρό οι κατασκευαστές θα υποστηρίζουν με αναβαθμίσεις τα μοντέλα τους. Μήπως είναι πλέον κοντά η εποχή που θα στέλνουμε για «σκραπ» το παλιό μας αυτοκίνητο, όχι γιατί δε θα βρίσκουμε πια ανταλλακτικά, αλλά γιατί θα «σέρνεται» το λειτουργικό του;_ Μ. Σ.

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: iStock

Αυτοκινητοβιομηχανίες